Kan geen SMS versturen

Ik kan geen sms versturen, heb het nummer van de centrale al gecontroleerd .

Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid
icon

Beste antwoord door Jasper - Telfort 4 januari 2019, 19:50

Welkom op het forum @elinecornelissen. Dat je geen sms kunt versturen is lastig! Wat gebeurt er als je dit probeert te doen, krijg je dan een melding in beeld, blijft de sms in het versturen hangen of is de knop om het te versturen niet beschikbaar? Ik heb de instellingen aan deze kant ook al nagekeken, sms'en is wel ingeschakeld bij het nummer in je profiel. Is de sms later alsnog gestuurd? Anders kan je jouw toestel ook eens opnieuw opstarten om te kijken of het daarna lukt. Ik hoor het graag van je.

Bekijk reactie

5 reacties

Reputatie 8
Badge +9
Welkom op het forum @elinecornelissen. Dat je geen sms kunt versturen is lastig! Wat gebeurt er als je dit probeert te doen, krijg je dan een melding in beeld, blijft de sms in het versturen hangen of is de knop om het te versturen niet beschikbaar? Ik heb de instellingen aan deze kant ook al nagekeken, sms'en is wel ingeschakeld bij het nummer in je profiel. Is de sms later alsnog gestuurd? Anders kan je jouw toestel ook eens opnieuw opstarten om te kijken of het daarna lukt. Ik hoor het graag van je.
Er komt een rood uitroepteken, direct als ik op verzenden druk.
Ik heb al het e.a. geprobeerd waaronder, de telefoon uitschakelen, de simkaart eruit halen, vliegtuigstand aan en uit zetten, verder kan ik bij de instellingen niet zoveel wijzigen.
Zodra ik een sms begin te typen wordt het een mms.
Mms kan ik overigens niet uitschakelen.
Reputatie 8
Badge +15

@elinecornelissen
Zodra ik een sms begin te typen wordt het een mms.

Dat is de reden dat het niet verzonden word. MMS wordt in Nederland niet meer ondersteund.

Mms kan ik overigens niet uitschakelen.

Het is wel een toestelinstelling. Hoe heb je geprobeerd om MMS uit te schakelen? Wil je anders ook aangeven welk merk/type toestel je hebt?
Reputatie 8
Badge +9
MMS wordt sinds een tijdje niet meer ondersteund inderdaad, die optie zou je in het toestel wel uit moeten kunnen zetten. Ik ben ook benieuwd welk merk en type toestel je hebt, dan kunnen we kijken waar in de instellingen dit uit te schakelen is.
Reputatie 8
Badge +9
Hallo @elinecornelissen, ik heb nog geen reactie van je gezien. Is het nog gelukt om een sms te versturen?

Reageer