Iphone 4 gloeiend heet tijdens gebruik en opladen en is snel op

• 28 mei 2013
  • 7 reacties
  • 19760 keer bekeken

Beste Mensen,

Ik ben al 5 maanden in het bezit van een Iphone 4 8GB.
Sinds kort is er van alles mis met mijn Iphone, ik heb enorm veel research gedaan op internet maar kom er niet exact uit wat er aan de hand is.
Mijn Iphone wordt tijdens gebruik heel heet, dat begint rechtsboven ter hoogte van de camera en verspreid zich dan langzaam door het hele toestel.
Dit heeft tot gevolg dat mijn batterij amper 2 uur mee gaat wanneer ik hem gebruik.
Als ik mijn telefoon oplaad wordt hij nog heter en kan ik 'haast' niet vastpakken zogezegd.
Ik weet het verschil tussen warm en heet, en kan met zekerheid concluderen dat het echt niet klopt dat mijn Iphone zo erg heet wordt.
Ik heb geen apps openstaan, mobiele netwerk en wifi uitstaan, en heb mijn toestel zelfs al gereset naar de fabrieksinstellingen.
Het is van de één op de andere dag gebeurt en ik heb er geen verklaring voor.
Kan ik misschien één van jullie vragen mij te willen informeren en/of adviseren wat ik nu moet doen ?

Met vriendelijke groet,

Maikel

7 reacties

Badge +2
Beste Mensen,

Ik ben al 5 maanden in het bezit van een Iphone 4 8GB.
Sinds kort is er van alles mis met mijn Iphone, ik heb enorm veel research gedaan op internet maar kom er niet exact uit wat er aan de hand is.
Mijn Iphone wordt tijdens gebruik heel heet, dat begint rechtsboven ter hoogte van de camera en verspreid zich dan langzaam door het hele toestel.
Dit heeft tot gevolg dat mijn batterij amper 2 uur mee gaat wanneer ik hem gebruik.
Als ik mijn telefoon oplaad wordt hij nog heter en kan ik 'haast' niet vastpakken zogezegd.
Ik weet het verschil tussen warm en heet, en kan met zekerheid concluderen dat het echt niet klopt dat mijn Iphone zo erg heet wordt.
Ik heb geen apps openstaan, mobiele netwerk en wifi uitstaan, en heb mijn toestel zelfs al gereset naar de fabrieksinstellingen.
Het is van de één op de andere dag gebeurt en ik heb er geen verklaring voor.
Kan ik misschien één van jullie vragen mij te willen informeren en/of adviseren wat ik nu moet doen ?

Met vriendelijke groet,

Maikel

De iPhone per direct niet meer gaan gebruiken. Dat je iPhone 4 gloeiend wordt is zeer ernstig. Je iPhone 4 blijven gebruiken kan ernstige(re) schade veroorzaken. Indien je iPhone 4 geleased is dien je contact op te nemen met de klantenservice om het toestel op te laten halen. Of je klacht binnen of buiten de garantie valt is niet in te schatten, want dat hangt van de oorzaak van het warm worden e.d. af. 

Sterkte!
Bedankt voor je snelle reactie!

Ik ben ook al langs een telfort winkel geweest voor advies. Hij gaf hetezelfde advies. Hij zag echter ook een kras aan de achterkant van mijn Iphone en vroeg of het daar iets mee te maken had (laten vallen etc.). Het zijn 2 losstaande poblemen van elkaar omdat het krasje al van maanden geleden is en dit van de afgelopen dagen. Een monteur zou het als oorzaak kunnen zien waardoor hij dan buiten mijn garantie zou vallen. In dat geval is het kosten blaadje aanzienlijk hoog en kan ik beter een losse iphone aanschaffen. Helaas heel zonde en jammer dat dit me moet overkomen..
Bedankt Mathijs.
Badge +1
Hoi Maikel071,

jouw beschrijving doet denken aan vochtschade, dit kun je testen door naar de vochtschade indicatoren te kijken. Rood = vochtschade.
Hoi Maikel071,

jouw beschrijving doet denken aan vochtschade, dit kun je testen door naar de vochtschade indicatoren te kijken. Rood = vochtschade.

He Pruygje,

Allereerst bedankt voor je reactie!

Het is iets waar ik nog niet eerder van had gehoord of over na had gedacht, maar helaas is dit het probleem niet (in hoeverre je dat helaas kunt noemen). Ik heb gekeken of de indicatoren ook maar iets van rood aangaven en dat is niet het geval. Je bent overigens niet de eerste die het zegt. Ik ben ook langs een reparatie telefoon winkel geweest die zei dat het vloeistof schade is. Maandag komt er een monteur misschien weet hij direct wat er aan de hand is. Ik zeg word vervolgd! en bedankt voor je reactie!
Badge +1
Het lastige met vochtschade is dat het van binnen kan zitten zonder dat je het van buiten kan zien. Er kan dus van binnen wel schade zijn (bijvoorbeeld condens) zonder dat de indicatoren verkleurd zijn.

Natuurlijk kan het ook een hardware storing zijn, wordt dus even afwachten wat de monteur er van zegt.

Suc6 in ieder geval!
En wat was je probeem? ik heb de precies het zelfde probleem 😞
Reputatie 3
Badge +1
Welkom op het forum Jerrell,

Balen dat je hetzelfde probleem ervaart. Dit topic is van ruim een jaar geleden, ik weet niet of de starter van dit topic nog zal reageren. Ik adviseer je om in ieder geval jouw toestel ter reparatie aan te bieden en het toestel niet meer te gebruiken.
Succes!

Denise

Reageer