beantwoord

I phone 7 plus kan niet gebeld worden

• 22 juni 2017
  • 6 reacties
  • 685 keer bekeken

Sinds ik van de Nokia naar de I phone 7 plus ben overgestapt kan ik niet meer gebeld worden. Nummer is niet bereikbaar of meteen naar de voicemail. Moet er bij Telfort mogelijk wat aangepast worden. Zelf bellen gaat wel.
icon

Beste antwoord door Wieger DB 22 juni 2017, 19:52

Hoi gjwvankan, wat lastig dat je nadat je een nieuwe telefoon hebt niet kan bellen en gebeld kan worden. Ik heb het vermoeden dat je telefoon geen bereik op het mobiele netwerk heeft en alleen met de wifi is verbonden. Linksboven in je scherm zie je van die stipjes. Die geven aan of je bereik hebt ja of nee. Zie je dan dat je verbonden bent met het netwerk of zie je dan iets anders terug? Kan je mij ook vertellen wat je al gedaan hebt om het probleem op te lossen? Heb je al het toestel een keer herstart? Zo ja, heb je na het opstarten wel een pincode moeten invoeren? Weet je of je simkaart wel in een andere telefoon werkt? Ik hoor het graag van je.
Bekijk reactie

6 reacties

Correctie: zelf bellen met mobiel lukt ook niet. Wel WhatsApp
Reputatie 7
Badge +13
Hoi gjwvankan, wat lastig dat je nadat je een nieuwe telefoon hebt niet kan bellen en gebeld kan worden. Ik heb het vermoeden dat je telefoon geen bereik op het mobiele netwerk heeft en alleen met de wifi is verbonden. Linksboven in je scherm zie je van die stipjes. Die geven aan of je bereik hebt ja of nee. Zie je dan dat je verbonden bent met het netwerk of zie je dan iets anders terug? Kan je mij ook vertellen wat je al gedaan hebt om het probleem op te lossen? Heb je al het toestel een keer herstart? Zo ja, heb je na het opstarten wel een pincode moeten invoeren? Weet je of je simkaart wel in een andere telefoon werkt? Ik hoor het graag van je.
Beste Wieger, allereerst bedankt voor de snelle reactie. Om te beginnen: de telefoon heb ik al pakweg een half jaar en het bellen heeft wel gewerkt. Zelfs gekoppeld in de auto. Als ik nu wil bellen dan zie op het scherm linksboven "geen service" met ernaast stipjes.Er wordt geen netwerk vermeld van bv KPN of Telfort.ik heb het toestel al herstart. Ook de sim kaart er uitgehaald en weer teruggeplaatst. Uiteraard heb ik de pincode moeten invoeren. Ik kan niet nagaan of de simkaart in een andere telefoon werkt.
Als ik nu bel dan komt de melding: gesprek mislukt.
Ik ben benieuwd naar de oorzaak en wat mij te doen staat.
Alvast bedankt,

Ger Vankan
Beste Wieger, op mijn andere mobiele tel. van Nokia zie ik Telfort of KPN verschijnen. Dus wel service. Dus het netwerk is OK.
Mogelijk wat mis met de sim kaart?
Beste Wieger,
helaas hebben niet meer gereageerd op mijn laatste bericht. Kan ik nog een antwoord verwachten dat leidt tot de oplossing van het probleem?
Mvg

Ger V
Het is opgelost.

Reageer