beantwoord

Geen netwerk beschikbaar op iPhone 6 van zoon

• 25 oktober 2019
  • 10 reacties
  • 184 keer bekeken

Reputatie 1

Goedendag,

de telefoon van mijn zoon geeft steeds aan zoeken naar netwerk. Zijn Sim kaart doet het wel in die van mij en andersom. Fabrieksinstellingen al geprobeerd, maar niets lukt. Iemand een idee?

Admin: titel aangevuld i.v.m. volledigheid

icon

Beste antwoord door GJC 26 oktober 2019, 15:09

@D.bout

Met jouw simkaart in zijn toestel werkt het wèl. Dan zou ik het niet direct in het toestel zoeken. In theorie is zijn simkaart goed omdat die wel werkt in jouw toestel.

Toch zou ik eerst een vervangende simkaart proberen:https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/vervangende-simkaart-aanvragen.htm

Vuile contactjes van de telefoon en/of simkaart kan ook nog. Misschien even voorzichtig schoonmaken?

Beide opties zijn een stuk goedkoper dan een nieuw toestel :wink:

Bekijk reactie

10 reacties

Reputatie 8
Badge +18

Om welke phone gaat het en heb je het toestel al even uit en weer aangezet toen de simkaart erin zat

Reputatie 1

Het gaat om de iPhone 6 en ja we hebben alles al geprobeerd.. 

Reputatie 8
Badge +11

Hoi@D.bout, je hebt al een aantal dingen geprobeerd zo te zien. Dat zijn SIM-kaart het wel in jouw toestel doet wijst richting de iPhone 6. Heb je die ook al naar de fabrieksinstellingen teruggezet? Daarmee wordt alle software op het toestel opnieuw geïnstalleerd, als het daarna nog geen netwerk laat zien zit het vermoedelijk meer in de hardware van het toestel. Dan zou je kunnen kijken reparatie (ik weet niet of het toestel nog binnen de garantie valt) of vervangen van het toestel.

Reputatie 1

Ik heb hem inderdaad ook al geheel gereset.. Of hij nog in de garantie valt weet ik niet.. Zijn abbo mag hij in augustus verlengen (dit is zonder die maandag dat hij eerder mag verlengen)

Reputatie 8
Badge +11

Of het toestel nog garantie heeft weet ik ook niet, de iPhone 6 is al een aantal jaar oud maar is nadat het toestel uitkwam nog wat langer verkocht. 

Als hij sinds afgelopen augustus kan verlengen is dat ook een optie om het toestel te vervangen, in dat geval kan degene wiens naam het contract staat de verlenging doen via de Mijn Telfort.

Reputatie 8
Badge +11

@D.bout

Met jouw simkaart in zijn toestel werkt het wèl. Dan zou ik het niet direct in het toestel zoeken. In theorie is zijn simkaart goed omdat die wel werkt in jouw toestel.

Toch zou ik eerst een vervangende simkaart proberen:https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/vervangende-simkaart-aanvragen.htm

Vuile contactjes van de telefoon en/of simkaart kan ook nog. Misschien even voorzichtig schoonmaken?

Reputatie 8
Badge +11

Als ik het eerste bericht nog een keer lees zie ik inderdaad dat je het ook op die manier kan lezen, ik kreeg de indruk dat het andersom juist niet werkte. Als het dan wel werkt kan je de stappen die GJC beschrijft eerst doen :slight_smile:

Reputatie 1

@D.bout

Reputatie 1

Of het toestel nog garantie heeft weet ik ook niet, de iPhone 6 is al een aantal jaar oud maar is nadat het toestel uitkwam nog wat langer verkocht. 

Als hij sinds afgelopen augustus kan verlengen is dat ook een optie om het toestel te vervangen, in dat geval kan degene wiens naam het contract staat de verlenging doen via de Mijn Telfort.

Hij mag hem aankomende augustus pas verlengen.

Reputatie 8
Badge +11

Dat duurt nog wat langer inderdaad, dan hoop ik dat het snel opgelost kan worden zoals GJC het beschreef. Dat is de makkelijkste, snelste en goedkoopste oplossing.

Reageer