beantwoord

HTC Touch 2: Geen internet via GPRS, 3G

• 29 april 2012
  • 1 reactie
  • 2802 keer bekeken

Hallo,
Ik heb sinds een maand of 3 een Telfort sim-only abonnement met internet (ben overgestapt Hi --> Telfort).
Telefoon type: HTC Touch 2 (T3333)
Maar vooralsnog heb ik de internetverbinding via GPRS, 3G niet aan de praat gekregen.
Voorheen bij andere aanbieder (Hi) hier nooit problemen mee gehad.
Ben er nu al een flinke tijd mee aan het stoeien:
  • Telefoon terug gezet naar de fabrieksinstellingen (meerdere malen);
  • Handmatig instellen van internet doorlopen: HTC T3333 Touch II (site: Telfort);
  • Handmatig instellen van internet doorlopen: HTC “ander” (site: Telfort);
  • Meerder malen met de helpdesk gebeld, zonder succes;
  • Bij Telfort winkel in Breda met personeel nogmaals instellingen doorgekeken (alles staat juist ingesteld, zoals aangegeven op site: Telfort);
  • Nieuwe sim-kaart aangevraagd --> in telefoon geplaatst --> telefoon naar fabrieksinstellingen --> handmatig instellen van internet doorlopen: HTC T3333 Touch II --> telefoon uit een aan gezet.
  • Sim-kaart in andere telefoon geplaatst (Nokia), en alle instellingen zoals aangegeven op site: Telfort doorlopen, maar ook hier geen verbinding.
Wanneer ik een internetpagina probeer te openen krijg in na ca. een minuten de volgende melding: “Verbinding met server mislukt”.
In mijn beleving heb ik er alles aan gedaan om de verbinding aan de praat te krijgen. Bestaat de mogelijkheid dat er iets in het systeem van Telfort is misgegaan. Nu met verschillende telefoons geprobeerd verbinding te maken sim-kaart vervangen, instel wizards meerde malen doorlopen maar niets brengt mijn dichter bij een oplossing.
Opmerking: wanneer ik mijn telefoon instel via “Mijn Telfort” en mijn IMEI nummer moet ingeven krijg ik de melding dat deze niet herkent wordt, kan dit de oorzaak zijn van bovengenoemde problemen?

Hopelijk heeft iemand hier een oplossing voor (op het forum zag ik al meerder soortgelijke klachten: Telfort internet+ HTC = probleem)

Alvast bedankt voor de reactie/oplossing.

Met vriendelijke groet,

Koekie’s…
icon

Beste antwoord door Koekie's... 5 juli 2012, 19:20

Hallo allemaal,

Zo de oplossing is boven water!!!

Ik heb mijn telefoon ingesteld zoals aangegeven op de Telfort site (handmatig instellen).

Dit was echter niet voldoende. Ook heb ik instelling uitgevoerd die betrekking hebben op de proxyserver.

Ga naar Start -> Instellingen -> Verbindingen -> Verbindingen
Klik hier op "Mijn proxyserver bewerken":
  • Vinkje aan bij: "Dit netwerk heeft verbinding met internet";
  • Vinkje aan bij: "Dit netwerk gebruikt een proxyserver om verbinding te maken met internet";
  • Proxyserver: 193.113.200.195;
  • Klik op knop "geavanceerd";
  • Vul in bij HTTP: server: 193.113.200.195, Poort: 8080, gebruikersnaam/ wachtwoord/ domein niets;
  • Vul in bij WAP: server: 193.113.200.195, Poort: 9201, gebruikersnaam/ wachtwoord/ domein niets;
  • Vul in bij Beveiligd WAP: server: 193.113.200.195, Poort: 9203, gebruikersnaam/ wachtwoord/ domein niets;
  • Vul in bij Socks: server: 193.113.200.195, Poort: 1080, Type: Socks 4 gebruikersnaam/ wachtwoord/ domein niets;
Opmerking:
Daarnaast heb ik ook een sms "JA" gestuurd naar 500 hiermee zou het toestel automatische ingesteld moeten worden (wat bij mijn toestel dus niet functioneerde, kreeg hier trouwens ook direct een sms van terug dat ik mijn toestel alleen handmatig kon instellen).

Geen idee of boven bovenstaand sms invloed heeft gehad op het instellen van de mobiele internet verbinding. Maar ik wilde deze actie toch even vermelden.

Met vriendelijke groet,

Koekie's...
Bekijk reactie

1 reactie

Hallo allemaal,

Zo de oplossing is boven water!!!

Ik heb mijn telefoon ingesteld zoals aangegeven op de Telfort site (handmatig instellen).

Dit was echter niet voldoende. Ook heb ik instelling uitgevoerd die betrekking hebben op de proxyserver.

Ga naar Start -> Instellingen -> Verbindingen -> Verbindingen
Klik hier op "Mijn proxyserver bewerken":
  • Vinkje aan bij: "Dit netwerk heeft verbinding met internet";
  • Vinkje aan bij: "Dit netwerk gebruikt een proxyserver om verbinding te maken met internet";
  • Proxyserver: 193.113.200.195;
  • Klik op knop "geavanceerd";
  • Vul in bij HTTP: server: 193.113.200.195, Poort: 8080, gebruikersnaam/ wachtwoord/ domein niets;
  • Vul in bij WAP: server: 193.113.200.195, Poort: 9201, gebruikersnaam/ wachtwoord/ domein niets;
  • Vul in bij Beveiligd WAP: server: 193.113.200.195, Poort: 9203, gebruikersnaam/ wachtwoord/ domein niets;
  • Vul in bij Socks: server: 193.113.200.195, Poort: 1080, Type: Socks 4 gebruikersnaam/ wachtwoord/ domein niets;
Opmerking:
Daarnaast heb ik ook een sms "JA" gestuurd naar 500 hiermee zou het toestel automatische ingesteld moeten worden (wat bij mijn toestel dus niet functioneerde, kreeg hier trouwens ook direct een sms van terug dat ik mijn toestel alleen handmatig kon instellen).

Geen idee of boven bovenstaand sms invloed heeft gehad op het instellen van de mobiele internet verbinding. Maar ik wilde deze actie toch even vermelden.

Met vriendelijke groet,

Koekie's...

Reageer