beantwoord

Geen wifi op mijn mobiele telefoon (Huawei P8 lite)

• 21 februari 2018
  • 9 reacties
  • 3042 keer bekeken

Op mijn mobiele telefoon heb ik helemaal geen wifi, nergens, niet op mijn werk en niet thuis. Ik kan ook geen netwerken toevoegen, iets veranderen in de wifi instellingen, hij reageert gewoon helemaal nergens op.

Ik heb een abonnement voor mijn mobiel bij KPN, ze kunnen mij niet helpen omdat ik nog een apart abonnement heb voor tv en internet bij Telfort, ze denken dat het aan de modem ligt.
KPN denkt dat er een protocol anders ingesteld moet worden bij Telfort.
Ik heb de klantenservice van Telfort gebeld, hun konden niks met mijn probleem en hebben mij doorverwezen naar dit forum.

Hopelijk kan er iemand mij helpen die er meer verstand van heeft.

Groetjes,

Suus
icon

Beste antwoord door Wieger DB 22 februari 2018, 11:50

Hoi Suus, als je op geen een locatie gebruik kan maken van de wifi, dan is de kans groot dat je toestel de boosdoener is. Een optie is dan om je telefoon terug te zetten naar de fabrieksinstellingen. Als dat niet werkt, dan is repareren nog mogelijk. Wanneer heb je je toestel aangeschaft? Als dat minder dan twee jaar terug is, dan heb je nog fabrieksgarantie op je telefoon. Is dat langer dan twee jaar terug? Dan heb je inderdaad geen garantie meer op je toestel.

@nelly jacoba en GJC. Dankjewel! Super adviezen weer!
Bekijk reactie

9 reacties

Reputatie 8
Badge +11
Als het nou alleen thuis was zou je inderdaad aan het modem kunnen denken. Niet als het ook elders is. Beetje makkelijk afgeschoven door KPN.
In dit geval denk ik dat het in je telefoon gezocht moet worden, waar ik dan weer geen verstand van heb.
Met een beetje geluk reageert er nog wel iemand die meer verstand van telefoons heeft.

Heeft het trouwens eerder wel gewerkt?
Mijn mobiel heb ik in september 2016 gekocht bij de BCC en vanaf toen had ik altijd en overal wifi.
Dat ik geen wifi meer heb is vanaf afgelopen maandag.

Bedankt in elk geval!
Toestel al een keer uit gezet en weer aan?
absoluut! 3x al, ik heb de simkaart en SD kaartje er zelfs 2x uitgehaald.
Heeft jammer genoeg ook niet geholpen.
Het enige wat ik nog kan bedenken is terug naar fabrieksinstellingen, maar dat wil ik pas als laatste proberen.
Ik heb even gegoogled op "P8 lite wifi" en kom daar veel vergelijkbare klachten tegen. Meest geadviseerd: toestel ter reparatie aanbieden.
Als je alles eerst opslaat lijkt me in 1e instantie terug zetten een goede optie.
Zit er nog garantie op?
Ja ik zag het inderdaad ook op google, bedankt!
Nee ik denk dat er geen garantie op zit, maar ik ga het wel even checken.
Reputatie 7
Badge +13
Hoi Suus, als je op geen een locatie gebruik kan maken van de wifi, dan is de kans groot dat je toestel de boosdoener is. Een optie is dan om je telefoon terug te zetten naar de fabrieksinstellingen. Als dat niet werkt, dan is repareren nog mogelijk. Wanneer heb je je toestel aangeschaft? Als dat minder dan twee jaar terug is, dan heb je nog fabrieksgarantie op je telefoon. Is dat langer dan twee jaar terug? Dan heb je inderdaad geen garantie meer op je toestel.

@nelly jacoba en GJC. Dankjewel! Super adviezen weer!
Reputatie 3
Ja ik zag het inderdaad ook op google, bedankt!
Nee ik denk dat er geen garantie op zit, maar ik ga het wel even checken.

Ik heb ook een P8 LITE en voor zover ik het weet heb ik 2 jaar toestel garantie.
Reputatie 8
Badge +15
Je hebt in Nederland 2 jaar fabrieksgarantie.
Huawei doet er nog een schepje bovenop. Heb je het toestel bij ontvangst ook aangemeld voor de Huawei vip service dan heb je zelfs 3 jaar garantie.

Reageer