beantwoord

iPhone start niet meer op en blijft hangen bij Apple logo

• 18 februari 2013
  • 22 reacties
  • 232901 keer bekeken

Hoi,
Aangezien mijn iPhone per minuut langzamer deed, besloot ik deze volledig uit te schakelen en later dus opnieuw op te starten. Echter lukt opnieuw opstarten niet. Het toestel blijft hangen bij het Apple logo. Ik heb de iPhone aangesloten op Itunes, maar deze werd niet herkend in de eerste instantie. Later alsnog nieuwe software gedownload, maar ook nu blijft de telefoon nog steeds hangen. Ik heb het nu maar volledig uitgeschakeld, omdat dit al enkele uren gaande is. Heeft iemand enig idee wat er aan de hand is en hoe dit opgelost kan worden?

Bedankt.
icon

Beste antwoord door Denise - Telfort 18 februari 2013, 15:38

Welkom op het forum Fiorella!
Erg vervelend dat jouw iPhone niet meer opstart en blijft hangen bij het logo. Ik adviseer je om het toestel te herstellen. Zodra je jouw telefoon aansluit vind je in de linkerkolom onder 'Apparaten' jouw iPhone. Vervolgens klik je op 'herstel' in het tabblad 'Overzicht'. Enige nadeel is dat hierdoor alle gegevens verwijderd worden. Ik raad je daarom eerst aan een back-up te maken. Synchroniseer daarvoor eerst met iTunes zodat je deze gegevens op kunt slaan.

Succes!

Denise
Bekijk reactie

22 reacties

Reputatie 3
Badge +1
Welkom op het forum Fiorella!
Erg vervelend dat jouw Iphone niet meer opstart. Ik adviseer je om het toestel te herstellen. Zodra je jouw telefoon aansluit vind je in de linkerkolom onder 'Apparaten' jouw iPhone. Vervolgens klik je op 'herstel' in het tabblad 'Overzicht'. Enige nadeel is dat hierdoor alle gegevens verwijderd worden. Ik raad je daarom eerst aan een back-up te maken. Synchroniseer daarvoor eerst met iTunes zodat je deze gegevens op kunt slaan.

Succes!

Denise
Badge +1
Zodra je jouw telefoon aansluit vind je in de linkerkolom onder 'Apparaten' jouw iPhone. Vervolgens klik je op 'herstel' in het tabblad 'Overzicht'.

Mocht je telefoon niet vanzelf te zien zijn in iTunes, doe dan het volgende:
* sluit het toestel aan
* druk tegelijkertijd op de home en de uit/aan toets tot het toestel uit gaat
* houdt de toetsen vast tot je het apple logo ziet
* laat de uit/aan  toets los, maar houdt de home toets vast
* als iTunes de melding geeft dat er een toestel is gevonden in herstelmodus laat je de home toets los en klik je in iTunes op OK
* klik vervolgens in iTunes op de knop "herstellen"

zoals Denise al zei wordt wel alles van je toestel verwijderd.
Mijn iPhone 4 vertoont dezelfde kuren kan er helemaal niks meer mee. Ook bovenstaande werkt niet. Zijn er nog andere oplossingen voor?
Badge +1
hoi Ester273,

welkom op het forum.

nope, dat wordt opsturen naar een reperateur of ff langs gaan bij de Apple Store in Amsterdam.

ps: heb je gecheckt of er vochtschade is?
Hallo.
Ik heb zo ongeveer een uur geleden mijn iPhone 4s via 'Zoek Mijn iPhone' gewist. Het duurt erg lang, en omdat ik dacht dat het niet goed zal zijn dat het zo lang duurt, heb ik tot twee keer aan toe nog eens de home-button en de aan/uit-knop tegelijk ingedrukt gehouden om te kijken of hij dan gewoon aan zal gaan. Mijn iPhone ging weer opnieuw resetten, maar nu blijft hij nogsteeds heel lang op het Apple logo staan. Wat moet ik doen?
Hallo.
Ik heb zo ongeveer een uur geleden mijn iPhone 4s via 'Zoek Mijn iPhone' gewist. Het duurt erg lang, en omdat ik dacht dat het niet goed zal zijn dat het zo lang duurt, heb ik tot twee keer aan toe nog eens de home-button en de aan/uit-knop tegelijk ingedrukt gehouden om te kijken of hij dan gewoon aan zal gaan. Mijn iPhone ging weer opnieuw resetten, maar nu blijft hij nogsteeds heel lang op het Apple logo staan. Wat moet ik doen?

Later: Nu heb ik dus dat als ik hem weer opnieuw wil resetten of op wil starten dat mijn telefoon blijft vragen om verbinding te maken met iTunes. Als ik dat doe, en hem herstel, zegt hij dat er een onbekende fout opgetreden is met een (-1) erachter. Wat betekent dat? En wat moet ik nu doen?
Reputatie 8
Badge +15
Hoi Ricody

Je kunt de stappen die op deze pagina staan eens proberen. Als deze stappen niet werken dan zal je toestel naar de reparatie moeten.

Mag ik vragen waarom je via Find My phone het toestel wil resetten? Dit is eigenlijk alleen bedoeld als je het toestel kwijt bent en op afstand het toestel wilt leegmaken.
Resetten doe je normaal via iTunes of via de instellingen > algemeen > stel opnieuw in > wis alle inhoud en instellingen.
Hoi Ricody

Je kunt de stappen die op deze pagina staan eens proberen. Als deze stappen niet werken dan zal je toestel naar de reparatie moeten.

Mag ik vragen waarom je via Find My phone het toestel wil resetten? Dit is eigenlijk alleen bedoeld als je het toestel kwijt bent en op afstand het toestel wilt leegmaken.
Resetten doe je normaal via iTunes of via de instellingen > algemeen > stel opnieuw in > wis alle inhoud en instellingen.

Hallo Koffiemok,

Ik heb mijn toestel reset via Zoek mijn iPhone, omdat ik hem niet meer aan kreeg. Mijn scherm, of enige knoppen werkten niet meer, maar mijn geluid werkte nog wel. De volgende ochtend heb ik op internet gezocht, en was ik er achter gekomen dat ik mijn toestel ook gewoon kon resetten via de home button en de aan/uit knop. Dat heb ik gedaan, en het werkte. Mijn toestel stond nog offline, dus was het wissen nog niet bezig. Maar toen ik hem ging resetten, begon hij mijn toestel te wissen. Mijn toestel stond uiteindelijk ongeveer 2 tot 3 uur op het appeltje, en ik vond het te lang duren, dus heb ik geprobeerd om hem via iTunes te resetten. Maar daar kreeg ik een foutmelding als het proces klaar was. Sindsdien wil mijn toestel niet meer aan, en het enige wat hij nog doet is het appel tekentje weergeven als ik hem opstart, maar daarna vraagt hij om verbinding te maken met iTunes, wat wel lukt, maar telkens komt er weer een foutmelding.

Ik heb je link even bekeken, maar helaas werkt het niet. Toch bedankt.
Reputatie 8
Badge +16
Download op deze link: http://www.tenorshare.com/products/reiboot.html het programma Reiboot, zorg er wel even voor dat je niet alle optionele software mee installeert. Dit programma zet je iPhone in Recovery, mogelijk dat je daarna wel opnieuw kan installeren vanaf ITunes.

En uiteraard ook even deze lezen: https://support.apple.com/nl-nl/HT204770
Download op deze link: http://www.tenorshare.com/products/reiboot.html het programma Reiboot, zorg er wel even voor dat je niet alle optionele software mee installeert. Dit programma zet je iPhone in Recovery, mogelijk dat je daarna wel opnieuw kan installeren vanaf ITunes.

En uiteraard ook even deze lezen: https://support.apple.com/nl-nl/HT204770

Hallo,

Ik heb de Reiboot uitgevoerd, maar nu heb ik dus een groot probleem. Mijn toestel doet niks meer. Alleen als ik hem op wil starten komt het apple teken in beeld, maar die verdwijnt na een paar seconden ook weer, en dan blijft mijn toestel gewoon uit staan. Ook wil mijn toestel niet meer verbinden met de pc sinds ik de Reiboot heb uitgevoerd. Weet je misschien hoe dit komt?
Reputatie 1
Dit werkte bij mij perfect ik had het zelfde probleem ! Nu alles weg maar wel weer klaar

Zodra je jouw telefoon aansluit vind je in de linkerkolom onder 'Apparaten' jouw iPhone. Vervolgens klik je op 'herstel' in het tabblad 'Overzicht'.

Mocht je telefoon niet vanzelf te zien zijn in iTunes, doe dan het volgende:
* sluit het toestel aan
* druk tegelijkertijd op de home en de uit/aan toets tot het toestel uit gaat
* houdt de toetsen vast tot je het apple logo ziet
* laat de uit/aan  toets los, maar houdt de home toets vast
* als iTunes de melding geeft dat er een toestel is gevonden in herstelmodus laat je de home toets los en klik je in iTunes op

OK
* klik vervolgens in iTunes op de knop "herstellen"

zoals Denise al zei wordt wel alles van je toestel verwijderd.
ik zie een logo op mijn telefoon en dan weer zwart beeld (hij zet zich zelf uit) en dan weer de zelfde logo enzo. Weet iemand de oplossing?
Reputatie 8
Badge +15
Probeer eerst een soft reset: HOME button + aan/uit knop gelijktijdig ingedrukt houden voor ongeveer 10 seconden. Het beeld wordt zwart en zodra je het Apple logo ziet laat je de knoppen los. Als het toestel doorstart en het werkt maar dan wel gelijk een backup.

Werkt het nog niet doe dan een reset in DFU mode: iTunes opstarten en daarna de iPhone aan de pc of laptop aansluiten. Daarna dezelfde procedure als hierboven beschreven.

Nog niet opgelost dan zal het toestel naar de reparatie moeten.
Reputatie 1
BESTE OPLOSSING DIE IK EB GEVONDEN!
SUCCESS
iPhone Stuck on Apple Logo
Hallo,

Mijn iPhone 5 deed de laatste dagen al een beetje raar.. Maar nu is het helemaal raar, ik deed mijn mobiel even uit en weer aan omdat ik dat laatst ook deed, en toen deed die weer normaal. Maar nu blijft die alleen maar op wit beeld met het zwarte Apple teken staan.. Heb het vergrendel knopje en homeknop al een paar keer opnieuw ingehouden. Maar gaat dan gewoon uit, later komt het zelfde witte beeld weer. Heb hem ook al aan de oplader gedaan, maar daar was niks mee.. Want er gebeurde helemaal niks.. Welke opties zijn er nog meer?? Groetjes Vedra
hallo,

ik heb een iphone 5 en ik heb al die dingen geprobeerd hij herstelt maar daarna staat er het kan hersteld worden en dan komt er een blauwe beeld of die logo komt weer terug wat moet ik doen 😞
Reputatie 1
Badge
Hey je bent echt een topper zeg, dit is de beste tip die er is 😃 ik heb heb oude iphone 3gs liggen die het al zeker 2 jaar niet meer deed en toen ik dit las dacht ik 'laat ik dat maar eens proberen...en...JA hoor hij doet het en nog beter dan mijn nieuwe mobieltje.

Nogmaals dank hoor :)

Grtjs
Het kan nodig zijn om hun iPhone te herstellen met de computer. De volgende richtlijnen zullen u laten zien hoe het moet.

1. Schakel de iPhone. Als je niet kan schakel het uit, maar houd de Sleep / Wake en de knop Home at de gemiddelde tijd voor een paar seconden.
2. Sluit uw iPhone op de computer via de USB-kabel, en houdt u de home-knop wanneer u uw iPhone aansluit op je computer.
3. Wanneer u het scherm "Verbind met iTunes" te zien, laat u de home-knop. Als u niet op het scherm te zien, herhaalt u de bovenstaande stappen voor een andere keer.
4. "ITunes heeft een iPhone aangetroffen in recovery mode: dan zul je de notificatie krijgen. Je moet het te herstellen voordat het kan worden gebruikt met iTunes. "
5. Herstel uw iPhone met iTunes.

Als uw iPhone wordt geplakt op het Apple-logo, mag deze methode ook nuttig zijn. Maar soms mag u alleen voer de recovery mode per ongeluk. Op dit moment kun je je iPhone opnieuw opstarten om de recovery mode te verlaten, of wacht 15 minuten, en dan zal het apparaat de recovery mode zelf af te sluiten. Natuurlijk zal iTunes alle inhoud en instellingen wissen op uw iPhone nadat u het apparaat hersteld. U mag de nieuw toegevoegde gegevens te verliezen in uw iPhone, en je zal hebben om de iPhone met de back-up terugzetten.

iPhone blijft hangen bij Apple logo
Well , i have met this problem ,at that time,i have no idea to solve this problem ,
But now i have succeed fix my iphone ,this is tutorial so that you can fix iPhone stuck on Apple logo like me
Hallo, waarom zou u Joyoshare UltFix, een professioneel hulpprogramma voor het herstel van iOS-systemen, niet proberen, want daarmee kunt u de iPhone vastzetten zonder Apple-logo te verliezen zonder gegevensverlies.
Misschien kun je proberen om Tuneskit iOS System Recovery te gebruiken om de iPhone vast te zetten in het Apple-logo. Het is ontworpen voor alle iOS-gebruikers om de iPhone vast te zetten in herstelmodus, opstartlus / zwart / blauw / wit / vergrendeld / bevroren scherm, wit Apple-logo, koptelefoonmodus, mislukte iOS-update, enzovoort in seconden.

Reageer