beantwoord

iPhone geeft melding 'sim vergrendeld'

• 4 oktober 2013
  • 6 reacties
  • 523259 keer bekeken

door een fout met mijn toegangscode moest ik mijn iphone herstellen.
ik heb toen alles gewist op de iphone en opnieuw aangezet.
nu staat er dat mijn sim vergrendeld is. weet iemand hoe ik hem kan ontgrendelen?

alvast bedankt
icon

Beste antwoord door Wieger DB 2 november 2017, 16:49

Als je sim vergrendeld is, gebruik je de pincode van je simkaart om hem te ontgrendelen. Dat is '0000', zowel bij Telfort als bij vele andere providers. Om daarna je de simpincode uit te zetten:

1. Ga naar Instellingen > Telefoon > Simpincode.
2. Schakel je simpincode uit.
3. Voer je simpincode in als je hierom wordt gevraagd.
4. Tik op Gereed.

Bron: https://support.apple.com/nl-nl/HT201529
Bekijk reactie

6 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Puckcode invoeren?
Reputatie 3
Badge +1
@judithsuurmond,

Welkom op het forum!
Balen dat de sim vergrendeld is. Kun je jouw toestel eens uit- en aanzetten? Meestal krijg je bij het opstarten een pop-up te zien met de optie om deze te ontgrendelen.
Laat je weten of het gelukt is?

Denise
Badge +1
Normaal geeft het toestel onder de melding "sim vegrendeld" twee knoppen:
"OK" en "ontgrendel"

Het toestel geeft namelijk aan dat de pin code van de simkaart ingevoerd moet worden.
Klik op je "OK" dan start het toestel normaal op, maar zonder bel/sms/3G functies.

klik je op "ontgrendel" dan kun je de pincode van je simkaart intoetsen en op "ok" klikken. Het toestel zal dan verder normaal opstarten en alles werkt zoals je gewend bent.
Als je per ongeluk op ok gedrukt hebt kun je de simlock ook ontgrendelen door in je instellingen naar telefoon te gaan dan simcode en dan deze openen dan vraagt hij ook om het unlocken van je code. Hoef je hem niet helemaal opnieuw op te starten.
Badge +1
Als je per ongeluk op ok gedrukt hebt kun je de simlock ook ontgrendelen door in je instellingen naar telefoon te gaan dan simcode en dan deze openen dan vraagt hij ook om het unlocken van je code. Hoef je hem niet helemaal opnieuw op te starten.

of je gaat naar de telefoonfuctie en belt een willekeurig nummer. Het toestel zal dan de melding geven dat de sim gelocked is, en dat je hem kan ontgrendelen.
Reputatie 7
Badge +13
Als je sim vergrendeld is, gebruik je de pincode van je simkaart om hem te ontgrendelen. Dat is '0000', zowel bij Telfort als bij vele andere providers. Om daarna je de simpincode uit te zetten:

1. Ga naar Instellingen > Telefoon > Simpincode.
2. Schakel je simpincode uit.
3. Voer je simpincode in als je hierom wordt gevraagd.
4. Tik op Gereed.

Bron: https://support.apple.com/nl-nl/HT201529

Reageer