geluid iphone werkt niet goed meer na installatie ios7

• 16 oktober 2013
  • 4 reacties
  • 5356 keer bekeken

Mijn geluid van de berichten en toetsenbord werkt niet goed meer sinds ik ios7 heb geinstalleerd. Belgeluid hoor ik wel. Iemnd dezelfde ervaring?

4 reacties

Als ik aan het bellen ben, komthet vaak voor dat de andere kant mij niet meer hoort. Dit gebeurt meestal midden in het gesprek en daarna valt het gesprek helemaal weg. Dit is pas sinds de update naar IOS7. Ik heb een iphone 4S
Badge +1
Hoi Eloy,

welkom op het forum.

Aangezien het probleem is ontstaan na de installatie van iOS7 is het aannemelijk dat het door de software op het toestel komt.
Het beste dat je kan doen is het toestel helemaal opnieuw te installeren.

Dit doe je door
1. een bakcup te maken van je toestel in iTunes of iCloud
2. het toestel aan te sluiten op een pc/mac met iTunes open
3. op het toestel de aan/uit en home toetsen in te drukken en vast te houden tot het toestel uit en weer aan gaat.
4. laat de aan/uit toets los, maar hou de home toets ingedrukt
5. iTunes zal nu aangeven dat er een toestel in herstelmodus is gevonden. klik op ok
6 klik op de knop "toestel herstellen" in iTunes
7. nadat het toestel opnieuw is geinstalleerd zal het opnieuw opstarten
8. doorloop de opstartopties (taal/regio/wifi/apple id/algemene voorwaarden)
9. kies voor "backup terugzetten vanuit iCloud" of "backup terugzetten vanuit iTunes" (afhankelijk van wat je stap 1 hebt gedaan).
10. na het herstellen van de backup zullen al je gegevens en instellingen weer in je toestel staan. Alleen de wachtwoorden van bijv je iCloud (apple id) en emailadressen ed zijn niet overgekomen.

als het goed is je probleem nu opgelost.
Blijft het probleem? neem dan contact met smartcare (via de klantenservice, 0900 9596) om je toestel door hen te laten nakijken.

suc6!
Badge
Mocht het na het advies van pruygje nog niet opgelost zijn probeer dan even het volgende: Hang hem even aan iTunes er is namelijk nadat iOS7 is uitgekomen een carrier update geweest voor Telfort. Misschien dat je dit bent misgelopen. Bij sommige wordt dit niet bij updates weergegeven op het iDevice.
Of je moet je laadconnector eens schoonmaken met een smal voorwerp (een tandenstoker met een stukje wcpapier bijvoorbeeld)
en dat een beetje deppen in een flesje Alcohol 70% Gedenatureerd
(niet te nat natuurlijk)

Bij mij helpt dat altijd.

heb deze tip via het Iphone forum verkregen.
En ben er blij mee.

Bij mij hoorde ik het belgeluid wel maar niet de geluiden van sms of whatsapp......

Reageer