beantwoord

Geen kiestoon bij bellen naar vaste analoge KPN lijn vanuit buitenland

• 26 augustus 2019
  • 5 reacties
  • 206 keer bekeken

Vreemd maar waar:
De laatste keer bij het (mobiel) bellen van een vast KPN nummer vanuit het buitenland, kreeg ik geen kiestoon. Ook niet vanaf een andere locatie. Bij mijn echtgenote (zelfde toestel) evenmin. Op een andere dag, andere locatie hetzelfde liedje.
In alle gevallen kwam er wel verbinding tot stand.
En terug in NL is de kiestoon weer aanwezig.
Wat kan van zoiets de oorzaak zijn? Bij het bellen naar een mobiel (Duits of Nederlands) was die kiestoon er wèl....(!)
icon

Beste antwoord door Bart - Telfort 28 augustus 2019, 11:24

Hoi @lionman, dat is wel gek inderdaad. Ging het om een specifiek vast nummer? Of meerder vaste nummers? Heb je dat nog kunnen testen? En maakt het nog verschil als je +31 gebruikte of 0031?

Uiteindelijk weet ik zo niet wat de oorzaak zou kunnen zijn.
Bekijk reactie

5 reacties

Reputatie 8
Badge +12
Hoi @lionman, dat is wel gek inderdaad. Ging het om een specifiek vast nummer? Of meerder vaste nummers? Heb je dat nog kunnen testen? En maakt het nog verschil als je +31 gebruikte of 0031?

Uiteindelijk weet ik zo niet wat de oorzaak zou kunnen zijn.
Hoi Bart,
Ik heb dit slechts met 1 (vast, KPN) nummer ervaren. Maar dat was dan ook het enige (vaste) nummer dat ik/wij gebeld heb vanuit het buitenland. Typisch dat dit in Nederland direct weer over was. Bovendien heb ik dit vanuit het buitenland nooit eerder gehad.
Blijkbaar komt dit verschijnsel, ook bij binnenlandse gesprekken wel eens voor; andere mensen waarmee ik het over dit verschijnsel had, wisten soms te vertellen dit ook wel eens meegemaakt te hebben.
Reputatie 8
Badge +12
Ja, ik heb het zelf ook wel eens meegemaakt. Ik durf echter niet waar het exact aan ligt. Wellicht leuk om de volgende keer te onderzoeken te onderzoeken of het bij meerdere nummers is enz. Zo kunnen we de zoektocht hopelijk beperken. Dus wellicht tot een nummer. Nu kan ik er weinig over zeggen.
Zit regelmatig in het buitenland. Ben benieuwd wat er de volgende keer gebeurt......
Reputatie 8
Badge +12
Ik ook, ik hoor het dan ook graag van je.

Reageer