beantwoord

iPhone 5S valt spontaan uit, bij reparatie wordt geen defect vastgesteld

• 14 januari 2018
  • 11 reacties
  • 1425 keer bekeken

Gisteren ben ik voor de 6e keer in een paar maanden tijd bij de Telfort winkel in Leeuwarden geweest. Sinds halverwege 2017 valt mijn IPhone 5S (gekocht op 22-03-2016) bij veelvuldig gebruik zeer regelmatig spontaan uit en daarna wil deze vaak meerdere malen achter elkaar niet meer opstarten of blijft deze hangen bij het Apple logo in de opstartfase. Na het opnieuw installeren van de software en alle tips van internet heb ik deze in oktober 2017 voor het eerst op laten sturen via de Telfort winkel naar Teleplan. Inmiddels heb ik mijn telefoon al 3 keer laten verzenden naar Teleplan omdat ik elke keer nog dezelfde problemen ondervind. Echter elke keer ontvang ik mijn telefoon retour met de melding van Teleplan 'geen defect geconstateerd'. Toen ik gisteren mijn telefoon weer op kon halen waarbij door Teleplan 'geen defect was geconstateerd' wist ik me echt geen raad meer. Ik ben bijna geneigd om zelf naar Teleplan te rijden om te laten zien welke problemen ik steeds heb met mijn telefoon, lijkt me wel absurd! Het elke keer opnieuw installeren van de telefoon, de 6 ritten vanuit mijn woonplaats naar de Telfort winkel in Leeuwarden, ik weet niet meer wat ik moet doen.
Mijn enige vraag is een goed werkende telefoon, ik betaal 28,- per maand voor een telefoonabonnement incl telefoon die niet werkt. De medewerker van Telfort winkel in Leeuwarden kon mij niet verder helpen, en heeft mijn telefoon nu voor de 4e keer verzonden naar Teleplan met op mijn verzoek de melding erbij om deze door te sturen naar Apple voor een grondiger onderzoek. Ik vraag me af of Telfort mij nu niet op een andere manier kan helpen! Ik ben al jaren klant, waar is de service/garantie van Telfort? Graag hoor ik wat jullie voor mij kunnen betekenen...

Admin: onderwerp gewijzigd i.v.m. vindbaarheid van je topic.
icon

Beste antwoord door Cindy - Telfort 22 januari 2018, 13:41

Ik zie net een mail in mijn mailbox dat mijn collega je gesproken heeft en dat je toestel wordt omgewisseld. Daarmee moeten de problemen ook verleden tijd zijn 🙂. Ben je hiermee zo geholpen?
Bekijk reactie

11 reacties

Reputatie 6
Badge +7
Hoi mpunt, welkom op het forum! Wat rot dat je problemen hebt, maar dat dat uit onderzoek er niet uitkomt. Ik vermoed dat dat een momentopname is en dat wanneer je toestel getest wordt dat het defect zich niet voordoet. Gebeurd het vaak dat je toestel kuren heeft? En welke softwareversie heb je erop staan? Ik hoop dat er nu wel wat uitkomt uit de reparatie want ik snap dat dit niet leuk is.
Beste Cindy, bedankt voor je reactie. Het lijkt er inderdaad op dat het testen bij Teleplan elke keer een momentopname is en dat het defect zich dan dus net niet voordoet. Het gebeurd helaas erg vaak dat mijn toestel kuren heeft, bij veelvuldig gebruik valt hij uit (dagelijks tot meerdere malen per uur) en gaat hij uit zichzelf opnieuw opstarten en op den duur krijg ik hem dan ook niet meer aan ook al is de batterij voldoende opgeladen. Ik heb elke keer de nieuwste software erop gezet en elke update bijgehouden. Ik heb zelfs de software ook een keer helemaal opnieuw geïnstalleerd, de telefoon al een keer helemaal terug gezet naar fabrieksinstellingen en ook al eens op advies van de medewerker van de Telfort winkel een nieuw icloud adres aangemaakt. De batterij helemaal leeg laten lopen en weer volledig opgeladen, apps eraf gehaald en weer opnieuw erop gezet. Helaas heeft niks geholpen en blijft mijn IPhone uitvallen. Ik ben erg bang dat ik mijn IPhone straks weer terug krijg van Teleplan (voor de 4e keer) en dat er nog steeds niks geconstateerd wordt, kun jij iets voor mij betekenen? Mijn abonnement loopt namelijk nu wel gewoon door:(
Reputatie 6
Badge +7
Hoi mpunt, dit is niet waar we op gehoopt hadden, hartstikke rot dat niks helpt en dat er geen defect wordt gevonden op het moment supreme bij Teleplan. Ik heb mijn collega's om hulp gevraagd hierbij of en wat we hierin kunnen betekenen. Zodra ik reactie heb dan kom ik terug bij je.
Beste Cindy, bedankt voor je reactie. Wacht ik dat even af.
Reputatie 6
Badge +7
Hoi mpunt, we zien 3 reparaties terug bij Teleplan en bellen maandag voor je daar naartoe 🙂. Ik hoop daarna meer nieuws te hebben. Voor nu wens ik je een fijn weekend.
Klopt, hij is inderdaad nu voor de 4e keer bij Teleplan, wacht ik jullie bericht af.
Reputatie 6
Badge +7
Aah, dat verklaart het. Ik hoop snel bericht te krijgen van mijn collega en kom erop terug bij je.
Reputatie 6
Badge +7
Hoi mpunt, mijn collega belt je hierover. Wil je laten weten wat eruit komt?
Reputatie 6
Badge +7
Ik zie net een mail in mijn mailbox dat mijn collega je gesproken heeft en dat je toestel wordt omgewisseld. Daarmee moeten de problemen ook verleden tijd zijn 🙂. Ben je hiermee zo geholpen?
Klopt hoor, ik ben gisteren gebeld dat mijn toestel wordt omgewisseld en dat ik hem deze week kan ophalen. Hier ben ik erg blij mee en ga er vanuit dat de uitvalproblemen dan niet meer voorkomen. Bedankt voor jullie hulp!
Reputatie 6
Badge +7
Wat fijn om te lezen dat er een goede oplossing is. Sorry voor het ongemak hiervan. Als er in de toekomst iets is, we helpen je hier op het forum graag verder 🙂.

Reageer