beantwoord

IPhone 8 verliest bereik nadat ik gebeld heb.

  • 20 oktober 2019
  • 34 reacties
  • 1075 keer bekeken

Reputatie 1

Hallo, ik heb gisteren een nieuwe IPhone 8 ontvangen maar heb er helaas problemen mee.

 

Wanneer ik ophang na een gesprek, dan valt het bereik weg. Dan zie je de signaal streepjes telkens minder worden, en vaak totdat er 'geen Service' komt te staan. Meestal is dit wanneer ik gebeld word?

Als ik de mobiel even in vliegtuig modus zet, krijg ik daarna wel weer verbinding, maar toch is dit zeer irritant om te moeten doen, zeker als je onbereikbaar kunt zijn.

 

Het vervelende is, dat dit al een vervangende mobiel is! Vorige week ben ik naar de KPN winkel gegaan met dit probleem met de vorige mobiel.
Toen heb ik een nieuwe SIMkaart gekregen en kon het weer opnieuw proberen. Maar helaas maakte dit geen verschil.

Vervolgens ben ik terug gegaan, en zij adviseerden me de telefoon terug te sturen naar Telfort om hem om te ruilen voor een nieuwe.

 

Dit heb ik gedaan, maar nu heb ik hetzelfde probleem weer. Deze lijkt het wel beter te doen, maar toch krijg ik 1 op de 2 keer wel weer 'geen Service', en dan ben ik onbereikbaar.
Het maakt niet uit waar ik ben, het gebeurt niet op 1 lokatie. En wanneer ik de SIMkaart in mijn oude IPhone 6S zet, is er helemaal niks aan de hand.

Nu heb ik ergens gelezen, dat wanneer je belt, de telefoon gebruik maakt van 3G en na het bellen over moet schakelen naar 4G. Dit lijkt niet helemaal altijd goed te gaan.

Kunt u mij advies geven van wat ik kan doen?

Alvast bedankt voor uw hulp!
Met vriendelijke groet,
Ron

 

icon

Beste antwoord door Bart - Telfort 30 oktober 2019, 14:43

Ik heb even met onze Technische Dienst gebeld of er een blokkade op de IMEI zat. Dat is niet het geval. Toen vroeg mijn collega, waar bel je voor. Ik zei voor de wegvallende verbinding met de iPhone. Dat kwam hem maar al te bekend voor. Deze problemen zijn ontstaan met de softwareupdate naar IOS 13. Hier zijn alweer 2 nieuwe versies van uitgekomen, maar heeft het probleem nog steeds niet opgelost. Gekke is wel dat het niet bij iedereen speelt, maar het is wel iets wat wereldwijd impact heeft. Hopelijk komt er snel een update vanuit Apple die het probleem oplost. 

Het is dus ook vanuit ons al gemeld bij Apple. Maar ik zal zeker als ik jou was de melding nog even maken bij Apple. 

Bekijk reactie

34 reacties

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @R. van de Pol, welkom hier op het forum. 

Je hebt dus een wegvallende verbinding in de iPhone 8. In een ander toestel gaat het wel goed. Het probleem moeten we dus zoeken in de iPhone 8. Het is trouwens niet de eerste keer dat ik over dit probleem lees. Ik heb echter de oplossing nog niet gevonden. Je geeft zelf aan dat het mogelijk misgaat met het overschakelen van 3G naar 4G wanneer je gebeld hebt. Zou je je toestel eens vast willen zetten op 2G, 3G en 4G en dan testen wat er gebeurd? Dit doe je via instellingen > Mobiel netwerk > Opties Mobiele data. 

Als dat verder geen verschil maakt, dan wil ik je toch aanraden om weer naar de winkel te gaan. Dan kunnen ze nog eens meekijken en eventueel het toestel opsturen ter reparatie. 

Reputatie 1

Hoi Bart,
Dank je wel voor je reactie. Ik zal het de aankomende dagen uitproberen en laten weten hoe het gaat.

Ik zie trouwens 2, 4G opties staan:
'4G, VoLTE aan'  en  '4G, VoLTE uit'
(Hij staat standaard op ‘4G, VoLTE uit’)

Dank je wel voor je hulp.

Reputatie 8
Badge +11

Dan zou ik dat eens op ‘aan’ zetten om te testen. Niet geschoten is altijd mis en er iets mee slopen kun je niet.

Ik heb dit probleem, net als Bart, al vaker voorbij zien komen. Het zou mooi zijn als we een oplossing vinden. Het lijkt een probleem in de telefoon te zijn.

Reputatie 1

Dank je ook GJC. Zodra ik '4G, VoLTE aan' selecteerde kreeg ik wel een waarschuwing dat het niet gecertificeerd was door de provider en extra stroom kon vreten. Maar het was de moeite waard om te proberen.

 

Nou, ik heb al wat testjes kunnen doen. Het gebeurt meestal als ik gebeld word, dus ik moet telkens mensen vragen om mij te bellen, en soms een paar keer achter elkaar.

Dus dat is best tijdrovend en vervelend ook voor de andere.

 

Maar ik zie toch wel duidelijk verschil tussen 4G (beide opties) en 3G.

4G:

Zodra je ophangt, schakelt de mobiel over en dan begin je van 4 volle streepjes, naar nog maar 1 streepje en dan is de verbinding weg. Dan ben ik daarna onbereikbaar.

Heel af en toe hou ik 2 streepjes over en dan redt de mobiel het net en hou je verbinding. Die klimt daarna heel langzaam wel weer naar 4 streepjes.

 

3G:

3G lijkt dan wel veel stabieler tot nu toe. Daar heb ik tot nu toe nog geen probleem mee gehad. Maar dat is nog wel erg kort om te zeggen. Maar hier blijven de streepjes of het bereik stabiel na het ophangen.

 

 

 

Reputatie 8
Badge +11

Dat is wel interessant. Dan lijkt het toestel toch moeite te hebben om na het bellen weer over te schakelen van 3G naar 4G. Want ik begrijp dat het bij 3G stukken beter werkt. Heb je hierover ook al contact gehad met Apple? Ik ben wel benieuwd wat zij hier over zeggen. 

Reputatie 1

Hoi Bart,

Dat is het zeker. Ik zal morgen eens proberen contact te leggen met Apple om te kijken wat zij er over zeggen en dan zal ik het hier wel melden.

Ik heb ook wel het idee, dat als ik op een plek waar minder dekking is, dat de telefoon dan meer moeite heeft met omschakelen.

Maarja... mijn vorige telefoon (iPhone 6S) heeft hier geen enkele probleem mee en zou verwachten dat een nieuwere iPhone 8 dit ook wel zou moeten kunnen :)

Wordt vervolgd.

 

Reputatie 1

Ik heb zojuist contact gehad met Apple, ik werd echt supernetjes geholpen zo ver. En ik heb een eerste ding kunnen doen om eerst te proberen.

 

Ze hebben eerst even meegekeken of wat instellingen goed en up to date waren, zoals netwerk en aanbieder.

Omdat ik hiervoor een iPhone 6S had, heb ik mijn backup van de iCloud overgehaald naar de nieuwe telefoon. Heel af en toe zit daar iets in waardoor met name instellingen voor het 3G en 4G netwerk iets anders kunnen zijn.

Daarvoor moest ik de netwerkinstellingen herstellen.

Nadeel hiervan is dat hij wel allerlei dingen reset zoals alle Wifi netwerken met passwords etc.

 

Maar dit heb ik nu gedaan en kan komende tijd even kijken hoe dit gaat en of het verbeteringen geeft.

Reputatie 8
Badge +11

Fijn dat je dat even deelt. Ik zou dat niet verzonnen hebben.

Nu maar hopen dat je de oplossing inderdaad hebt gevonden!

Hi @R. van de Pol, mag ik misschien vragen hoe je je netwerkinstellingen hebt hersteld? Ik heb namelijk precies hetzelfde probleem en ben deze topic even aan het volgen:). 

Reputatie 1

@GJC , ja uiteraard deel ik het, ik hoop dat anderen er ook wat aan hebben. :)

Ik ben nog aan het uitproberen, maar gisteren heb ik het probleem helemaal niet meer gehad. Dus dat is veelbelovend.

Vandaag ga ik mijn Wifi weer instellen, en kijk of dit invloed heeft. Kan me bijna niet voorstellen, maar je weet maar nooit.

 

@ilj_aaa Tuurlijk mag dat :)   Dat doe je door naar [Instellingen] te gaan, dan [Algemeen].

Onderin dat schermpje staat [Stel opnieuw in]

Daar selecteer je [Herstel netwerkinstellingen]

 

De iPhone zal dan opnieuw opstarten. Je bent daarna wel al je opgeslagen Wifi netwerken kwijt.

Bij mij heeft het tot nu toe geholpen, en ik hoop dat het bij jou ook werkt! Succes

@R. van de Pol aaahhh super dankjewel! Gelijk gedaan. Ik hoop ook dat het gaat helpen:). Fingers crossed. 

Reputatie 1

Even een update:

Nadat ik de Wifi weer aan heb gezet, is het probleem weer terug :(

En Wifi vervolgens uit, dan is het probleem weer weg, hetzelfde als in het begin.

 

Het is heel erg balen, ik ben als sinds 9:00 vanmorgen bezig met de telefoon en met Apple om allerlei dingen te proberen.

Ik word echt geweldig door Apple geholpen, dat is helemaal fantastisch, maar helaas nog geen oplossing.

We hebben oa. de telefoon via Itunes echt helemaal naar de fabrieksinstellingen terug gebracht, en ook helemaal geen backup terug gezet via ICloud om echt zeker te zijn dat daar geen fout door kan ontstaan.  Maar tot op heden helaas nog geen verbetering.

 

Ze hoopten overigens wel bij Apple, dat Telfort er melding van zou maken, als jullie vaker over dit probleem horen. Dan kunnen ze er meer mee doen. Maar goed daar ga ik maar niet tussenin zitten :)

Reputatie 8
Badge +11

Hier snap ik echt niets van. Ik zie geen verband tussen wifi aan en uit. Maar goed, laten we even denken dat het met de wifi van Telfort te maken heeft………..

Heb je hetzelfde probleem als je met een ander wifi-netwerk verbonden bent? Van je buurman zonder Telfort ofzo?

Gister zag het er ook goed uit maar vandaag heb ik ook weer ‘geen service’ gehad. Heel irritant. 

Als ik verder google, zag ik op een T-mobile forum ook mensen die hetzelfde probleem hebben. 
Vreemd. Je zou bijna denken dat een bepaalde serie IPhones dit probleem hebben of dat het misschien wel aan de nieuwe iOS ligt?

Reputatie 1

Ja vreemd heh? Dat had ik ook echt totaal niet verwacht.

Waarschijnlijk word ik straks terug gebeld en ben benieuwd wat er uitkomt.

Misschien dat ik morgen op mijn werk en bij mijn vader ook eens kan proberen, die zitten niet bij Telfort. Goed idee!

 

 

Reputatie 1

Ohhh balen zeg, ilj_aaa! 

Dat is wel interessante info, dat mensen bij een andere provider er ook last van hebben.

Dat zou dan inderdaad steeds meer richting een software of iOS issue wijzen.

Reputatie 1

Ok, ik ben net terug gebeld, en er werd gelukkig gezegd dat we niet de enige zijn!

Ze proberen nu zoveel mogelijk data te verzamelen om te zien waar dit nu precies mis gaat en een oplossing te bedenken.

Ik zal Apple later nog even terugbellen, wanneer ik iets meer tijd heb, waarbij wat gegevens en een logfile van mijn mobiel opgestuurd worden, en dan maar hopen dat er snel een oplossing wordt gevonden.

Dus fijn om te weten dat ze er wel mee bezig zijn.

Reputatie 8
Badge +11

Ik volg het met belangstelling.

Reputatie 8
Badge +11

Ik volg het ook zeker met belangstelling. Ook heel fijn om te lezen dat Apple het serieus oppakt en dat jullie niet de enige zijn. Hopelijk krijgen ze genoeg informatie vanuit jullie als gebruikers om te achterhalen waar het probleem zit en tot een oplossing te komen. 

Reputatie 1

Inderdaad Bart, ik hoop het ook. Ik ben vanavond alweer van 18:00 tot nu, 20:20, bezig geweest. (begin er nu wel een punthoofd van te krijgen want het kost me nu wel erg veel tijd)

Maar Apple neemt het zeker heel serieus op, en hopelijk volgt er een oplossing. Echt wel een fantastische service moet ik zeggen. 

 

Ik heb de afgelopen dagen trouwens ook heel bewust nog Wifi netwerken van andere providers opgezocht en het daar geprobeerd. Precies hetzelfde probleem.

En vandaag een andere SIM kaart, helaas kan ik alleen een KPN simkaart proberen. Maar toch ook daar het probleem.

 

Reputatie 1

@Bart - Telfort  nog een vraagje van Apple.

Ik moest vragen of jij/Telfort kan nagaan of er een blokkade zit op mijn IMEI ID? Het is één van de vragen van de vragenlijst.

Moet ik dit nummer bijvoorbeeld naar je doorsturen per PB?

Reputatie 8
Badge +11

Zonde dat je er zoveel tijd mee kwijt bent, maar gelukkig pakt Apple het serieus op. Voor zover ik kan bedenken heb je alles wat je zelf kunt wel geprobeerd en blijft een hardware of iOS probleem over. 

 

Succes in elk geval.

Reputatie 1


 

@Bart - Telfort  nog een vraagje van Apple.

Ik moest vragen of jij/Telfort kan nagaan of er een blokkade zit op mijn IMEI ID? Het is één van de vragen van de vragenlijst.

 

@Bart - Telfort  ik heb mijn IMEI nr. ook alvast aan mijn profiel info voor Telfort toegevoegd.

Reputatie 8
Badge +11

Ik heb even met onze Technische Dienst gebeld of er een blokkade op de IMEI zat. Dat is niet het geval. Toen vroeg mijn collega, waar bel je voor. Ik zei voor de wegvallende verbinding met de iPhone. Dat kwam hem maar al te bekend voor. Deze problemen zijn ontstaan met de softwareupdate naar IOS 13. Hier zijn alweer 2 nieuwe versies van uitgekomen, maar heeft het probleem nog steeds niet opgelost. Gekke is wel dat het niet bij iedereen speelt, maar het is wel iets wat wereldwijd impact heeft. Hopelijk komt er snel een update vanuit Apple die het probleem oplost. 

Het is dus ook vanuit ons al gemeld bij Apple. Maar ik zal zeker als ik jou was de melding nog even maken bij Apple. 

Reputatie 1

Dank je wel voor het nachecken @Bart - Telfort 

Het is inderdaad wel vreemd dat het niet zo speelt bij iedereen. Elke keer als ik een ander iemand aan de lijn kreeg, was het ook nog niet bekend bij diegene en dan was het best lastig elke keer goed uit te leggen.

Uiteindelijk kreeg ik gelukkig een vaste contact persoon waarmee ik alle data en logbestanden heb verzameld die ze naar de engineers hebben gestuurd.

 

En vanmiddag kreeg ik heel netjes al een terugkoppeling:

Het is bekend bij Apple, en zijn meerdere meldingen van klanten binnengekomen en ze zijn er nu mee bezig zodat het probleem in een volgende update verholpen is.

Tot die tijd kan ik de telefoon inderdaad het beste instellen op 3G (of Wifi netwerk uitzetten)

 

Het is ongeveer hetzelfde als wat ik zondag hoorde, maar het is nu een reactie van de personen die er direct mee bezig zijn en ze hebben echt alle data verzameld van (o.a.) mijn telefoon.

Ik heb zelfs een filmpje moeten maken waarbij je het probleem zag optreden :)

Dus ik heb er wel vertrouwen in dat het binnenkort helemaal goed komt en vind het echt top hoe ze het hebben opgepakt en serieus hebben opgepakt.

Ook jullie bedankt, @Bart - Telfort en @GJC ! Voor het meedenken en ideeën, zo ben ik er uiteindelijk toch op gekomen dat het met Wifi te maken had en het vastzetten op 3G etc.

Reageer