beantwoord

Kan geen sms-berichten verzenden of ontvangen

• 29 januari 2018
  • 8 reacties
  • 469 keer bekeken

Vorige week heb ik op dit forum een vraag gesteld over mobiel internet, wat opeens niet meer werkte (https://forum.telfort.nl/mobiel-internet-256/mobiel-internet-werkt-grotendeels-niet-73781). Als oplossing werd voorgesteld om de de toegangspunt-instellingen zo aan te passen dat er geen proxy meer wordt gebruikt (door de velden 'Proxy' en 'Poort' leeg te maken). Dit loste het probleem inderdaad op: mobiel internet werkt (nog steeds) prima.

Ik merk nu echter dat ik geen sms-berichten meer kan verzenden of ontvangen: wanneer ik een bericht stuur geeft Android snel de melding 'Bericht niet verzonden' met de optie om opnieuw te verzenden. Dat werkt ook niet. Ook kan ik geen sms-berichten meer ontvangen. Dat is vervelend, want iemand die mij een bericht stuurt krijgt ook geen bericht dat de sms niet is aangekomen; ook kan ik hierdoor niet inloggen op DigiD.

Waarschijnlijk heeft mijn sms-probleem te maken met (de oplossing van) het probleem dat ik eerst met mobiel internet had, maar dat weet ik niet zeker. Moet ik misschien toch een (andere) proxy instellen? Zo ja, op welk IP-adres?

Ik sms niet zo vaak, dus dit is me niet direct opgevallen: mijn laatst ontvangen sms is zo te zien van 15 januari.

Telefonie werkt overigens nog steeds prima: ik kan gewoon bellen en gebeld worden. Ook mobiel internet werkt dus gewoon.

Alvast bedankt voor de hulp!
icon

Beste antwoord door Stephen 1 februari 2018, 15:20

Hallo Tom, ik heb even gekeken voor je in het systeem en zag dat er een blokkade stond ingesteld op het versturen en het verzenden van sms'jes. Deze heb ik inmiddels opgeheven. Kun je nu weer sms'jes ontvangen en versturen? In afwachting van jouw reactie.
Bekijk reactie

8 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Bedankt voor het bevestigen! Fijn dat het is opgelost.
Hallo Tom, ik heb even gekeken voor je in het systeem en zag dat er een blokkade stond ingesteld op het versturen en het verzenden van sms'jes. Deze heb ik inmiddels opgeheven. Kun je nu weer sms'jes ontvangen en versturen? In afwachting van jouw reactie.

Ik ontving opeens een bericht van Telfort dat mijn instellingen waren veranderd en toen werkte sms weer prima. Dat heeft het dus inderdaad opgelost. Bedankt!
Reputatie 8
Badge +16
En je simkaartje in een andere telefoon, kan je dat proberen.
Als alles dan wel werkt zit het probleem in je telefoon.
Zo nee zou je zeggen dat Telfort moet gaan kijken wat er op de achtergrond mis gaat.
Kan het een instelling in je telefoon zijn?
Bv zoiets: https://forums.oneplus.net/threads/rariteit-met-berichten.271576/

Ik heb waar gegoogeld naar sms-problemen met de OnePlus 3T, maar geen van de mogelijke oplossingen die ik vond hielp. Behalve het verwijderen van de proxyinstellingen heb ik overigens geen instellingen veranderd in mijn telefoon sinds dit probleem speelt.
Kan het een instelling in je telefoon zijn?
Bv zoiets: https://forums.oneplus.net/threads/rariteit-met-berichten.271576/
@Tom42Voor sms heb je geen proxy of poort nodig. Wat je wel nodig heb is de sms nummercentrale. Die vind je op deze pagina.
Staat het al goed in je toestel wijzig dan de laatste 2 cijfers en sla het op. Daarna weer aanpassen naar de juiste 2 cijfers en sla het op.

Ik heb dit zojuist geprobeerd (dit nummer is hetzelfde als het SMSC-nummer, toch?) maar helaas werkt het niet: ik kan nog steeds geen sms-berichten versturen.
Reputatie 8
Badge +15
@Tom42Voor sms heb je geen proxy of poort nodig. Wat je wel nodig heb is de sms nummercentrale. Die vind je op deze pagina.
Staat het al goed in je toestel wijzig dan de laatste 2 cijfers en sla het op. Daarna weer aanpassen naar de juiste 2 cijfers en sla het op.

Reageer