beantwoord

Kan ik 3-in-1-simkaart afwisselend gebruiken in verschillende telefoons?

• 17 januari 2019
  • 5 reacties
  • 236 keer bekeken

Reputatie 1
Badge
Ik heb een prepaid simkaart bij Telfort voor mobiel bellen. Ik wil die simkaart afwisselend gebruiken in verschillende smartphones, en in oudere GSM-telefoons, die geen internet-mogelijkheid hebben.

Die telefoons verschillen qua maat van hun benodigde simkaart. Kan ik daarvoor een 3-in1-simkaart van Telfort gebruiken, of geeft dat bepaalde risico's?
icon

Beste antwoord door Koffiemok 20 januari 2019, 09:47

Als je echt vaak die sim van toestel verhuist lijkt mij de algemene levens duur niet ten goede te komen.
Ik ben het eens met Galdor en Alexandra. Te veel wisselen gaat slijtage geven aan de printplaatjes op de simkaart.

Is er een specifieke reden waarom je steeds de simkaart wil wisselen? Wellicht is er een andere mogelijkheid.
Bekijk reactie

5 reacties

Die telefoons verschillen qua maat van hun benodigde simkaart.
Dat zal daar al misgaan nu zijn er wel adapters maar dat werk niet ideaal.

Als je echt vaak die sim van toestel verhuist lijkt mij de algemene levens duur niet ten goede te komen.
Reputatie 8
Badge +9
Hi Michael, goed dat je deze vraag bij twijfel hier met ons deelt 🙂 Zo kunnen anderen en wij met je mee denken.

Ik zie dat Galdor je al van een antwoord heeft voorzien. Daar ben ik het wel mee eens. Het ís mogelijk je simkaart telkens in een ander toestel te doen, door 'm weer in (of uit) de andere vorm te halen. Maar als je dat heel vaak doet, denk ik ook dat dat de levensduur niet zal bevorderen. Als je dat 1x per maand doet, zal minder 'erg' zijn, dan als je dit wekelijks van plan bent te doen. Je kan er natuurlijk ook voor kiezen het gewoon te proberen, en te kijken hoe het gaat.

Laat je het ons weten als je vragen hebt?
Reputatie 1
Badge
Galdor en Alexandra,

Bedankt voor jullie reacties. Ik hoop dat nog meer mensen hun ervaringen of mening willen vertellen over dit onderwerp.
Reputatie 8
Badge +15
Ik ben het eens met Galdor en Alexandra. Te veel wisselen gaat slijtage geven aan de printplaatjes op de simkaart.

Is er een specifieke reden waarom je steeds de simkaart wil wisselen? Wellicht is er een andere mogelijkheid.
Persoonlijk heb ik ook een paar reserve telefoons, de 1 beter dan de ander. Maar om het praktisch te houden kies ik wel voor sim only EN prepaid. Behalve de genoemde levensduur is het op die manier minder omslachtig.

Een vaste simkaart per telefoon.

Laat de simkaart(en) op zijn plaats zitten en gebruik de telefoon(s), eenvoudiger, beter bestaat niet.

Reageer