beantwoord

Gele vlekken op scherm Sony Experia S

• 4 april 2012
  • 32 reacties
  • 9809 keer bekeken

• Starter
  • 27 reacties
Sony heeft officieel erkend dat er problemen kunnen zijn met het scherm van de Sony Experia S, zie http://www.xperiablog.net/2012/03/31/sony-mobile-provides-official-response-to-xperia-s-display-issue/
Nu heb ik ook helaas dezelfde problemen met mijn toestel en ben dan ook benieuwd hoe jullie het probleem verder afhandelen. Is dit probleem reeds bekend bij jullie en kan ik mijn toestel in een Telfort shop omruilen?

Ik hoor graag van jullie!
icon

Beste antwoord door Hugo 6 april 2012, 15:44

We hebben inmiddels bevestigd gekregen van Sony's reparatiepartner in Nederland dat ze bekend zijn met dit probleem en dit onder garantie verhelpen.

U kunt uw toestel zelf aanmelden voor reparatie via telfort.nl/reparatie of uw toestel inleveren bij 1 van onze Telfort winkels. Mijn excuses voor het ongemak!

Hugo
Bekijk reactie

32 reacties

Badge
@SNL,

Wat vervelend dat u problemen heeft met uw Sony Experia S. Ik ben voor u aan het uitzoeken wat precies de procedure is. Ik verwacht morgen na 15.00 uur meer te weten.

Laïla
Ik wacht het geduldig af. Bedankt zover voor je reactie, Laila.

Met vriendelijke groeten,

Ramon
Badge
@SNL,

Op dit moment kan ik nog niet vertellen hoe dit verder wordt afgehandeld. Mijn excuses voor het ongemak. Het is uitgezet bij Sony voor een officiële verklaring. Wij zijn nu in afwachting van een reactie. Ik hou u op de hoogte.

Laïla
Geen probleem, lijkt me logisch dat jullie met Sony moeten schakelen. Mijn Experia S doet het verder wel gewoon, dus ik heb geduld.

Ik hou dit topic in de gaten, bedankt voor je reactie in ieder geval.
Badge +2
We hebben inmiddels bevestigd gekregen van Sony's reparatiepartner in Nederland dat ze bekend zijn met dit probleem en dit onder garantie verhelpen.

U kunt uw toestel zelf aanmelden voor reparatie via telfort.nl/reparatie of uw toestel inleveren bij 1 van onze Telfort winkels. Mijn excuses voor het ongemak!

Hugo
Bedankt voor je reactie, Hugo.

De Experia S kan ik dus niet simpelweg omruilen in een Telfort winkel? Als ik het toestel moet opsturen voor reparatie betekent het natuurlijk dat ik enkele weken zonder telefoon zit. Daarnaast maakt de Experia S gebruik van een Micro-SIM kaart, dus een reserve telefoon vinden is een lastige opgave. Kunnen jullie hier nog iets in betekenen?
Badge
U kunt het toestel helaas niet omruilen. Voor de tussenliggende tijd kan ik een normale simkaart voor u aanvragen (kosteloos) of u kunt een simkaart afhalen in de Telfort winkel.

Laïla
Ik wil toch nog even terugkomen op dit onderwerp. Ik heb mijn telefoon nog niet ter reparatie aangeboden, aangezien ik veel verhalen lees over enorm lange reparatietijden (gemiddeld wel 2 maanden!). Ik vertik het eigenlijk om een telefoon die enkele weken in bezit is en waarvan de fabrikant heeft bevestigd dat er een fout in zit, twee maanden te moeten missen!

Beste Telfort, ik reken op jullie service. Ik weet dat een concullega van jullie de telefoons met dergelijke problemen laat omruilen aan huis. Dat is nog eens een uitstekende service!
Badge
@SNL,

Ik begrijp dat u niet te lang uw telefoon wilt missen, maar de reparatie duurt geen 2 maanden. Moeilijke reparaties worden wel eens uitbesteed aan reparateurs in het buitenland, een reparatie duurt in dat geval wat langer. En dan is 2 maanden alsnog erg lang, dat kan alleen gebeuren als er bijvoorbeeld cruciale onderdelen niet op voorraad zijn.

In uw geval hoeft er alleen maar nieuwe software geprogrammeerd te worden, de telefoon is namelijk niet defect. Dat is een standaard handeling en gebeurt gewoon hier in Nederland. U bent hooguit 2 weken uw telefoon kwijt, maar waarschijnlijk korter.

Laïla
Helaas is het probleem met de gele vlekken niet op te lossen via aanpassingen in de software. Ik verwijs je graag naar een reactie van een Sony medewerker op het officiële forum. Het complete scherm dient vervangen te worden en op het moment is er een tekort aan schermen. Hierdoor is de reparatietijd op dit moment 2 maanden. Dit is aan mij bevestigd door Sony Nederland op de Facebook pagina.

Aangezien ik mijn Experia S via jullie heb verkregen, ben ik op jullie toegewezen voor wat betreft het oplossen van het probleem.
Helaas is het probleem met de gele vlekken niet op te lossen via aanpassingen in de software. Ik verwijs je graag naar een reactie van een Sony medewerker op het officiële forum. Het complete scherm dient vervangen te worden en op het moment is er een tekort aan schermen. Hierdoor is de reparatietijd op dit moment 2 maanden. Dit is aan mij bevestigd door Sony Nederland op de Facebook pagina.

Aangezien ik mijn Experia S via jullie heb verkregen, ben ik op jullie toegewezen voor wat betreft het oplossen van het probleem.

Hebben jullie naar aanleiding van mijn laatste reactie nog nieuwe informatie of mogelijkheden?
Badge
@SNL,

Mijn excuses voor het uitblijven van een reactie en mijn oprechte excuses voor mijn laatste antwoord. U heeft helemaal gelijk 😮, door miscommunicatie is het verkeerde antwoord gegeven! Wij zijn met Sony in gesprek om de telefoons om te laten ruilen voor een nieuwe. Zodra ik meer weet plaats ik opnieuw een bericht.

Laïla
Is prima, Laïla!

Ik wil heel graag dat dit probleem professioneel en zorgvuldig wordt opgelost, dus ik heb al het nodige gelezen rondom dit onderwerp. Ik ben blij om te horen dat jullie actie hebben ondernomen, want deze gang van zaken kan echt niet. Jullie moeten uiteraard ook waken dat jullie niet scheef aangekeken worden voor een probleem wat Sony heeft veroorzaakt!

Ik hoor hopelijk snel van jullie, bedankt zover.
Badge
Ik heb goed nieuws 😃! Mijn excuses dat het wat lang heeft geduurd. U kunt bij een KPN of Hi Winkel langsgaan om uw toestel in te leveren. De toestellen worden dagelijks opgehaald door onze reparatiepartner (Teleplan). Bij Teleplan wordt het toestel direct omgeruild of gerepareerd. Binnen 2 a 3 dagen wordt u gebeld door de winkel om uw toestel weer op te halen. Dit kan uw eigen toestel zijn of een nieuwe. Vergeet niet om uw aankoopbevestiging mee te nemen.

Laïla
Dat is goed nieuws, Laila.

Ik ga deze week langs de Hi winkel om mijn Experia S af te geven en dan maar hopen dat alles ook zo gaat verlopen zoals je aangeeft. Ik hou je op de hoogte, bedankt voor je hulp!
Voorlopig loopt het dus niet zoals verteld....:mad:

Ik heb het toestel toch niet in de winkel kunnen afgeven, maar zelf op moeten sturen. Dit heb ik 7 juni gedaan en tot op heden is er nog niets gedaan door Teleplan. De status op E-Repair staat nog steeds op: "Ligt in de winkel/klaar voor verzending naar reparateur (doorlooptijd 2-3werkdagen).", oftewel de eerste status...

Wat ook heel onduidelijk is, is dat ik via de track & trace van Post.nl alleen kan zien dat het pakket de verwerking is in gegaan. Ik was dus in de veronderstelling dat mijn telefoon zoek was geraakt, aangezien het al weer een goede week na verzending is en ik geen enkele bevestiging heb gekregen dat het toestel ontvangen is!

Ik heb inmiddels telefonisch contact gehad met Post.nl en zij hebben mij verteld dat het pakketje wel degelijk in het verzendproces zit, maar dat Teleplan zelf de toestellen ophaald en dit niet zichtbaar is via de track & trace (verbeterpuntje?!?).

Ik was vol goede hoop dat ik mijn Xperia S snel weer terug zou hebben, maar ik zie het nu niet meer gebeuren. Wat wordt er tegenwoordig toch een hoop mooi weer gespeeld... (dat is precies ook de reden waarom ik er bovenop zit!)
Het verhaal wordt nog mooier...

Een collega van de klantenservice heeft mijn voicemail ingesproken na je bericht, Laïla. De conclusie was dat ik zelf een onderzoek moest opstarten bij Post.nl. Aangezien ik al twee maal door Post.nl te horen had gekregen dat alleen Teleplan de mogelijkheid heeft om een onderzoeken te laten starten, heb ik met jullie klantenservice geschakeld. Zij hebben mij doorverbonden met Teleplan. Ik heb het verhaal daar gedaan en uiteindelijk zou ik teruggebeld worden door een medewerker van Teleplan. Een uur later geen telefoontje maar een sms van Telfort:

"Geachte klant, Telfort en het reparatie centrum kunnen niets voor u doen. U zult via PostNL een onderzoek op moeten starten. Met vriendelijke groet Telfort."

Zoals aangegeven in het gesprek met Teleplan zijn zij degene die een onderzoek op kunnen starten! Dus weer gebeld met de klantenservice van Telfort. Ik word wederom doorgeschakeld met Teleplan en kom uiteindelijk voor de tweede keer terecht bij een medewerker genaamd Hassan. Ik wijs hem wederom op het feit dat zij de enige zijn die een onderzoek kunnen opstarten en daarnaast op de voorwaarden van Teleplan, waarin staat dat wanneer ik een verzendbewijs van PostNL heb en het reparatieserviceformulier, de verantwoordelijkheid van de heenzending bij Teleplan ligt. Hij moet weer overleggen. Hij komt terug bij mij en verteld me dat er op de achtergrond door Telfort is gebeld om mijn probleem te overleggen en dat Telfort het probleem op zich neemt. Daarnaast zou ik een email ontvangen van Telfort met hoe verder te handelen. Voor verdere informatie moest ik Telfort maar bellen. (... dit zaakje stinkt...)

Ik dus weer naar Telfort gebeld, waar ik te horen krijg dat er helemaal geen overleg is geweest tussen Telfort en Teleplan en dat er ook helemaal niets vermeldt staat in het systeem. (Ik ben dus gewoon keihard voorgelogen!) De enige optie die ik nog heb is het laten aanmaken van een klacht. Vanochtend ben ik wel al gebeld naar aanleiding van mijn klacht.

Wordt vervolg...
Badge
@SNL,

Erg vervelend allemaal, mijn oprechte excuses voor de gang van zaken. Ik zie dat mijn collega's voor u bezig zijn en morgen weer contact met u opnemen voor een update.

Nog een vraagje. Bij de status van het pakketje staat 'Zending wordt voorbereid', is het pakketje überhaupt wel verstuurd door het postkantoor?

Laïla
Fijn dat ze jullie bovenop zitten, Laïla.

Ik heb twee maal met Post.nl getelefoneerd en ik heb twee maal te horen gekregen dat het pakket in het proces is opgenomen. Daarnaast is mij ook verteld dat ik geen onderzoek kan opstarten, vanwege contractuele afspraken van Teleplan met Post.nl.
Ik wil hier overigens nog even aan toe voegen dat ik het gewoonweg niet begrijp waarom het allemaal zo moeizaam moet verlopen. In de voorwaarden staat namelijk:

Vervoersrisico
Het risico voor het transport naar de reparateur is voor rekening van de reparateur, mits door een ingevuld reparatieformulier en afgifte bewijs kan worden aangetoond, dat het toestel is ingeleverd en het deugdelijk is verpakt. Voor het risico van de terugzending gelden de standaard voorwaarden van TPG Post. Afwijkende voorwaarden van uw netwerkoperator of dealer Indien er, op het moment van uitgifte van uw reparatienummer door uw netwerkoperator of dealer, bepaalde voorwaarden, anders dan deze zijn gesteld, gelden die voorwaarden. Voor de bepalingen die niet genoemd zijn door uw netwerkoperator of de dealer, gelden de bovenstaande voorwaarden.

En aangezien ik het afleverbewijs van PostNL heb en het reparatieformulier van Teleplan, voldoe ik aan de voorwaarden. Nu jullie nog...
Badge
@SNL,

Ik begrijp dat het heel vervelend, nogmaals mijn excuses voor het ongemak. Ik heb uw ongenoegen nogmaals kenbaar gemaakt, als het goed is heeft mijn collega u gebeld. Is er meer nieuws?

Laïla
Ik ben vandaag gebeld door een collega van je. Er is ingesproken dat er uiteindelijk toch door Teleplan een onderzoek is opgestart bij PostNL. Voor dit moment is er nog geen verdere informatie. Begin volgende week krijg ik weer een update van je collega.
Kun je weer eens peilen bij je collega's, Laïla?

Ik zou uiterlijk gisteren een nieuwe update krijgen, maar ik heb ze helaas niet gehoord...
Badge +2
@SNL,

Mijn excuses voor het uitblijven van een update op afgesproken datum. Zojuist is het verzoek neergelegd bij de contactpersoon. U wordt zo spoedig mogelijk ingelicht.

Daphne
Ik heb afgelopen dinsdag weer een update in mijn voicemail gekregen. De medewerker van de klachtenservice wilde overgaan op het bestellen van een nieuwe telefoon. Deze was alleen niet op voorraad, dus wilde hij graag even overleggen. Helaas heb ik hem nadien niet meer gehoord. Kunnen jullie mij vertellen wat de status is?

Reageer