beantwoord

Geen bereik nadat ik gebeld heb

• 29 september 2019
  • 10 reacties
  • 323 keer bekeken

Ik heb net een nieuwe iPhone 8. Als ik gebeld heb, valt het bereik weg en staat er in het scherm ‘geen service’. Als ik zelf wil bellen na die tijd, lukt het wel. Maar ik ben niet te bereiken als ze mij willen bellen. Ik moet de telefoon opnieuw opstarten om weer bereik te hebben.
Ik heb al een nieuwe Sim kaart aangevraagd maar dat werkt niet. Het is vooral heel irritant dat ik iedere keer mijn telefoon opnieuw op moet starten als ik iemand gebeld heb. Mijn WiFi pakt hij wel.
icon

Beste antwoord door nelly jacoba 6 oktober 2019, 18:04

Dat wordt dus toch terug naar de verkoper.
Is dat Telfort?
Bekijk reactie

10 reacties

Deze tips ken je?
https://www.iculture.nl/tips/iphone-kan-niet-bellen/

Informeer anders eens bij de verkoper.
Klinkt als een defect. Zit toch 2 jaar garantie op?
Reputatie 8
Badge +11
Hoi @ilj_aaa, welkom hier.

Ik lees dat je de service steeds wegvalt als je hebt gebeld. Je hebt hiervoor al een nieuwe simkaart gehad, maar dat heeft niet geholpen. Dat kunnen we eigenlijk al we uitsluiten dat het probleem daar aan ligt. Wat over blijft is dan een defect in het toestel wat nelly jacoba ook al aangeeft. Heb je ook al de stappen doorlopen die hij heeft gestuurd?

Als het toestel bij ons vandaan komt dan wil ik je aanraden om even langs de KPN winkel te gaan, mijn collega kan dan meekijken en eventueel het toestel opsturen ter reparatie.
Reputatie 8
Badge +11
Ben je er nog mee bezig geweest @ilj_aaa? Of is het zelfs al opgelost? Ik heb namelijk niets meer van je mogen ontvangen.
Hi @Bart - Telfort, dankjewel voor je reacties. Ik heb de tips opgevolgd maar de tips werken helaas niet. Nu valt de verbinding ook zo ineens weg zonder dat ik gebeld heb. Kan het ook liggen aan de nieuwe IOS versie?
Dat wordt dus toch terug naar de verkoper.
Is dat Telfort?
Nee Mediamarkt 😔
Nee Mediamarkt 😔

Dan morgen naar de Mediamarkt.
Aankoopbon mee!

https://klantenservice.mediamarkt.nl/app/answers/list/c/2240
Reputatie 8
Badge +11
Wat ontzettend balen zeg. Terug naar de verkoper zoals nelly jacoba aangeeft lijkt mij het beste. Ben je daar al geweest inmiddels? Ik ben wel benieuwd naar de oorzaak als je die te horen krijgt.

Gut. Nu ben ik bij de mediamarkt geweest. Heel netjes opgelost want ik kreeg een nieuwe telefoon. Wat blijkt: weer hetzelfde probleem. Weer geen service. Ligt het niet aan Telfort? Of in combinatie met de nieuwe IOS? Is toch vreemd dat het bij mijn nieuwe telefoon na 25 uur weer gebeurd?

Reputatie 8
Badge +11

Dat is zeker balen, dus ook met een nieuwe telefoon. Het lijkt echter toch echt een toestel probleem te zijn. Je bent ook niet de enige. Zie hiervoor ook dit topic. Hier hebben we de mogelijke oorzaak gevonden. Het toestel schakelt terug van 4G naar 3G als je gebeld wordt. Als je dan weer ophangt schakelt deze weer terug naar 4G, maar dit lijkt juist niet goed te gaan. :( Je zou de tips in dat topic eens kunnen testen of je tot dezelfde conclusie komt als de andere klant. Ik ben benieuwd. En mogelijk kan Apple er iets over zeggen. 

Reageer