beantwoord

iPhone Batterij Problemen

Jan8210
Beste Allen,

Afgelopen september heb ik een iPhone 7 + abonnement van telefort gekocht. Alles bevalt goed maar sinds vorige week gaat de batterij van mijn telefoon binnen half dag leeg. Ik ben al langs jullie winkel gewesst en na van alles te hebben gecheckt was er niks mis met de telefoon gevonden. In de winkel adviseerden ze mij om de batterij te laten vervangen maar ze konden mij niet vertellen hoe duur deze reparatie zou kunnen worden. Helaas op jullie website kon ik zelf niks vinden over repartie kosten, maar zo op het internet te zien zijn de kosten voor een iPhone reparatie best hoog en ze variëren wel van reparateur tot reparateur. Ik vroeg me dus af of jullie überhaupt iPhone reparaties aanbieden en of mijn reparatie wel onder de garantie komt te vallen.

Bedankt,
Janette
icon

Beste antwoord door Koffiemok 27 oktober 2017, 19:27

@Elian68 Het antwoord klopt niet.
Op accu’s die je uit het toestel kan halen heb je 6 maanden garantie.
Niet verwijderbare accu is een onderdeel van de telefoon zelf en heeft daarom ook daarom dezelfde garantiebepalingen als de telefoon. In Nederland 2jaar dus.
Als @Jan8210 je advies gaat opvolgen dan gaat haar iPhone open gemaakt worden door een niet gecertificeerde reparateur. Het gevolg is dat de volledige fabrieksgarantie van 2 jaar komt te vervallen.

Zet het toestel terug naar fabrieksinstellingen en stel de iPhone in als een nieuwe telefoon. Hou dan enkele dagen bij of de accu nog snel leeg loopt.
Loopt de accu niet snel meer leeg dan zou je een backup terug kunnen zetten. Komt het probleem daarna weer terug dan ligt het aan de backup. Dan weer herstellen naar fabrieksinstellingen en instellen als nieuwe telefoon. Je zal dan opnieuw moeten beginnen helaas.

Is het probleem met een reset naar fabrieksinstellingen niet opgelost dan kan je het toestel ter reparatie aanbieden. Aangezien je nog in de 1ste jaar zit kan je de iPhone ook via Apple ter reparatie aanbieden. Dus even een Apple store binnen lopen.

Bekijk reactie

2 Reacties

Elian68
Een batttery vald nooit onder de garantie.

de oorzaak ligt ook vaak bij apps die veel energie vreten.

zou het toestel 1 a 2 keer helemaal leeg laten lopen (dus tot hij uitvald) daarna foon weer goed opladen.

als je naar een foon reparatie gaat ( hier in arnhem een boel betaal je voor een batterij 20 a 30 euro nadeel is dat je het tegenwoordig zelf niet kan vervangen, heb ik ook met samsung s6 edge
Koffiemok
Reputatie 5
@Elian68 Het antwoord klopt niet.
Op accu’s die je uit het toestel kan halen heb je 6 maanden garantie.
Niet verwijderbare accu is een onderdeel van de telefoon zelf en heeft daarom ook daarom dezelfde garantiebepalingen als de telefoon. In Nederland 2jaar dus.
Als @Jan8210 je advies gaat opvolgen dan gaat haar iPhone open gemaakt worden door een niet gecertificeerde reparateur. Het gevolg is dat de volledige fabrieksgarantie van 2 jaar komt te vervallen.

Zet het toestel terug naar fabrieksinstellingen en stel de iPhone in als een nieuwe telefoon. Hou dan enkele dagen bij of de accu nog snel leeg loopt.
Loopt de accu niet snel meer leeg dan zou je een backup terug kunnen zetten. Komt het probleem daarna weer terug dan ligt het aan de backup. Dan weer herstellen naar fabrieksinstellingen en instellen als nieuwe telefoon. Je zal dan opnieuw moeten beginnen helaas.

Is het probleem met een reset naar fabrieksinstellingen niet opgelost dan kan je het toestel ter reparatie aanbieden. Aangezien je nog in de 1ste jaar zit kan je de iPhone ook via Apple ter reparatie aanbieden. Dus even een Apple store binnen lopen.

Reageer

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)