beantwoord

Hoe kan ik VPN op een iPad instellen?

• 2 oktober 2012
  • 2 reacties
  • 3771 keer bekeken

Badge
  • Gangmaker
  • 198 reacties
Ik vergeet te vragen hoe je een vpn verbinding moet instellen op de ipad, is dit moeilijk, ik ben er niet echt handig in, even ter aanvulling, ik heb internet en vast bellen van telfort.
icon

Beste antwoord door Hugo 2 oktober 2012, 13:45

Als u naar een VPN server buiten uw netwerk verbindt hoeven er geen instellingen gedaan te worden in uw modem. Hier vindt u een korte omschrijving van Apple: iOS: VPN instellen

Daarvoor heeft u een aantal zaken nodig:
- VPN serveradres
- Soort VPN en encryptie (PPTP, L2TP/IPSEC e.d.)
- Gebruikersnaam en wachtwoord

Omdat deze zaken allemaal geconfigureerd worden door de beheerder van de VPN server is dat vaak het eerste aanspreekpunt voor een troubleshoot.

Hugo
Bekijk reactie

2 reacties

Badge +2
Als u naar een VPN server buiten uw netwerk verbindt hoeven er geen instellingen gedaan te worden in uw modem. Hier vindt u een korte omschrijving van Apple: iOS: VPN instellen

Daarvoor heeft u een aantal zaken nodig:
- VPN serveradres
- Soort VPN en encryptie (PPTP, L2TP/IPSEC e.d.)
- Gebruikersnaam en wachtwoord

Omdat deze zaken allemaal geconfigureerd worden door de beheerder van de VPN server is dat vaak het eerste aanspreekpunt voor een troubleshoot.

Hugo
Reputatie 1
Badge
Beste Hugo, (of andere toppers) 
ik zou graag een VPN opzetten vanaf mijn eigen iPad naar mijn eigen netwerk thuis om remote beheer van de diverse apparatuur te kunnen doen. Momenteel doe ik dat via port forwards maar hierdoor vormt elk device achter de port forward een potentieel risico.  
Is er een HowTo beschikbaar voor de p-2812HNU-F1? Ik kan geen werkende HowTo vinden via Google, de p-2812HNU-F1 heeft geen help en de handleidng van de p-2812HNU-F1 gaat niet in op het configureren van een VPN.
gr, Leon

Reageer