beantwoord

Instellingen uitgaande server Zonnet account

• 20 juli 2018
  • 25 reacties
  • 1704 keer bekeken

Mijn telefoon (Samsung Galaxy J3 2016) is vorige week gecrasht.Ik heb een internet account bij Tele2 en een sim-only abonnement bij Telfort. Voor die tijd kon ik gewoon via de app mails verzenden en ontvangen van mijn zonnet-account. Nu probeer ik de app opnieuw te installeren. De instellingen voor inkomende server is geen probleem, bij de instellingen voor de uitgaande server (SMTP-server: smtp.versatel.nl/Beveilingstype: geen/Poort: 25) krijg ik steeds de melding: "Installatie kan niet worden voltooid. Server ondersteunt geen verificatie". Ik heb al allerlei combinaties geprobeerd bijv. smtp:tele2.nl. Verschillende beveiligingstypen en verschillende poorten, maar geen enkele combinatie werkt. Bij Tele2 werd ik doorverwezen naar Telfort en bij Telfort werd me verteld dat mijn toestel te oud was. Leek me een bizar antwoord gezien het het moment voor de crash gewoon werkte. Kan iemand mij helpen?
icon

Beste antwoord door Jasper - Telfort 3 augustus 2018, 18:44

Ik kan me voorstellen dat je er na een aantal keer proberen klaar mee bent. Via de webmail kan het dan inderdaad werken, maar ik ben ook nog benieuwd of het bewuste vinkje in Bluemail of op een andere Android telefoon in te stellen en wat het resultaat daarvan is. Ik hoor graag van je of je het die poging nog wilt geven.
Bekijk reactie

25 reacties

Deze hulp ken je?
https://www.tele2.nl/klantenservice/thuis/internet/tele2-e-mail-instellen-op-tablet-of-mobiel/
Ja die ken ik. Heb zowel bij tele2 als bij telfort deze info opgezocht en de opties geprobeerd. Niets werkt. Bedankt voor het doorgeven.
Misschien staat hier nog de gouden tip bij.
https://forum.telfort.nl/e-mail-310/smtp-telfort-werkt-niet-voor-verzenden-mail-76452
Andere mailclient hier genoemd:
https://www.computeridee.nl/downloads/internet/blue-mail-een-app-voor-al-uw-mail/

Wat mij niet helemaal duidelijk is wat wel/niet lukt. En welke je wilt gebruiken, of beiden?
Mail op je telefoon via wifi thuis lukt?
Mail op je telefoon buitenhuis lukt?
Ik kan wel mail ontvangen in mijn zonnet account maar geen mail verzenden. De instellingen inkomende server worden wel geaccepteerd, de instellingen uitgaande server niet. Maakt niet uit welke combinaties ik probeer qua SMPT-server/Beveiligingstype/Poort. Heb alle verschillende mogelijkheden al geprobeerd maar krijg steeds de melding "Installatie kan niet worden voltooid. Server ondersteunt geen verificatie"
Ik zit alleen maar op wifi.
Ik heb ook een Samsung tablet en daar werkt het prima op. Heb dezelfde instellingen geprobeerd op de telefoon, maar niets werkt.
"Let op: je dient gebruik te maken van het netwerk van Tele2 om e-mail te kunnen verzenden."
Dat zou via de data verbinding kunnen meespelen.

Welke app gebruik je de standaard samsung mail app of van google?
Galdor, ik weet niet wat dat betekent dat ik het netwerk van Tele2 dien te gebruiken. Ik heb een internet abonnement van Tele2 en een sim-only abonnement bij Telfort met alleen belminuten. Vandaar dat ik altijd gebruik maak van wifi. Voordat de telefoon crashte werkte het prima.
Ik gebruik de standaard samsung mail app.
Dus je telfoon alleen mail via wifi.
Probeer je dat thuis of ergens anders?
Nelly, ja mijn telefoon (en ook tablet) alleen mail via wifi. Op de tablet werkt het prima. Ik heb het zowel thuis als ergens anders geprobeerd (bij buren via hun wifi). Zou het er iets mee te maken kunnen hebben dat mijn telefoon na de crash door de gsm-reparateur is teruggezet naar de fabrieksinstellingen? Sindsdien krijg ik de installatie niet voor elkaar.
Als je de instellingen 1 op 1 overneemt van de tablet zou het logischerwijze moeten werken.
Bij de instellingen voor Tele2 staat dat je de verificatie aan moet zetten.
Bij zonnet/versatel staat dit niet.

Instellingen @versatel.nl / @zonnet.nl
Inkomende e-mail (POP3): pop3.versatel.nl in;
Poortnummer (POP3): 110
Server voor uitgaande e-mail (SMTP): smtp.versatel.nl
Poort uitgaande mail: 25

In weze deze instellingen dus.
Deze gegevens had ik ook al gevonden en ingevuld. Blijf echter de melding krijgen "installatie kan niet worden voltooid. Server ondersteunt geen verificatie". Heb alle mogelijke combinaties al geprobeerd, niets werkt. Word er een beetje moedeloos van.
Ik meen dat dit model ook bij Telfort met allerlei problemen te maken heeft.
Je telefoon heeft alle recente update's?
Ja, telefoon heeft alle recente updates.
Heb je je vraag ook op het Tele2 forum gesteld?
https://forum.tele2.nl
Had ik nog niet gedaan, maar was er net mee bezig. Dank voor de tip.
Reputatie 8
Badge +11
Hallo Mary, welkom op het Telfort forum 🙂 Aan bovenstaande berichten te zien lijkt het inderdaad meer op een instelling van het Zonnet/Tele2 account dan aan het toestel die je via ons hebt gekregen. Ik verwacht dat het daarmee lukt.
Hallo Jasper, dit is dus duidelijk een Catch 22. Telfort verwijst me naar Tele2 en Tele2 verwijst me naar Telfort. Geweldige situatie. Temeer daar het altijd normaal gewerkt heeft. Kortom: niemand heeft een antwoord en ik kan kog steeds geen mails versturen. Om moedeloos van te worden.
Er kan natuurlijk ook wat met je toestel zijn. Bv door de crash?
Op je tablet werkt het immers wel.

Waarom probeer je niet een andere app?
https://www.computeridee.nl/downloads/internet/blue-mail-een-app-voor-al-uw-mail/
Als dat wel werkt kan je daarna je Samsung app weer proberen.

Zonnet mail zou via wifi over je Tele2 verbinding moeten werken.
En bij Tele2 wijst niemand naar Telfort.
Ook daar zeggen ze dat het zou moeten werken.
https://forum.tele2.nl/e-mail-314/instellingen-uitgaande-server-voor-zonnet-account-72124

Toch de Bluemail app eens proberen?

En als je mail probeert te installeren op een andere Android telefoon?
Als dat wel lukt is er toch wat met je telefoon.
Of nog een keer terug naar fabrieksinstellingen?
Hallo Nelly, dank voor de tip. Ik zal de app van blue mail installeren en kijken of dat wel werkt. En even voor de goede orde: ik heb telefonisch contact gehad met de helpdesk van Tele2 en zij verwezen mij wel degelijk door naar Telfort met de mededeling dat daar de oplossing gevonden zou moeten worden.
Geen dank, we proberen te helpen! :)
Laat je weten of het wel lukt met de Bluemail app?
En een andere Android telefoon, is dat een test optie?
Nelly, bij de Bluemail app hetzelfde probleem. Ligt dus blijkbaar aan het toestel. Heb nu de vraag op een forum inzake Samsung toestellen geplaatst, misschien komt daar iets uit.
Wil je het hier posten als je de oorzaak weet? Ben wel benieuwd.
Reputatie 8
Badge +11
Als het in de andere app ook niet werkt is dat typisch inderdaad! Ik ben ook benieuwd wat er uitkomt als Samsung reageert. We horen het graag van je!
Beste Nelly en Jasper, heb 2 reacties ontvangen op de samsung site. 1 Daarvan was dat ik toch echt bij Tele2 moest zijn en tevens de telefoon terug zetten naar de fabrieksinstelling (dit was al gebeurt na de crash). Dus daar schoot ik ook niet echt veel mee op.

De 2e stelde voor om het vinkje uit te zetten bij "Verificatie verplicht" bij de uitgaande server. Deze optie komt echter niet voor op mijn telefoon. Tevens stelde deze persoon voor om een meekijk afspraak te maken met een Samsung medewerker in de hoop dat deze het zou kunnen oplossen.
Dit heb ik nog niet gedaan. Ben er, eerlijk gezegd, zo klaar mee. Verstuur nu mails via de webmail. Is wel een omweg, maar dat lukt in ieder geval.
De 2e stelde voor om het vinkje uit te zetten bij "Verificatie verplicht" bij de uitgaande server.

Niet in de samsung app, maar ook niet in Bluemail?
En heb je gelegenheid het account tijdelijk op een andere Android telefoon te installeren? Kan je kijken of eean dan wel werkt. Zo ja, ligt het toch echt aan je telefoon.

Heb je na de reset oude instellingen terug gezet? Je zou nog een keer "terug naar fabrieksinst" kunnen proberen.
Reputatie 8
Badge +11
Ik kan me voorstellen dat je er na een aantal keer proberen klaar mee bent. Via de webmail kan het dan inderdaad werken, maar ik ben ook nog benieuwd of het bewuste vinkje in Bluemail of op een andere Android telefoon in te stellen en wat het resultaat daarvan is. Ik hoor graag van je of je het die poging nog wilt geven.

Reageer