beantwoord

Huawei P30 Lite problemen met instellen e-mail account

• 9 mei 2019
  • 5 reacties
  • 661 keer bekeken

Ook met begeleiding van de Klantenservice van Telfort is het niet gelukt om op mijn Huawei P30 Lite een e-mail account in te stellen die ik heb bij Telfortglasvezel. Ik heb handmatig al geprobeerd met server POP3.Telfortglasvezel.nl en met zowel beveiligingstype SSL/TLS en STARTTLS, en met de poortnummers 110, 587 en 995, maar niets hielp. Weet iemand raad?
icon

Beste antwoord door Bart - Telfort 15 mei 2019, 14:42

Ik zie het inderdaad. Dat is jammer. Welk besturingsysteem staat er op? Want als dat Android 8.0 is zou je de instellingen voor de P20 Lite eens kunnen nalopen. Het zal vast niet veel afwijken. In de winkel kunnen ze je zeker helpen. Het moet zeker werkend te krijgen zijn.
Bekijk reactie

5 reacties

Reputatie 8
Badge +12
Hoi @stephan303, wat jammer dat het nog steeds niet gelukt is om de e-mail werkend te krijgen op jouw telefoon. Je gebruikt wel de instellingen zoals op de website staan toch?

Ik denk dat het het verstandigst is om even langs de dichtstbijzijnde KPN winkel te gaan. Mijn collega's kunnen dan namelijk meekijken in het toestel naar de instellingen.
Er zijn geen instellingen op de website opgenomen voor type Huawei P30 Lite! Dat is nu juist het probleem! Ik vraag mij af of een KPN winkel zonder deze instelling gegevens wel mijn e-mail account (bij Telfortglasvezel) kan instellen.
Mogelijk dat dit type dat vrij recentelijk op de markt verschenen is, nog niet door Telfort wordt ondersteund. In dat geval zou een en ander eerst moeten worden kort gesloten tussen Telfort en Huawei Nederland. Ik wacht af.
Reputatie 8
Badge +12
Ik zie het inderdaad. Dat is jammer. Welk besturingsysteem staat er op? Want als dat Android 8.0 is zou je de instellingen voor de P20 Lite eens kunnen nalopen. Het zal vast niet veel afwijken. In de winkel kunnen ze je zeker helpen. Het moet zeker werkend te krijgen zijn.
Nee ik heb Android 9.0. Het is mij eindelijk gelukt met de instellingen van P20 Lite. Er wordt bij de output server gevraagd om TLS in te vullen. Bij Android 9 heb je vier keuzes SSL/TLS, SSL/TLS alle certificaten, STARTTLS en STARTTLS alle certificaten. Het is me uiteindelijk gelukt met STARTTLS. De inkomende e-mails zijn daarna binnengekomen.
Reputatie 8
Badge +12
Dat is top om te lezen stephan303. Blij om te lezen dat je de juiste instellingen hebt gevonden en deze deelt.

Mocht er nog weer iets zijn. laat het vooral weten.

Reageer