beantwoord

Geen telefoonnetwerk en geen mobiel internet

• 17 september 2017
  • 7 reacties
  • 442 keer bekeken

Sinds een paar dagen heb ik geen netwerk meer voor telefoon en sms op mijn mobiele telefoon. (samsung galaxy s3 mini). Mobiel internet doet het ook niet. Wifi werkt daarentegen prima.
UIt- en aanzetten helpt niet.
Ik heb de simkaart getest in een oud toestel (geen smartphone) en daarmee lukte bellen en sms ontvangen wel.
Volgens het standaardadvies zou het aan mijn telefoon kunnen liggen, maar ik vind het wel vreemd dat wifi dan prima werkt.
Hopelijk weet iemand wat er anders nog aan de hand zou kunnen zijn.
icon

Beste antwoord door jimny 17 september 2017, 18:08

Doorloop onderstaande link eens v.w.b. je instellingen op je toestel en dat de Wifi het wel doet is in principe normaal omdat die niet via je simkaart gaat.

https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/toestelhulp-mobiel.htm#/device/samsung/i8190-galaxy-s-iii-mini
Bekijk reactie

7 reacties

Reputatie 8
Badge +17
Heeft je phone de laatste updates ontvangen en doet een andere simkaart het wel in je phone
Bedankt voor je reactie! Dat weet ik allebei niet. Er worden regelmatig updates geïnstalleerd. Kan ik ergens aangeven dat ik nu wil updaten?
Bij toestel-info kan ik software-update kiezen en daarna geeft hij aan dat de nieuwste updates zijn geïnstalleerd.
Bij 'status' staat alles inderdaad op geen verbinding (Netwerk onbekend, Servicestatus buiten bedrijf, Mijn telefoonnummer onbekend). Ik weet niet of daar nog iets uit af te leiden valt?
Reputatie 8
Badge +17
Doorloop onderstaande link eens v.w.b. je instellingen op je toestel en dat de Wifi het wel doet is in principe normaal omdat die niet via je simkaart gaat.

https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/toestelhulp-mobiel.htm#/device/samsung/i8190-galaxy-s-iii-mini
Ha, hij doet het weer! Ontzettend bedankt. Ik kon zelf mijn toestel niet vinden in de toestelhulp-lijst. Een eerdere poging om mobiele netwerken te selecteren leverde bovendien niks op, maar nu kon ik KPN kiezen en werd ik daar geaccepteerd. Wellicht dat daarvoor toch het aan- en uitzetten nodig is geweest.
Reputatie 8
Badge +17
Ha, hij doet het weer! Ontzettend bedankt. Ik kon zelf mijn toestel niet vinden in de toestelhulp-lijst. Een eerdere poging om mobiele netwerken te selecteren leverde bovendien niks op, maar nu kon ik KPN kiezen en werd ik daar geaccepteerd. Wellicht dat daarvoor toch het aan- en uitzetten nodig is geweest.

Fijn dat het is opgelost en graag gedaan
Reputatie 6
Badge +7
Hallo Marieke, welkom op het forum. Wat fijn dat Jimny je al te hulp is geschoten en dat je inmiddels bereikbaar bent. Wel zo fijn natuurlijk! Als er verder nog iets, laat het hier vooral weten 🙂.

Reageer