vraag

Geen bereik op nieuwe adres

• 19 november 2017
  • 7 reacties
  • 116 keer bekeken

Hallo, ik woon zins kort in De Hoeve, 8394vt maar ik heb hier ongeveer 70% van de tijd geen bereik met mijn gsm. Wanneer ik wel bereik heb is dat 1of 2 streepjes en internetten is ook bar en boos. Tijdens een telefoongesprek moeten we vaak een paar keer terug bellen omdat het bereik helemaal weg valt. Mijn vrouw heeft precies hetzelfde probleem. Kunnen jullie hier wat aan doen? Mvg, Hielke

7 reacties

Reputatie 8
Badge +9
@Hielke2891Is het binnenshuis en of ook buitenhuis? Als je problemen ervaart met het netwerk is het belangrijk om te controleren of er misschien storingen en onderhoudis. Maar zo te zien zijn die er niet.
Als ik de dekking bekijk zijn is er op 2G en 3G whitespots te zien. De dekking is dus niet optimaal.
Met 4G zie ik betere dekking maar ook vlakbij is er een whitespot.
Goedemorgen koffiemok,
Bedankt voor je reactie. We hebben zowel binnen als buiten huis slecht tot geen bereik. Ik had ook al even gekeken of er misschien een storing was de laatste 2weken maar dat was volgens mij ook niet het geval. Mijn telefoon is ingesteld zodat hij automatisch schakelt tussen 2g, 3g en.4g maar dat mag helaas niet baten.
Gr. Hielke2891
Reputatie 8
Badge +9
Gezien de dekkingsgraad op de betreffende postcode kan je zelf er weinig aan doen om te verbeteren. Wellicht dat anderen of de moderators nog tips hebben. De moderators reageren tijdens de openingstijden van de klantenservice.
Reputatie 7
Badge +7
Hoi Hielke, welkom op het forum. Wat balen dat je sinds je verhuizing bijna geen dekking meer hebt met je mobiel. Om te kijken of er nog verbetering mogelijk heb ik jouw melding doorgezet naar mijn collega's van het netwerkteam. Als ik bericht terug heb, dan deel ik het met je.
Reputatie 7
Badge +7
Hallo Hielke, mijn collega's zijn nog verder onderzoek voor je aan het doen. De huidige dekking is inderdaad niet goed genoeg om bij jou in de omgeving te kunnen bellen. Wel zien ze dat er nog een zendmast in de planning staat, al komt die op 2500 meter van jouw huis. Het bijbouwen van deze zendmast kan misschien nog verbetering brengen in je dekking. Om dit zeker te weten, vragen mijn collega's dit nog na bij onze netwerk engineers. Het uitrekenen en onderzoeken van de verbetering kan tot maximaal acht werkdagen duren. Zodra ik bericht terug heb, dan deel ik het met je. Wij doen ons best om zo snel mogelijk duidelijkheid voor je te hebben.
Reputatie 2
Badge +1
Dit probleem zou kunnen worden opgelost als er een landelijk dekkend netwerk zou zijn waar iedereen gebruik van zou kunnen maken. Nu ben je gebonden aan het netwerk van je provider. Zo'n netwerk heeft daarnaast nog het voor deel dat er minder straling is, waar steeds meer mensen last van hebben. Een tussenoplossing is dat je zou kunnen overschakelen naar een provider die wel goede dekking heeft, maar dat is momenteel niet mogelijk. Dit speelt nog op heel veel plaatsen in Nederland. Ook mijn bezoek heeft hier last van. Geen of bijna geen bereik, terwijl ik volledige dekking heb.
Reputatie 8
Badge +11
....Een tussenoplossing is dat je zou kunnen overschakelen naar een provider die wel goede dekking heeft......

Een soort roaming onder Nederlandse providers? Heb ik ook weleens aan gedacht. Zal wel een prijskaartje aan hangen :?

Reageer