Gemiste oproep en sms terwijl Iphone 4 gewoon aanstaat

  • 3 april 2014
  • 10 reacties
  • 6849 keer bekeken

wie kan mij vertellen wat er mis kan zijn als iemand mij belt op mijn Iphone 4 (terwijl het geluid gewoon aanstaat), ik niks hoor en een melding gemiste oproep en sms toegezonden krijg. Ik heb toestel al aan en uit gezet. Dit helpt ook niet.

10 reacties

Reputatie 8
Badge +15
Kan meerdere oorzaken hebben.

1: De 'niet storen' functie staat aan in het toestel. Hierdoor worden inkomende oproepen gelijk doorgeschakeld.
Oplossing: De 'niet storen' functie uitzetten.

2: Probleem met het netwerk.
Belangrijk is om na te gaan of het op meerdere locaties is. Is het op meerdere locaties dan stap 3 uitvoeren.

3: Er is een probleem met de simkaart of toestel.
Simkaart in een ander toestel testen. Is het dan opgelost dan ligt het aan het toestel. Is het met een ander toestel ook dan kan de simkaart defect zijn.
bedankt voor je reactie. Het betreft niet de "niet storen functie want het gebeurt niet bij ieder gesprek. Ik ga de andere opties uitproberen. Bedankt voor je  tip. wordt vervolgd!! gr. Anja
QUOTE=Koffiemok;386890]Kan meerdere oorzaken hebben.

1: De 'niet storen' functie staat aan in het toestel. Hierdoor worden inkomende oproepen gelijk doorgeschakeld.
Oplossing: De 'niet storen' functie uitzetten.

2: Probleem met het netwerk.
Belangrijk is om na te gaan of het op meerdere locaties is. Is het op meerdere locaties dan stap 3 uitvoeren.

3: Er is een probleem met de simkaart of toestel.
Simkaart in een ander toestel testen. Is het dan opgelost dan ligt het aan het toestel. Is het met een ander toestel ook dan kan de simkaart defect zijn.[/quote]
Reputatie 3
Badge +1
@06*******,

Vervelend dat je hierdoor een oproep mist. Ik sluit mij aan bij Koffiemok. Controleer even of je hetzelfde probleem ervaart met jouw simkaart in een ander toestel. Graag ontvang ik via een privébericht een suggestie voor een andere gebruikersnaam, dit is namelijk een openbaar forum.

Denise
Bedankt voor het aanpassen van mijn gebruikersnaam Denise! Beste koffiemok. Ik heb de simkaart eens uit toestel gehaald en weer erin gezet en vooralsnog is hey opgelost! Laten we hopen dat het zo blijft. Nogmaals hartelijk dank! Gr. Anja
Reputatie 3
Badge +1
@anjaa,

Graag gedaan en wat fijn om te lezen dat het weer werkt! 🙂 Inderdaad hopen dat het zo blijft, zo niet laat het dan weten.

Denise
Hallo Denise, helaas heb ik weer hetzelfde probleem. Ik heb het niet allen thuis maar ook onderweg. Hik heb geen andere smartphone waarmee ik kan uitproberen of het aan het toestel of de simkaart ligt. Ik heb gelezen op internet (T-mobile forum) dat het volgende advies werd gegeven: is dit wellicht ook een optie bij jullie?

Wat vervelend dat je deze problemen ervaart met zowel je oude als nieuwe telefoon! Heb je deze problemen op meerdere locaties? Zou je een netwerkklacht kunnen indienen via onze dekkingskaart? Dan gaan onze netwerkspecialisten dit voor je onderzoeken.

Ik hoor het wel! Gr. Anja
Of een andere simkaart misschien?
Reputatie 8
Badge +15
. Ik heb gelezen op internet (T-mobile forum) dat het volgende advies werd gegeven: is dit wellicht ook een optie bij jullie?
Wat vervelend dat je deze problemen ervaart met zowel je oude als nieuwe telefoon! Heb je deze problemen op meerdere locaties? Zou je een netwerkklacht kunnen indienen via onze dekkingskaart? Dan gaan onze netwerkspecialisten dit voor je onderzoeken.
Ik hoor het wel! Gr. Anja

- Je hebt het op meeerdere locaties dan is het geen netwerkprobleem.

Aangezien het opnieuw plaatsen van de simkaart het probleem tijdelijk heeft verholpen dan ligt het toch aan de simkaart of toestel.
- Hoelang heb je de huidige simkaart en is dit een standaard micro of een geknipte simkaart?
- Ervaar je ook problemen met bellen, gebeld worden, sms'en en internetten?
- In deze situaties is het toch belangrijk om de simkaart in een ander toestel te testen.
`ik heb hetzelfde probleem met mijn iphone6 en vodafone abonnement. Het is erg jammer dan Vodafone zo laks reageert en het toestel de schuld wil geven. Eruit en erin van de sim kaart leek ook bij mij even te werken...
Reputatie 8
Badge +15
`ik heb hetzelfde probleem met mijn iphone6 en vodafone abonnement. Het is erg jammer dan Vodafone zo laks reageert en het toestel de schuld wil geven. Eruit en erin van de sim kaart leek ook bij mij even te werken...
Zou de sim testen in een ander toestel en een andere simkaart in jouw toestel. Dit is de enige manier om erachter te komen of het aan het toestel of simkaart ligt.

Verder kan je dit probleem het beste blijven aankaarten bij Vodafone.

Reageer