beantwoord

kan niet meer mobiel bellen, rest van de telefoon via wifi werkt goed

• 26 augustus 2019
  • 10 reacties
  • 129 keer bekeken

Reputatie 1
Sinds vanmorgen wellicht gisteren kan ik (niet) meer bellen. als ik een nummer intoets gaat mijn telefoon niet over of het duurt wel heel lang voordat deze overgaat.
Later kreeg ik ook een sms dat ik gebeld was terwijl ik naast de telefoon zat.

Ik heb alle stappen doorlopen maar dat geeft geen soulaas
Toestel Samsung J5 2017
graag hulp

Hans
icon

Beste antwoord door nelly jacoba 26 augustus 2019, 17:35

Probeer je simkaart in een ander toestel, en dan kijken of dat toestel dan wel kan bellen.
En je kan ook een simkaartje wat wel in een ander toestel werkt in jouw toestel proberen.

Werkt jouw kaartje ook niet in een ander toestel, en een ander kaartje wel in jouw toestel dan is je simkaartje kapot.
Werkt jouw kaartje wel in een ander toestel, en een ander kaartje niet in jouw toestel dan is er wat loos met je toestel.
Bij de meeste leveranciers zit er 2 jaar garantie op een smartphone.
Bekijk reactie

10 reacties

Reputatie 8
Badge +12
Ah top. Dat is goed om te lezen! Graag gedaan en mocht er nog weer eens iets zijn, laat het dan vooral weten.
Reputatie 1
Hoi Bart, ik ben vanwege de snelheid vandaag naar de KPN winkel geweest en daar is het direct opgelost.
Toch bedankt voor je inzet.

Gr. Hans
Reputatie 8
Badge +12
Hoi @Hamaga, ik lees dat inmiddels duidelijk is dat je simkaart niet meer werkt. Ik zie dat nelly jacoba de tips al heeft gegeven hoe je een nieuwe krijgt. Heb je al een nieuwe aangevraagd?

Zo niet, dan wil ik dat ook graag voor je doen hoor. Ik heb alleen dan nog wel wat gegevens van je nodig. Zou je dan jouw Forumprofiel willen voorzien van postcode + huisnummer, naam van de contractant, geboortedatum en laatste drie cijfers van het IBAN? Dit mag ook onder het kopje Extra informatie, deze is namelijk alleen voor ons zichtbaar. Ik hoor dan ook graag van je of ik nog aan de slag mag.
Reputatie 1
dank voor de hulp
Mooi dat je nu weet wat de oorzaak is! Beter dan een defect toestel.
Je kan een nieuwe simkaart halen bij een KPN in
winkel.
Of laten opsturen door Telfort.
Zie onderstaande link:

Vervangende simkaart
Reputatie 1
hallo Nelly, sim kaarten gewisseld en klaarblijkelijk ligt het aan de sim kaart van mij.

na het terug plaatsen nog3x geprobeerd te bellen 2x thuis nummer waarvan 1x goed na 30 seconden pas doorschakeling .2x geen resultaat. daarna 1x mobiel nummer gebeld en geen reactie.
Hoe kunnen we dit oplossen.
Probeer je simkaart in een ander toestel, en dan kijken of dat toestel dan wel kan bellen.
En je kan ook een simkaartje wat wel in een ander toestel werkt in jouw toestel proberen.

Werkt jouw kaartje ook niet in een ander toestel, en een ander kaartje wel in jouw toestel dan is je simkaartje kapot.
Werkt jouw kaartje wel in een ander toestel, en een ander kaartje niet in jouw toestel dan is er wat loos met je toestel.
Bij de meeste leveranciers zit er 2 jaar garantie op een smartphone.
Reputatie 8
Badge +11
Als je simkaart in een ander toestel wel werkt ligt het aan je toestel. Als de simkaart van een ander in jouw toestel wel werkt ligt het aan je simkaart/verbinding.
Reputatie 1
ik heb alles gedaan van de service pagina, vandaar mijn vraag.
kan ik zelf bepalen of het toestel defect is?
Kijk eens op deze service pagina

Niet kunnen bellen

Het kan natuurlijk ook zijn dat je toestel defect is.

Reageer