beantwoord

IPhone 8 verliest bereik nadat ik gebeld heb.

• 20 oktober 2019
  • 34 reacties
  • 1720 keer bekeken

Toon het eerste bericht

34 reacties

Hi @R. van de Pol, mag ik misschien vragen hoe je je netwerkinstellingen hebt hersteld? Ik heb namelijk precies hetzelfde probleem en ben deze topic even aan het volgen:). 

Reputatie 8
Badge +11

Fijn dat je dat even deelt. Ik zou dat niet verzonnen hebben.

Nu maar hopen dat je de oplossing inderdaad hebt gevonden!

Reputatie 1

Ik heb zojuist contact gehad met Apple, ik werd echt supernetjes geholpen zo ver. En ik heb een eerste ding kunnen doen om eerst te proberen.

Ze hebben eerst even meegekeken of wat instellingen goed en up to date waren, zoals netwerk en aanbieder.

Omdat ik hiervoor een iPhone 6S had, heb ik mijn backup van de iCloud overgehaald naar de nieuwe telefoon. Heel af en toe zit daar iets in waardoor met name instellingen voor het 3G en 4G netwerk iets anders kunnen zijn.

Daarvoor moest ik de netwerkinstellingen herstellen.

Nadeel hiervan is dat hij wel allerlei dingen reset zoals alle Wifi netwerken met passwords etc.

Maar dit heb ik nu gedaan en kan komende tijd even kijken hoe dit gaat en of het verbeteringen geeft.

Reputatie 1

Hoi Bart,

Dat is het zeker. Ik zal morgen eens proberen contact te leggen met Apple om te kijken wat zij er over zeggen en dan zal ik het hier wel melden.

Ik heb ook wel het idee, dat als ik op een plek waar minder dekking is, dat de telefoon dan meer moeite heeft met omschakelen.

Maarja... mijn vorige telefoon (iPhone 6S) heeft hier geen enkele probleem mee en zou verwachten dat een nieuwere iPhone 8 dit ook wel zou moeten kunnen :)

Wordt vervolgd.

Reputatie 8
Badge +12

Dat is wel interessant. Dan lijkt het toestel toch moeite te hebben om na het bellen weer over te schakelen van 3G naar 4G. Want ik begrijp dat het bij 3G stukken beter werkt. Heb je hierover ook al contact gehad met Apple? Ik ben wel benieuwd wat zij hier over zeggen. 

Reputatie 1

Dank je ook GJC. Zodra ik '4G, VoLTE aan' selecteerde kreeg ik wel een waarschuwing dat het niet gecertificeerd was door de provider en extra stroom kon vreten. Maar het was de moeite waard om te proberen.

Nou, ik heb al wat testjes kunnen doen. Het gebeurt meestal als ik gebeld word, dus ik moet telkens mensen vragen om mij te bellen, en soms een paar keer achter elkaar.

Dus dat is best tijdrovend en vervelend ook voor de andere.

Maar ik zie toch wel duidelijk verschil tussen 4G (beide opties) en 3G.

4G:

Zodra je ophangt, schakelt de mobiel over en dan begin je van 4 volle streepjes, naar nog maar 1 streepje en dan is de verbinding weg. Dan ben ik daarna onbereikbaar.

Heel af en toe hou ik 2 streepjes over en dan redt de mobiel het net en hou je verbinding. Die klimt daarna heel langzaam wel weer naar 4 streepjes.

3G:

3G lijkt dan wel veel stabieler tot nu toe. Daar heb ik tot nu toe nog geen probleem mee gehad. Maar dat is nog wel erg kort om te zeggen. Maar hier blijven de streepjes of het bereik stabiel na het ophangen.

Reputatie 8
Badge +11

Dan zou ik dat eens op ‘aan’ zetten om te testen. Niet geschoten is altijd mis en er iets mee slopen kun je niet.

Ik heb dit probleem, net als Bart, al vaker voorbij zien komen. Het zou mooi zijn als we een oplossing vinden. Het lijkt een probleem in de telefoon te zijn.

Reputatie 1

Hoi Bart,
Dank je wel voor je reactie. Ik zal het de aankomende dagen uitproberen en laten weten hoe het gaat.

Ik zie trouwens 2, 4G opties staan:
'4G, VoLTE aan'  en  '4G, VoLTE uit'
(Hij staat standaard op ‘4G, VoLTE uit’)

Dank je wel voor je hulp.

Reputatie 8
Badge +12

Hoi @R. van de Pol, welkom hier op het forum. 

Je hebt dus een wegvallende verbinding in de iPhone 8. In een ander toestel gaat het wel goed. Het probleem moeten we dus zoeken in de iPhone 8. Het is trouwens niet de eerste keer dat ik over dit probleem lees. Ik heb echter de oplossing nog niet gevonden. Je geeft zelf aan dat het mogelijk misgaat met het overschakelen van 3G naar 4G wanneer je gebeld hebt. Zou je je toestel eens vast willen zetten op 2G, 3G en 4G en dan testen wat er gebeurd? Dit doe je via instellingen > Mobiel netwerk > Opties Mobiele data. 

Als dat verder geen verschil maakt, dan wil ik je toch aanraden om weer naar de winkel te gaan. Dan kunnen ze nog eens meekijken en eventueel het toestel opsturen ter reparatie. 

Reageer