beantwoord

Kan geen sms sturen - tips al geprobeerd

• 15 april 2019
  • 3 reacties
  • 160 keer bekeken

Ik kan sinds een paar dagen geen sms-berichtjes meer sturen. Berichtjes blijven steken op 'sending'. Vreemd genoeg worden sommige berichten na een paar uur of een dag alsnog verstuurd.
Ook het ontvangen van voicemail-berichten en sms-jes gaat heel langzaam (komt vaak pas na een dag aan). Ik kan wel gewoon bellen.
Ik had de tips op de telfort-website al geprobeerd, het nummer van de berichtencentrale staat goed.
Wat kan er aan de hand zijn?
Ik heb een samsung galaxy s3 mini.
Groet,
Esther
icon

Beste antwoord door Alexandra - Telfort 25 april 2019, 11:19

@EstherBrakkee Hoi Esther, dankjewel voor het testen. Raar dat berichtjes zo lang op sending blijven staan, en ook dat je meldingen van Voicemail meerdere keren ontvangt. Dit hangt samen met het sms probleem, verwacht ik.

Bellen gaat wel goed, vertelde je. Krijg je daarmee ook wel 'meteen' verbinding, of zit daar ook wat vertraging in? Kan je - tijdelijk - jouw simkaart testen in een ander toestel, en dan een sms versturen? Ik ben benieuwd of je dan hetzelfde merkt. Het kan zijn dat er iets in je telefoon niet goed gaat, vandaar dat een test in een ander toestel heel belangrijk is.

Aangezien je ook merkt dat jouw batterij sneller leeg is, kan het goed zijn om je telefoon eens helemaal te resetten naar de fabrieksinstellingen (zeker als het in een andere telefoon wel goed werkt). Vergeet niet eerst een back-up te maken, via de instellingen van je telefoon of door je telefoon aan te sluiten op een computer.

Laat je weten wat hier uit gekomen is?
Bekijk reactie

3 reacties

Reputatie 8
Badge +9
Goedemorgen @EstherBrakkee, wat gek dat je geen sms-jes kan versturen, terwijl je wel kan bellen! Ik denk graag met je mee over hoe we dit kunnen verhelpen.

Goed dat je de tips al doorlopen hebt, het is alleen jammer dat dat het niet opgelost heeft. Voor alle zekerheid: Heb je je telefoon ook al even volledig uitgeschakeld en daarna opnieuw op laten starten? Gaat het om 1 specifiek nummer of merk je hetzelfde als je het test door een sms naar een ander mobiel nummer te sturen?

Als je *0# voor jouw bericht intoetst, gevolgd door een spatie en dan je tekst invuld, krijg je een soort ontvangstrapport van jouw sms. Kan je voor me testen of dat lukt, en wat je terug krijgt?
Hallo Alexandra,
ik heb nog wat dingen geprobeerd. Er is iets mis met sms-en maar ook met voicemail, lijkt het.
-Als ik een sms-je stuur, lijkt het erop dat hij wel verstuurd wordt, maar pas als ik mijn mobiel uit en weer aan zet. De ontvanger krijgt hem dan al vrij snel, maar op mijn eigen mobiel blijft hij nog een paar uur zeggen dat hij 'sending' is. Als ik om een ontvangstrapport vraag, krijg ik inderdaad een bericht dat de sms verzonden is, maar het duurt wel heel lang voor ik het ontvangstrapport krijg. Dit gebeurt bij meerdere nummers.
-Meldingen van een gemiste oproep of voicemailbericht krijg ik pas heel laat (een dag later oid). Vervolgens blijf ik wel meerdere keren per dag berichten krijgen dat ik een gemiste oproep of voicemailbericht heb, terwijl ik die al lang heb gezien/geluisterd.
-Mijn batterij lijkt ook sneller leeg dan normaal.

Misschien dat deze extra informatie helpt!
Alvast bedankt,
Esther
Reputatie 8
Badge +9
@EstherBrakkee Hoi Esther, dankjewel voor het testen. Raar dat berichtjes zo lang op sending blijven staan, en ook dat je meldingen van Voicemail meerdere keren ontvangt. Dit hangt samen met het sms probleem, verwacht ik.

Bellen gaat wel goed, vertelde je. Krijg je daarmee ook wel 'meteen' verbinding, of zit daar ook wat vertraging in? Kan je - tijdelijk - jouw simkaart testen in een ander toestel, en dan een sms versturen? Ik ben benieuwd of je dan hetzelfde merkt. Het kan zijn dat er iets in je telefoon niet goed gaat, vandaar dat een test in een ander toestel heel belangrijk is.

Aangezien je ook merkt dat jouw batterij sneller leeg is, kan het goed zijn om je telefoon eens helemaal te resetten naar de fabrieksinstellingen (zeker als het in een andere telefoon wel goed werkt). Vergeet niet eerst een back-up te maken, via de instellingen van je telefoon of door je telefoon aan te sluiten op een computer.

Laat je weten wat hier uit gekomen is?

Reageer