Kan niet op bepaalde sites met WiFi

• 20 november 2017
  • 32 reacties
  • 1467 keer bekeken

Ik kan wel op de sites van zara, bershka en pull&bear op mijn telefoonabonnement, maar als ik op de WiFi ga dan heb ik geen acces? Hoe komt dit en beter nog: hoe kan ik dit oplossen?

32 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Hallo Scheltus, kom je alleen niet op die sites met WiFi of kom je op helemaal geen sites met WiFi? Graag het WiFi-netwerk vergeten/verwijderen en opnieuw instellen. Wellicht dat het dan wel lukt. Ik hoor graag van je.
Beste Stephen, het zijn alleen de genoemde sites, voor de rest kan ik wel surfen. Ik heb al het WiFi netwerk opnieuw ingesteld, heeft helaas niets opgeleverd...
Reputatie 8
Badge +16
Bedankt voor je reactie Scheltus! Kun je via andere apparaten zoals bijvoorbeeld tablet en laptop de sites wel bereiken via de WiFI-verbinding? Mocht het niet lukken dan zou je nog even je modem een harde reset kunnen geven. In afwachting van jouw reactie.
Beste Stephen, resetten heb ik geprobeerd; helaas geen resultaat. Ook heb ik mijn naam en wachtwoord veranderd in de hoop dat dat iets zou veranderen, maar dat had ook geen effect. Ik kan nog steeds niet op de sites via de WiFi, niet via de laptop, tablet en telefoon. Als ik de WiFi uitzet lukt het wel, mijn telefoonabonnement is ook van Telfort.
Reputatie 8
Badge +16
Hallo Scheltus, kun je een screenshot maken van wat je te zien krijgt zodra je de sites probeert te zoeken en deze plaatsen in dit topic? Bij voorbaat dank!

Dit is ook op de sites van zara, bershka en pull&bear. Ik hoop dat je er wat mee kan?
Het stukje "on this server" is een beetje vreemd, net op zowel de tablet als de telefoon via wifi de stradivarius site geprobeerd zonder problemen. Een land instelling op het toestel niet op Nederland?
Blijkbaar word mijn ipadres geblokkeerd door de host van deze sites? Ik heb nu naar alle sites een mail gestuurd en hoop dat het door hun opgelost kan worden...
Als je de laptop bedraad aansluit openen de genoemde sites dan wel? Om uit te sluiten dat het iets met het wifi van doen heeft, en het IP ban deels te bevestigen.
Reputatie 8
Badge +16
Bedankt voor het plaatsen van de screenshots. Zelf zat ik ook te denken dat je IP-adres wellicht geblokkeerd is en op een blacklist staat. Goed dat je alvast gemaild hebt. Laat je even weten zodra je bericht hebt ontvangen? Bij voorbaat dank!
Beste Stephen, ik heb gekeken of mijn op op een blacklist staat en dit is niet het geval. Ook heb ik al antwoord van pull&bear en die weten ook niet waar het aan ligt? Ik heb hun ook een screenshot gestuurd. Ik heb de laptop ondertussen ook al aan de kabel gedaan en dit helpt ook niet. Het is echt alleen op mijn WiFi, ben bij de buren geweest en die hebben nergens last van en op mijn 4g doen ze het ook.
Dus bekabeld openen behalve genoemde sites andere websites zoals de telfortsite wel dan lijkt het wel duidelijk.
Ik kan idd op andere sites wel komen, behalve op de sites die ik genoemd heb. Heb ondertussen van 2 winkels al antwoord terug en beide zeggen mijn IP-adres niet te blokkeren.
Sites van andere webwinkels zoals bol.com en wehkamp die openen ook?
Beste Galdor, ja daar kan ik wel op komen... Begrijp er niks van?
De enige reden die ik kan bedenken is zover gezocht dus die houd ik voor me. Heel vreemd, hopelijk dat Stephen nog iets voor je kan betekenen.
Beste Galder, ik hoop het ook! Bedankt iig voor het meedenken!
Beste Stephen, heb van alle webwinkels antwoord gehad en allemaal zeggen ze hetzelfde; ze hebben mij niet geblokkeerd en kunnen niet vinden waar het aan ligt dat ik niet op de sites kan via de WiFi. Zou het aan mijn modem/router kunnen liggen? Dat is het enige wat mijns inziens nog overblijft? Is er een mogelijkheid om deze om te wisselen?
Reputatie 8
Badge +16
Hallo Scheltus, ik heb dit nog voor je in onderzoek. Ik streef ernaar om je voor donderdag hierop antwoord te kunnen geven. In de tussentijd kun je mij gerust benaderen voor vragen of opmerkingen.
Reputatie 8
Badge +16
Beste scheltus, kun je een traceroute uitvoeren? Dit doe je als volgt:

-Druk op de Windows toets en de R toets tegelijk
-Toets in het scherm dat omhoog komt cmd in
-Toets in het opvolgende scherm: tracert http://www.zara.com/nl/ in
-Maak een screenshot van de uitkomst en plaats dit in een reactie(scherm voor de zekerheid wel je eigen IP-adres af in dit screenshot)

In afwachting van jouw reactie.

Is dit zo goed?
Beste Stephen, ik heb al meerdere keren telefonisch contact gehad met Telfort. De 1e keer moest ik mijn router/modem resetten, de 2e keer werd er beweerd dat mijn computer besmet/gehackt was en de derde keer hebben ze op afstand in mijn computer gekeken en kwamen ze tot de conclusie dat ik op een blacklist stond. Aangezien we mijns inziens alle opties hebben gehad, kom ik dan in aanmerking om de router/modem om te ruilen? Ik begrijp niet waarom Telfort hier zo moeilijk over doet? Ik heb aan dit probleem bijna al mijn belminuten besteed en na een maand nog steeds last van hetzelfde probleem...
Beste Stephen kun je mij al meer vertellen?
Reputatie 8
Badge +16
Hallo Scheltus, excuses voor de late reactie en bedankt voor het uitvoeren van de tracert. Aangezien je alle stappen al hebt uitgeprobeerd is vervanging van het modem de laatste optie. Deze ontvang je binnen enkele dagen. Laat je dan even weten of het probleem hiermee is opgelost? Bij voorbaat dank!

Reageer