HTC Sensation garantie

• 16 februari 2012
  • 1 reactie
  • 3023 keer bekeken

Reputatie 1
In september 2011 heb ik mijn abbonnement verlengd bij Telfort van een 2 jarige Sim-Only deal naar een 1 jarig contract inclusief telefoon, ik heb hier de HTC Sensation bij gekozen.

Vrij snel kreeg ik problemen met de telefoon, hij crashte (viel op volkomen random momenten uit en startte opnieuw op). Hierom heb ik contact opgenomen met de klantenservice van Telfort. Er is door de medewerker aangegeven dat ik de telefoon ter reparatie aan zou kunnen bieden bij Telfort, maar wat sneller zou zijn direct contact opnemen met HTC. Dit heb ik dan ook gedaan en inmiddels is mijn telefoon voor de derde keer onderweg om door het bedrijf dat HTC inhuurt om reparaties uit te voeren gerepareerd te worden.

Daar ik inmiddels vrij weinig vertrouwen heb dat mijn telefoon nog gerepareerd kan worden heb ik zojuist wederom contact opgenomen met de klantenservice van Telfort. Mijn vraag was wanneer ik aanspraak zou kunnen maken op een nieuwe telefoon, geleverd door Telfort, daar ik een contract heb met Telfort zelf en niet met de producent HTC. De mevrouw aan de telefoon vertelde mij toen dat ik geen recht heb op een nieuwe telefoon daar de telefoon niet is gerepareerd door de reparatieservice van Telfort zelf. Ik gaf aan dat er in een eerder gesprek met Telfort niet is aangegeven dat dit de procedure zou zijn. Waarop zij antwoordde dat de klantenservice van Telfort verplicht is om mij te vertellen dat ik alleen aanspraak zou kunnen maken op een nieuw toestel indien deze door de reparatieservice van Telfort gerepareerd zou zijn. Ze vermeldde hier ook bij dat de medewerker die ik toendertijd aan de telefoon heb gehad verplicht is om in het systeem te zetten dat ik heb gebeld met een vraag over een reparatieverzoek binnen de door Telfort geleverde garantie (1 jaar). Dit is niet gebeurd, daar zij de melding niet in het systeem terug kon vinden.

Nu zit ik dus met het probleem dat ik door iemand van Telfort ben doorverwezen naar de fabrikant -wat volgens de wet niet hoeft daar ik een contract heb met telfort- en dat er geen melding van is gemaakt in het systeem. Ook weet ik de naam niet meer van de persoon die mij toen te woord heeft gestaan.

De reparaties zijn uitgevoerd door het bedrijf wat een direct contract heeft met de fabrikant HTC, namelijk Dynafix, een erkend reparatiebedrijf -uiteraard heb ik bewijzen van die reparaties. Nu zal Telfort mij geen nieuw toestel willen geven daar de reparatieprocedure, buiten mijn schuld om, na foutieve informatie van een medewerker van Telfort te hebben ontvangen, niet zijn uitgevoerd door de reparatieservice van Telfort zelf.

Ik zou graag zien dat er contact met mij opgenomen wordt over hoe de verdere procedure nu zal verlopen. Al met al ben ik mijn telefoon nu al meer dan een maand kwijt geweest. Ook zou ik graag zien dat de persoon die mij foutieve informatie heeft verstrekt opgezocht wordt (door gesprekken die ik met mijn nummer heb gevoerd terug te luisteren) en hier op aangesproken wordt. Dat Telfort zich in eerste instantie verschuilt achter garantie via producent -wat veel vaker gebeurt, zo lees ik nu op fora-, hier geen aantekening van maakt en dat ik pas na een langere tijd te horen krijg dat ik nu geen recht heb op een nieuwe telefoon, ook al is de telefoon gerepareerd door een erkend reparatiebedrijf vind ik een vreemde gang van zaken. Ik verwacht dan ook dat er snel contact met mij opgenomen wordt om tot een passende oplossing te komen.

Reageren op topics is niet meer mogelijk. Heb je een nieuwe vraag? Ga dan naar het KPN Forum.

1 reactie

Badge +7
Mijn excuses voor de gang van zaken. Graag ben ik u hierbij van dienst. Maak in een privébericht uw naw-gegevens, 06-nummer van Telfort en uw e-mailadres aan ons kenbaar zodat er contact met u opgenomen kan worden.

Laïla