beantwoord

Klacht nieuwe bestelling

• 13 december 2017
  • 3 reacties
  • 383 keer bekeken

Zoekende naar het klachtenformulier ben ik hier beland en zo gefrustreerd als ik nu ben ga ik mijn beklag doen op elk medium van Telfort wat ik tegen kom.

06-12-2017 heb ik na lang wikken en wegen toch gekozen voor Telfort bij het overstappen van mobiele provider. Ik zit met de rest al bij Telfort en daar ben ik best tevreden over.
Bij het kiezen van de bezorgdatum was ik lichtelijk teleurgesteld dat die pas na 1 week bezorgd kon worden. Ik had nl. een nieuwe telefoon nodig ivm defect huidige telefoon. Maar goed ik dacht vooruit.

12-12-2017 loop van de dag word ik gebeld door de bezorgdienst dat er een storing is en dat de bestelling niet geleverd kan worden vandaag en dat ik word gebeld voor een nieuwe afspraak. Balen maar kan gebeuren dacht ik en daarbij gelaten

13-12-2017 loop van de dag was ik nog steeds niet gebeld dus ik dacht laat ik zelf bellen. De bezorgdienst had wederom/nog steeds een storing en kon geen order erbij zoeken en beloofde me straks te bellen nadat ze de order had gevonden.
17:00 uur geweest nog geen telefoontje dus ik bel zelf weer.
Order gevonden en ik kon een nieuwe afspraak maken. Waar ik er vanuit ging dat het morgen of overmorgen kon omdat ik al op de planning stond voor 12-12-2017 kreeg ik te horen dat het echt niet eerder dan 20-12-2017 kon. Het was een "take it or leave it" aanbod.
Ik heb het voorstel geweigerd en direct Telfort gebeld.

De medewerker van Telfort die ik sprak was zeker niet het zonnetje in huis. En na enige pogingen van empathie proberen te tonen gaf ze aan dat ze niks kon versnellen aan de levering maar ook de hele order niet kon annuleren. Dit moest de bezorgdienst doen (!?). Dit bevreemd me want ik heb toch een contract afgesloten met Telfort?? Ook mijn voorstel dan te annuleren en gebruik te maken van mijn recht om binnen 14 dagen te annuleren was geen optie. Volgens de Telfort medewerker zou dat ingaan na ontvangst van pakket, terwijl ik wel orderbevestiging heb ontvangen.

Op de site van Telfort staat overigens:
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/bestelling-telfort-mobiel-annuleren.htm
"Annuleren is het beëindigen van een dienst of een abonnement die nog niet geleverd is. Je kunt de dienst of het abonnement alleen annuleren binnen de annuleringstermijn van 14 kalenderdagen"

Goed; ik kom thuis en zoek het klachtenformulier online en terwijl ik zoek word ik gebeld door de koeriersdienst en krijg eindelijk een supervriendelijke meneer aan de telefoon die niet wist dat ik al gesproken had met een collega van hem maar gelukkig helpt hij me eindelijk vandaag goed op weg. Ik vertel hem dat ik alles wil annuleren waarop hij aangeeft; "Zou ik graag willen doen maar helaas kunnen wij dit niet meer doen omdat Telfort dit zelf wil doen want Telfort ivm het proberen van een behoudpoging"

Zuchttttt...

@Telfort;
Hoe gaan jullie dit oplossen?
icon

Beste antwoord door Cindy - Telfort 14 december 2017, 14:52

Hoi Coban, welkom op het forum en wat jammer dat dit zo gelopen is. Volgens mij had dat niet gehoeven en mijn excuses hiervoor.

Als ik het goed begrijp wil je je abonnement annuleren. Klopt dat, of verwacht je iets anders van me?
Annuleren kan binnen de termijn van 14 kalenderdagen. Heb je je abonnement online of telefonisch bij ons besteld of via een tussenpartij, zoals bijvoorbeeld Belsimpel? Wanneer je via een tussenpartij hebt besteld, dan kun je via hen annuleren.
Wanneer er al een bezorgafspraak is gemaakt en je wilt toch annuleren, dan kan dat tot uiterlijk 24 uur voor de levering van het toestel. Dat kan tot uiterlijk 24 uur voor de levering. OPD (koeriersdienst) is bereikbaar op 073-3036495 (0,20 per gesprek + de gebruikelijke belkosten. Maandag tot en met vrijdag van 08.00 uur tot 22.00 uur, zaterdag van 09.00 tot 18.00 uur). Als de koerier toch langskomt, dan kun je de bestelling weigeren aan de deur.Ik hoop dat de toelichting iets meer duidelijkheid geeft welke weg te bewandelen valt in het geval van annuleren.

Wil je me laten weten waar ik je bij mag helpen?
Bekijk reactie

3 reacties

Reputatie 6
Badge +12
Hoi Coban, welkom op het forum en wat jammer dat dit zo gelopen is. Volgens mij had dat niet gehoeven en mijn excuses hiervoor.

Als ik het goed begrijp wil je je abonnement annuleren. Klopt dat, of verwacht je iets anders van me?
Annuleren kan binnen de termijn van 14 kalenderdagen. Heb je je abonnement online of telefonisch bij ons besteld of via een tussenpartij, zoals bijvoorbeeld Belsimpel? Wanneer je via een tussenpartij hebt besteld, dan kun je via hen annuleren.
Wanneer er al een bezorgafspraak is gemaakt en je wilt toch annuleren, dan kan dat tot uiterlijk 24 uur voor de levering van het toestel. Dat kan tot uiterlijk 24 uur voor de levering. OPD (koeriersdienst) is bereikbaar op 0900 7386873 (0,20 per gesprek + de gebruikelijke belkosten. Maandag tot en met vrijdag van 08.00 uur tot 22.00 uur, zaterdag van 09.00 tot 18.00 uur). Als de koerier toch langskomt, dan kun je de bestelling weigeren aan de deur.Ik hoop dat de toelichting iets meer duidelijkheid geeft welke weg te bewandelen valt in het geval van annuleren.

Wil je me laten weten waar ik je bij mag helpen?
Reputatie 6
Badge +12
Hoi Coban, kan ik je nog ergens bij helpen? In dat geval hoor ik het graag van je.
Afspraak maken bezorgdag,

Gisteren een mobiel besteld, en in de mail stond dat ik een online afspraak kon maken voor de bezorgdag. Nou dit werkt dus totaal niet, en na 15 keer geprobeerd een medewerker van Telfort gebeld, en die begreep er ook niets van, na een aantal pogingen van hem om een bezorgdag aan te klikken.
Verwees mij telefonisch door naar een collega die dit zou kunnen oplossen, en na bijna een uur in de wacht te zijn gehouden werdt de verbinding verbroken,
Telfort beloof niet de volgende dag te leveren als je dit niet kan waarmaken, dit is zeer misleidend.

Reageer