beantwoord

Imei nummer

• 15 mei 2019
  • 6 reacties
  • 249 keer bekeken

wou mijn toestel verkopen helaas , maar de koper heeft mij achter gelaten zonder wat .. Nu heb ik me imei nummer nodig en die heb ik niet .. zouden jullie mij kunnen helpen
icon

Beste antwoord door JanD 16 mei 2019, 15:57

Hallo @rutger de jager ,
als je overstapt naar een andere provider heeft die nieuwe provider in de regel het oude telefoonnummer nodig voor de overstap en het simkaartnummer van de huidige provider.
Ik neem aan dat je je telefoonnummer nog wel weet en dat je de telefoon verkocht hebt zonder simkaart, die je dus nog hebt.
Bekijk reactie

6 reacties

Reputatie 8
Badge +10
Als je het toestel niet meer in je bezit hebt dan is er geen andere mogelijkheid, je hebt het toestel nodig om het IMEI nummer (International Mobile Equipment Identity) uit te kunnen lezen.
Maar misschien wordt dat nummer ergens bij Telfort opgeslagen als het toestel aan de SIM-kaart is gekoppeld, ik weet niet of dat technisch mogelijk is, dat zou een Telfort webcare medewerker op dit forum je wellicht kunnen vertellen...
Reputatie 8
Badge +11
Hoi @rutger de jager, ik help je graag op weg, alleen is jouw vraag me niet helemaal duidelijk. Ik begrijp dat je je mobiele telefoon wilde verkopen, wat is er toen precies gebeurd waardoor je op zoek bent naar je imei nummer? Heb je een abonnement voor je mobiele telefoon, of gebruik je deze prepaid? Kan je daarnaast je postcode, huisnummer, en mobiele nummer invullen in je profiel bij 'Extra informatie'? Dan kijken we vanaf daar verder.
Ik ben overgestapt naar een andere provider vandaar ,
Reputatie 8
Badge +10
Ik ben overgestapt naar een andere provider vandaar ,
Nou, dat maakt het een stuk duidelijker... 😆
Hallo @rutger de jager ,
als je overstapt naar een andere provider heeft die nieuwe provider in de regel het oude telefoonnummer nodig voor de overstap en het simkaartnummer van de huidige provider.
Ik neem aan dat je je telefoonnummer nog wel weet en dat je de telefoon verkocht hebt zonder simkaart, die je dus nog hebt.
Reputatie 8
Badge +11
Hoi @rutger de jager, ik begrijp dat het met een overstap te maken heeft. Kan je uit de voeten met wat @JanD aangeeft? Mocht je nog vragen hebben, kan je me dat wat meer uitleg even over de situatie? Dan helpen we je graag verder.

Reageer