instellingen internet samsung nexus galaxy i9250

• 2 juli 2012
  • 1 reactie
  • 2161 keer bekeken

Telfort geeft op de website geen instellingen voor internet voor de samsung nexus galaxy i9250. Op 2 juli heb ik de helpdesk gebeld maar zij verwezen mij naar een Telfortwinkel. De instellingen waren goed maar ik kreeg geen verbinding. Wel kreeg ik een nieuwe SIM-kaart mee, maar het lukte niet.
's Avonds op de andere forums van mobile aanbieders gezocht naar de instellingen voor internet op de samsung nexus galaxy i9250. Ik las daar  ik hoe anderen met o.a de Tele2 providers de samsung nexus galaxy i9250 aan de praat kregen. Ik heb de suggesties dan ook maar op mijn nieuwe toestel doorgevoerd en ik kreeg verbinding en wel als volgt:
  • Mobiel teruggezet naar fabrieksinstellingen (let op, hierdoor raak je alle zelf geinstalleerde apps, gemaakte foto's etc, en instellingen kwijt!) Je schijnt, las ik achteraf, ook je sd- en simkaart er eerst uit te moeten halen. Jammer dat Samsung geen service hierop biedt in de vorm van hulp/handleiding.
  • Mobiel aanzetten (vergeet evt simkaart niet eerst terug te plaatsen)
  • Direct deTelfortinstellingen van de Galaxy Note gevolgd, met uitzondering dan van APN-type: deze leeg laten!
  • Nadat ik de instellingen had opgeslagen ben ik naar Mobiele providers gaan zoeken. Deze keer duurde dat extra lang.
  • Browser geopend - en werken.
Lowe

1 reactie

Badge
Welkom op het forum lowe! Bedankt voor het delen van de instellingen :D

Laïla

Reageer