beantwoord

Iphone 5 laadt niet/slecht

• 12 mei 2013
  • 7 reacties
  • 5138 keer bekeken

Hallo,

Ik heb bij Telfort een abbonement op mijn Iphone 5 voor ongeveer 3 maanden  nu. Nooit problemen gehad met het toestel tot nu. Ik had zoals het hoort een lader meegekregen van telfort voor mijn Iphone, die is vorige week kapot gegaan (mijn telefoon wou niet meer laden, weet dus eigenlijk niet zeker of die wel kapot was) had toen een nieuwe besteld die de dag erna al binnen kwam. Toen ben ik erachter gekomen dat het denk ik niet aan de lader alleen lag want met de nieuwe lader laad hij wel, maar dan moet ik de lader er soms wel 15 keer eruit halen en er weer in stoppen en dan pas krijg ik te zien dat hij laadt. Mijn laptop herkent mijn Iphone ook niet als ik hem met de usb kabel koppel aan de laptop. Soms laadt hij wel vanuit de laptop maar daarna stopt het weer met laden. Wat zou er gedaan kunnen worden of wat zou ik moeten doen? alvast erg bedankt!

Met vriendelijke groeten, Kaatje123
icon

Beste antwoord door Matthijs1986 12 mei 2013, 12:31

Contact op nemen met de telefonische klantenservice om het toestel op te laten halen, zodat ze deze na kunnen kijken.
Maak wel eerst een backup van al je gegegevens, want die zijn eraf na de reparatie.

Oke, bedankt , gaat dat geld kosten zodat ik daarmee rekening kan houden?
Maar dat is juist het probleem, een backup maken lukt niet omdat mijn laptop mijn Iphone niet herkent.

Of iets binnen of buiten de garantie valt is op afstand helaas niet in te schatten.
Lukt verbinding maken nooit? Ook niet met de oude laders?
Zo nee, dan zou je evt. nog kunnen proberen je iPhone te verbinden met een andere laptop (van bekenden wellicht?).

Anders raad ik je aan om in ieder geval contacten e.d. op papier te noteren als je nergens een back-up hebt staan.

Succes!
Bekijk reactie

7 reacties

Badge +2
Contact op nemen met de telefonische klantenservice om het toestel op te laten halen, zodat ze deze na kunnen kijken.
Maak wel eerst een backup van al je gegegevens, want die zijn eraf na de reparatie.

Maar dat is juist het probleem, een backup maken lukt niet omdat mijn laptop mijn Iphone niet herkent.
Badge +2

Of iets binnen of buiten de garantie valt is op afstand helaas niet in te schatten.
Zo nee, dan zou je evt. nog kunnen proberen je iPhone te verbinden met een andere laptop (van bekenden wellicht?).

Anders raad ik je aan om in ieder geval contacten e.d. op papier te noteren als je nergens een back-up hebt staan.

Succes!

Succes!

Oke, dat begrijp ik. Verbinding maken met de lader lukte vooraf altijd, tot dus 1 week geleden helemaal niet met de oude lader, en met de nieuwe dus af en toe. Via de laptop kan het soms ook laden maar mijn laptop herkent mijn toestel dus helemaal niet meer. Ook via de computer niet. 
Maar contacten enzo vind ik nog niet zo erg, maar foto's vind ik wel erg, en die kan ik nergens plaatsen nu jammer genoeg.
Badge +2
Apple heeft online back-up. Google hierop. Succes!
Badge +1
Apple heeft online back-up. Google hierop. Succes!

inderdaad!

Instellingen -> iCloud -> Opslag en Reservekopie (onderaan) -> iCloud Reservekopie inschakelen (en vervolgens even klikken op 'nu reserverkopie maken')

Je toestel maakt automatisch een backup van al je gegeven als ie in standby stand staat én met WiFi is verbonden.
Als je een ander toestel krijgt of deze wordt gewist kies bij de stap "Configuratie" voor "Zet iCloud-reservekopie terug". Je toestel wordt dan weer helemaal netjes teruggezet met al je instellingen, inhoud en apps.

Reageer