geen netwerk na activeren nieuwe sim

• 18 december 2016
  • 12 reacties
  • 556 keer bekeken

Vanmorgen heb ik een nieuwe sim kaart geactiveerd. Sindsdien heb ik geen netwerk meer. Ook als ik mijn oude simkaart
er in doe, geeft hij aan geen netwerk te hebben. (Kan je je oude simkaart uberhaupt nog gebruiken als je een nieuwe sim kaart met nummerbehoud geactiveerd hebt?) Handmatig kan ik het netwerk wel vinden, maar niet verbinden. In een ander toestel geprobeerd,
dan lijkt hij het wel te doen. Wat is het probleem en hoe kan ik het oplossen?

12 reacties

Reputatie 8
Badge +18
Heb je het toestel al uit en weer aangezet
Ja, paar keer opnieuw opgestart, ook een keer 10 minuten uitgezet. Heeft niet geholpen.
Reputatie 8
Badge +18
Als je inlogt op mijn telfort mobiel wat staat er bij blokkades voor mobiel internet, die hoort op toestaan te staan, als het dan nog niet werkt doorloop dan onderstaande link

https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/mobiel-internet-werkt-niet.htm

Je schrijft ook dat de nieuwe simkaart het in een ander toestel wel doet, ben al een paar keer tegengekomen hier dat de nieuwe simkaart ietsje dunner is en men het dan oplost met een stukje plakband op de nieuwe simkaart
Bedankt voor al je tips. Allemaal geprobeerd, maar helaas nog steeds geen netwerk 😞
Reputatie 8
Badge +18
Telfort heeft ook nog een twitter account die zijn ook op zondagen tot 22.00 uur te bereiken wellicht staat er bij Telfort iets verkeerd
Nog even verder gekeken en ik denk dat het probleem in het formaat van de simkaart zit. Er moet micro in, maar die is te groot als ik hem uit de kaart druk. Dan moet ik de nano sim uitdrukken, maar dan heb ik veel ruimte over aan de zijkanten. Ik denk dus dat het formaat niet goed is voor mijn telefoon (samsung galaxy grand prime). Zou dat kunnen?
Reputatie 8
Badge +18
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/nanosimkaart-aanvragen.htm

Volgens deze beschrijving kun die er zelf uitdrukken
Klopt, ik heb zo'n 3 in 1 gekregen, maar de micro is te groot voor mijn toestel....nano is te klein, dan hou ik ruimte over aan de zijkant. Maar mijn toestel moet een micro sim hebben, geen nano...Hoop dat telfort iets kan doen hieraan, want mijn oude sim geeft nu ook geen netwerk meer, mogelijk omdat ik de nieuwe al geactiveerd heb?
Reputatie 8
Badge +18
Hoeveel ruimte hou je over aan de zijkanten met de nanosimkaart, wellicht klemzetten met een cocktail prikker, of anders langs de Telfort winkel gaan als dat een optie voor je is
Ja dat zou nog kunnen, maar ik kom er niet uit of de sim dan links, rechts of in het midden moet zitten....heb pas woensdag tijd om naar een winkel te gaan, dus hoop voordie tijd als iets van telfort gehoord te hebben
Reputatie 8
Badge +16
Hallo Claudia, welkom op het forum. Wat vervelend dat je geen gebruik kunt maken van de simkaart. Ik ontvang graag je adresgegevens en 06-nummer in een privébericht. Na ontvangst ben ik je dan verder van dienst.

Reageer