beantwoord

Geen service in het buitenland

• 14 maart 2018
  • 7 reacties
  • 163 keer bekeken

Goedemiddag heer/dame,

Ik heb voorafgaand aan mijn reis naar het buitenland gebeld met de klantenservice en medegedeeld dat ik telkens als ik in het buitenland ben geen service heb. Dit zou tijdens het gesprek aangepast worden tot mijn vreugde. Nou je raad het al, eenmaal de grens over naar België en ja hoor GEEN SERVICE. Ik kan niet bellen, smsen et cetera.

Nu is de vraag natuurlijk of jullie het kunnen aanpassen vanuit Nederland, ik moet namelijk een aantal zaken regelen en daarbij heb ik sms contact en telefonisch contact nodig.

Bespaar me alstublieft het aan het uit zetten van de telefoon of het eruit en erin doen van de simkaart. Dit is een langlopend probleem, ik ben echter nu wat langer in het buitenland waardoor ik nu graag een oplossing wil hebben. Als ik in Nederland verkeer doet alles het overigens ten alle tijden prima.

Met vriendelijke groet,

Ralph.
icon

Beste antwoord door Deborah 16 maart 2018, 11:32

Bedankt voor je reactie. Dat is bijzonder. Aangezien ik de blokkade heb opgeheven verwacht ik toch dat je bereik in het buitenland hebt. Kun je je telefoon uit- en aanzetten? En daarna handmatig een netwerk selecteren? Mocht dat niet werken, welke melding zie je dan?

Welk toestel gebruik je trouwens?
Bekijk reactie

7 reacties

Reputatie 4
Badge +6
Hi Ralph, welkom op het forum. Wat ontzettend onhandig dat je al een lange tijd geen bereik hebt in België. In het systeem zie ik een blokkade op bellen in het buitenland. Hoe deze blokkade is aangezet, dat durf ik niet te zeggen. Zojuist heb ik deze blokkade uitgezet. Kun je laten weten of je bereik hebt in België? Hoor het graag van je.
Hoi Deborah,

Ik heb nog steeds geen service/bereik. Direct nadat ik de grens met België trotseerde was het bereik verdwenen (zoals gewoonlijk).

Ik zit overigens momenteel in Afrika, maar dat terzijde.
Reputatie 8
Badge +11
......Ik zit overigens momenteel in Afrika, maar dat terzijde......

En daar werkt het wel naar behoren? Kan belangrijk zijn voor waar de fout moet worden gezocht.
Reputatie 4
Badge +6
Bedankt voor je reactie. Dat is bijzonder. Aangezien ik de blokkade heb opgeheven verwacht ik toch dat je bereik in het buitenland hebt. Kun je je telefoon uit- en aanzetten? En daarna handmatig een netwerk selecteren? Mocht dat niet werken, welke melding zie je dan?

Welk toestel gebruik je trouwens?
Staat 4G wel uit?
Reputatie 4
Badge +6
Goeie vraag inderdaad @GJC.
@nelly jacoba, NMRK heeft alleen een bellen abonnement en maakt geen gebruik van 4G 😳.
Reputatie 4
Badge +6
@NMRK, heb je nog bereik gehad in Afrika of ergens anders in het buitenland?

Reageer