beantwoord

Kan telefoon niet simlock vrij maken.

• 31 mei 2019
  • 9 reacties
  • 254 keer bekeken

Heb hier een perpaid telefoon van opa, die hij een beetje genegeerd heeft, nu moet de beste man straks naar het ziekenhuis en dacht koop wel een nieuw sim kaartje. De telefoon die gekocht is in 2013, heb de bon nog. is niet simlock vrij. probeer ik het via de site simlock vrij te maken, kan ik het type toestel niet invullen, en lukt het niet om op verder te drukken. ik heb 3 browsers geprobeert firefox edge en chrome.

heb alles nog, bon, puk/pin, IMEI, en oude simkaart.

graag help, hij kan tenmisnte met deze telefoon overweg. en zo kort nog een nieuwe telefoon leren word hem te gek.

gaat trouwens om een galaxy young.
icon

Beste antwoord door Bart - Telfort 1 juni 2019, 13:50

Hoi @pizzapizza, wat aardig dat je jouw opa helpt. Alleen nu heb je een simkaart gekocht die niet werkt omdat het toestel niet simlockvrij is. Ik lees dat JanD je al op weg heeft geholpen. Is het inmiddels gelukt? Zo niet, dan wil ik nog graag meekijken wat ik voor je kan betekenen. Zou je dan in ieder geval het IMEI nummer en type toestel willen toevoegen aan jouw Forumprofiel? Dit mag ook onder het kopje Extra informatie, deze is alleen voor ons zichtbaar.
Bekijk reactie

9 reacties

Hallo @pizzapizza , van welke provider is die oude simkaart?
Als die oude simkaart van welke subprovider dan ook, via het KPN-netwerk werkte, dan werkt de Telfort-kaart ook.
Oude kaart is telfort, nieuwe kaart is tele2 beide prepaid.
Hallo @pizzapizza ,
kijk eens via onderstaande link naar een oplossing:
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/telefoon-simlockvrij-maken.htm
Als je via bovenstaande site de unlockcode opvraagt moet jet het IMEI-nummer ingeven en niet het type toestel, ik weet niet op welke site je gekeken hebt.
De telefoon zelf moet dan wel van Telfort komen, anders moet je op de site van de verkoper kijken.
Op die site kan ik niet op verzenden drukken, want ik kan het type toestel niet invullen, ik heb dit dus geprobeerd op chrome firefox en edge. dus het ligt niet aan mijn browser.
Hallo @pizzapizza ,
Als je op genoemde website het imeinummer ingeeft en daarna de 4-cijferige code wat krijg je dan te zien?
Bij mijn test toestel kreeg ik als antwoord toestel niet gelocked en het systeem vroeg niet om het type toestel.
een gigantische vragen lijst die te ver naar links hangt, waar bij je de laatste vraag, die over type, niet kan invullen.
Hallo @pizzapizza ,ga dan even met de telefoon en alles naar een lokale KPN winkel of andere universele telefoonwinkel die een telefoon altijd simlockvrij kunnen maken.
Succes.
Thanks ga ik doen!
Reputatie 8
Badge +12
Hoi @pizzapizza, wat aardig dat je jouw opa helpt. Alleen nu heb je een simkaart gekocht die niet werkt omdat het toestel niet simlockvrij is. Ik lees dat JanD je al op weg heeft geholpen. Is het inmiddels gelukt? Zo niet, dan wil ik nog graag meekijken wat ik voor je kan betekenen. Zou je dan in ieder geval het IMEI nummer en type toestel willen toevoegen aan jouw Forumprofiel? Dit mag ook onder het kopje Extra informatie, deze is alleen voor ons zichtbaar.

Reageer