beantwoord

iPhone 6 scherm reageert vaak niet

• 4 juli 2019
  • 5 reacties
  • 241 keer bekeken

Hoi. Ruim een jaar heb ik nu een IPhone 6. Sinds enkele maanden reageert het scherm vaak niet meer op aanrakingen. Aan/uit of opnieuw opstarten is dan de enige manier om verder te kunnen. Via een KPN winkel is het toestel al een keer ter reparatie aangeboden, ze hebben echter geen defect kunnen vinden.
Daarna heeft het toestel enkel weken goed gewerkt, maar dezelfde storing komt nu weer terug.
Dit begint nu echt zwaar irritant te worden. Ik vind dit nu wel een gevalletje "toestel vervangen"
Wat doen we er mee?
icon

Beste antwoord door Natasja - Telfort 5 juli 2019, 14:36

Hallo Wim. Van harte welkom hier. Frustrerend dat het scherm van je iPhone vaak niet reageert. Ik begrijp dat je deze al ter reparatie hebt aangeboden. Ik heb het rapport van Teleplan er even bij gepakt en lees inderdaad dat er geen defect is gevonden. Het probleem zou 'm kunnen zitten in bijvoorbeeld de accu, netwerkinstellingen of de telefooninstellingen. Ik heb op internet gezocht om uit te zoeken of er iets is wat je hier zelf aan kunt doen. Ik kom dan overigens wel tegen dat meer mensen met een iPhone 6 tegen dit probleem aan lopen. 😞 Wat je sowieso kunt proberen is om je iPhone terug te zetten naar fabrieksinstellingen. Dat doe je als volgt:
  1. Houd tegelijkertijd de sluimerknop en de thuisknop een paar seconden ingedrukt. De sluimerknop bevindt zich aan de rechterkant van je toestel.
  2. Na ongeveer tien seconden start de iPhone vanzelf opnieuw op en krijg je een Apple-logo te zien.
Vergeet niet om voor de zekerheid een back-up van je gegevens te maken. Ik lees graag of dit heeft geholpen!
Bekijk reactie

5 reacties

Reputatie 8
Badge +9
Hallo Wim. Van harte welkom hier. Frustrerend dat het scherm van je iPhone vaak niet reageert. Ik begrijp dat je deze al ter reparatie hebt aangeboden. Ik heb het rapport van Teleplan er even bij gepakt en lees inderdaad dat er geen defect is gevonden. Het probleem zou 'm kunnen zitten in bijvoorbeeld de accu, netwerkinstellingen of de telefooninstellingen. Ik heb op internet gezocht om uit te zoeken of er iets is wat je hier zelf aan kunt doen. Ik kom dan overigens wel tegen dat meer mensen met een iPhone 6 tegen dit probleem aan lopen. 😞 Wat je sowieso kunt proberen is om je iPhone terug te zetten naar fabrieksinstellingen. Dat doe je als volgt:
  1. Houd tegelijkertijd de sluimerknop en de thuisknop een paar seconden ingedrukt. De sluimerknop bevindt zich aan de rechterkant van je toestel.
  2. Na ongeveer tien seconden start de iPhone vanzelf opnieuw op en krijg je een Apple-logo te zien.
Vergeet niet om voor de zekerheid een back-up van je gegevens te maken. Ik lees graag of dit heeft geholpen!
Hallo Natasja. Bedankt voor je reactie. Terug naar fabrieksinstellingen heb ik eerder al een paar keer geprobeerd. Dat heeft allemaal niet geholpen.
Heb diverse artikelen gelezen over de iPhone 6 en die heeft al langere tijd last van dit probleem. Wat ik begrijp is dat het een slecht contact is van een chip op het moederbord.
Reputatie 8
Badge +9
Hallo Wim. Jammer om te lezen dat dat niet heeft geholpen. Het lijkt inderdaad op de zogeheten Touch Disease. Stel jij hebt je toestel meestal in je zak zitten en je gaat zitten, dan kan dat druk uitoefenen op de iPhone. Na verloop van tijd kunnen dit soort zaken ervoor zorgen dat aan de binnenkant de touch controller contact met het moederbord verliest. Dat zie je aan de buitenkant niet terug, maar dan krijg je dus dat het toestel niet meer reageert op aanraking. Heb je ook met Teleplan gebeld naar aanleiding van de uitkomst van het onderzoek? Je kunt hen bereiken via telefoonnummer 0800-8200008 op werkdagen tussen 08.00 en 20.00 uur en op zaterdag tussen 10.00 en 17.00 uur.
Hallo Natasja. Bedankt.
Het toestel zit meestal in mijn tas of op bureau. Mogelijk bel ik met Teleplan. Maar wat zou ik daar aan hebben? Dan ze mij vertellen dat er geen defect is aangetroffen? Dat heb ik al gelezen.
Heb is een slecht toestel en zou niet meer verkocht mogen worden als al jaren dit defect opduikt.
Reputatie 8
Badge +9
Dat was ook meer een suggestie. ☺ Mogelijk kunnen zij je iets meer informatie verschaffen over het onderzoek, maar dat durf ik je niet met zekerheid te zeggen. Het is hoe dan ook een vervelende situatie natuurlijk.

Reageer