Geen oplossing voor kapotte lader van mijn HTC Desire S

• 27 juni 2012
  • 1 reactie
  • 1913 keer bekeken

Oh zo ken ik er ook nog wel een.

Enige tijd geleden wilt de lader van mijn HTC Desire S (gekocht April 2012) niet meer aan de gang. Aangezien het opladen wel gewoon lukt met andere laders (van mijn vriendin en van mijn broer) weet ik zeker dat de lader het probleem is. In de telfort winkel in Amsterdam Noord waren ze niet bereid mij te helpen. Eventuel konden ze mijn telefoon en lader opsturen naar HTC. Dat zou dus inhouden dat ik 4-6 weken zonder telefoon zou zitten terwijl die gewoon in orde is.
De verkoper in de winkel raadde mij ook aan om het niet te doen en gewoon een nieuwe lader te kopen. Waarom zou ik een product nieuw kopen terwijl ik er gewoon garantie op heb?

De betreffende verkoper vertelde mij dat ik 6 maanden garantie heb op de lader. Hij ging er waarschijnlijk van uit dat ik de telefoon lager dan een half jaar had want toen ik op het garantiebewijs de aankopdatum aanwees wilde hij me nogsteeds niet fatsoenlijk helpen. Ik vind het onacceptabel om voor zo een langer periode mij telefoon kwijt te zijn.

Ik probeerde het vandaag opnieuw in de Telfort winkel in Zaandam. Daar werd mij verteld dat ik helemaal geen garantie heb op de acculader, maar slechts op het toestel.  Wie van de 2 liegt hier? Allebij! De garantie hoort 2 jaar te zijn.
Wat is dat nu voor onzin, ik koop een product in een winkel en die is verplicht om garant te staan bij defecten.
Ook daar wilde de verkoper hem wel opsturen, maar dan wel met de telefoon erbij.

Waarom doet Telfort zo moeilijk met het afhandelen van zo een kleine kwestie?
Ik snap niet dat Telfort niet een klantgerichtere oplossing heeft voor dit soort garantiekwesties.
Ik voel me op deze manier niet serieus genomen als klant.

1 reactie

Badge
Welkom op het forum qmfq! Wij vinden het vervelend dat u zich niet serieus genomen voelt, dat is absoluut niet onze bedoeling. Als de oplader defect is en u wilt deze onder garantie laten opsturen/repareren, dan moet het toestel ook altijd meegestuurd worden. Ik begrijp dat het vervelend is, maar dit is eenmaal de procedure. Wat de winkel u heeft aangeboden is het enige wat zij u kunnen aanbieden. U heeft 6 maanden garantie op de oplader en batterij, de 2 jaar garantie geldt alleen voor het toestel.

PS. Reparatie duurt niet 4 tot 6 weken, u ontvangt het toestel gemiddeld binnen 2 weken terug. Bij Nokia-toestellen duurt dit 4 tot 5 weken, omdat Nokia hun toestellen in het buitenland laat repareren.

Laïla

Reageer