beantwoord

Geen 4G simkaart?


mandy
Badge
  • Schrijft lekker mee
  • 256 reacties
Hallo,

Ik heb in januari een nieuwe GSM gekocht.
Deze kan 4G aan dus ik ben naar een Telfortwinkel geweest om er een nieuwe simkaart in te laten zetten.
Ik had de optie 'gratis 4G versneller' en heb juist daarom een nieuwe simkaart laten plaatsen.
Dit heb ik ook gevraagd aan de medewerker.
Dus ik nam aan dat het ook een 4G simkaart was.
Maar ik zag dus niet op mijn scherm 4G komen.
Nu had ik laatst de klantenservice van Telfort aan de telefoon en de man vertelde dat ik geen 4G simkaart heb.
De man vertelde dat hij dit op afstand kon zien.
Na controle op de website heb ik dus gezien dat ik dus de verkeerde simkaart gekregen in de winkel gekregen heb.
Bij mijn man exact hetzelfde verhaal.

Nu zijn mijn vragen, indien ik een 4G simkaart bestel, is dat dan gratis?
Mijn abonnement is contractvrij, dus het loopt al even.
Geldt het dan ook voor mij dat ik gratis 4G krijg?

Met vriendelijke groet,

Mandy
icon

Beste antwoord door Enterprise 31 mei 2017, 20:39

mandy schreef:

[...]
Dat er staat 4G/3G/2G automatisch verbinden.
De medewerker keek op mijn telefoon, zag bovenin het scherm 4G staan,
zonder bij instellingen te kijken en daarbij was de kous af.


Geen Deborah, maar toch een antwoord... ;)
Als er nu bovenin je scherm 4G staat dan heb je een 4G dataverbinding, zo simpel is het, en daarom hoefde de winkelmedewerker verder niet in de instellingen te kijken omdat de instellingen goed staan.

Ik neem toch aan dat je nu een werkende mobiele internetverbinding hebt..?

Bekijk reactie

26 reacties

Enterprise
Reputatie 5
Badge +2
In onderstaande link staat alles wat je moet weten over 4G bij Telfort...

https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/4g-aanzetten-en-gebruiken.htm
mandy
Badge
Enterprise,

Hartelijk bedankt voor je antwoord.
Enterprise
Reputatie 5
Badge +2
Graag gedaan... ;)
Als je even zoekt kan je veel informatie vinden op de website van Telfort... :8
mandy
Badge
Enterprise,

Ik had er ook compleet overheen gelezen.

Mijn GSM sim, (althans dit staat bovenin), blijkt dus wel 4G te zijn maar het is zo klein op mijn toestel dat ik dat niet kon lezen.

Maar misschien een domme vraag, is het op afstand te lezen door de klantenservice welke sim ik gebruik?
Het lijkt erop dat de klantenservice mij verkeerd ingelicht heeft?
Enterprise
Reputatie 5
Badge +2
Of de klantenservice dit op afstand kan uitlezen durf ik niet te zeggen maar je bent in ieder geval niet goed voorgelicht.
mandy
Badge
Als dit inderdaad zo is, maakt de telefonische klantenservice meer fouten dan dat ik al dacht.

Het is op het Forum ook bijna orde van de dag.
Foutieve informatie verstrekken, bij meerdere telefonische gesprekken vaak meerdere antwoorden,
alleen het geijkte vertellen, geen oplossend vermogen hebben,
Zij verbinden niet door naar naar backoffice als dit nodig is.
Sommige zijn ronduit onbeschoft naar klanten toe of verbreken de verbinding.

Nu wil ik uiteraard niet iedereen over één kant scheren er zijn ook goede bij.
Die wel betrokken zijn met de klant en erg hun best doen.

Maar als een nieuwe klant (in spe) met een niet goed functionerende klantenservice te maken krijgt,
worden zij geen klant bij Telfort of lopen weg.
mandy
Badge
Wat ik bedoelde met 'Het is op het Forum ook bijna orde van de dag',
gaat over de telefonische klantenservice.
Deborah - Telfort
Reputatie 2
Badge +1
Hi mandy, niet fijn dat je ervaring aan de telefoon niet best is en je tegenstrijdige informatie krijgt! Ik kan me goed voorstellen dat dit frustrerend is :S. Werkt je 4G verbinding inmiddels wel? Om met je mee te kunnen kijken, kan je mij in een apart bericht je 06-nummer en de laatste 3 cijfers van je IBAN sturen? Alvast bedankt :$.
mandy
Badge
@Deborah,

Hartelijk bedankt voor je bericht.

Ik heb je ondertussen een apart bericht verzonden.

Wat de telefonische klantenservice betreft, ja die kan inderdaad beter.
Het is niet alleen mij overkomen maar als je of het forum surft, kan je dit ook constateren.
Dus het was ook min of meer een opmerking.

Nu weet ik niet of dit mensen zijn die echt bij Telfort werken of dat dit een call center is.
Dit kan ook het één en ander verklaren.
Maar nogmaals, niet iedereen is onbereid willig ect. er zijn ook mensen die echt willen helpen.

Met vriendelijke groet,

mandy
Deborah - Telfort
Reputatie 2
Badge +1
Hi mandy, bedankt voor je gegevens. Ik ben in ieder geval bereid om je te helpen! Wat betreft je simkaart, ik denk dat mijn collega een vergissing heeft gemaakt. 'Twee simkaarten terug' had je een simkaart die niet geschikt was voor 4G. Mijn vermoeden is dat hij de laatste simkaart info over het hoofd heeft gezien. Ik zie hier dat je netwerkinstellingen goed zijn, de 4G bundel aanstaat, je de juiste simkaart gebruikt, alleen je geen verbinding met 4G kan maken. Om je verder te helpen, heb ik een paar vragen. Welke telefoon heb je? Staat 4G ingeschakeld op je telefoon? Ik hoor het graag van je :$.
mandy
Badge
Hallo Deborah,

Hartelijk bedankt voor je bericht!

Hier op het Forum wordt ik wel netjes en correct geholpen hoor.
Daar hoor je mij niet over klagen.

Ik heb je ondertussen een apart bericht verbinden.

Er staat 4G/3G/2G automatisch verzenden, voor zover ik het dan begrijp....

Met vriendelijke groet,

mandy
mandy
Badge
Hallo Deborah,

Hartelijk bedankt voor je bericht!

Hier op het Forum wordt ik wel netjes en correct geholpen hoor.
Daar hoor je mij niet over klagen.

Ik heb je ondertussen een apart bericht verbinden.

Er staat 4G/3G/2G automatisch verbinden, voor zover ik het dan begrijp....

Met vriendelijke groet,

mandy
Deborah - Telfort
Reputatie 2
Badge +1
Hi mandy,

Om andere mensen met dezelfde issue te helpen, reageer ik via het topic. Zij kunnen dan meelezen :$. Kan je de instellingen voor internet handmatig op je Samsung Galaxy J5 2016 instellen? Je kan punt 7 overslaan. Je kan daarna je telefoon uit- en aanzetten. Kan je me laten weten of dit heeft geholpen? Ik hoor het graag.
mandy
Badge
Hallo Deborah,

Even een opmerking, ik kon net niet via de website op het Forum komen.
Ik ben nu via een link in mijn mail op het Forum gekomen.

Deze stappen heb ik gedaan.

7 Schakel Roaming in. (Deze staat uit)

8 Kies Namen toegangspunten.

9 Kies TOEVOEGEN.

10 Bij Naam, voer Telfort Mobiel Internet in.
Bij APN, voer internet in.
Bij Proxy, voer niets in.

11 Bij Poort, voer niets in.

Moet ik ook naar de volgende pagina's in de link gaan?
Ben hier niet zo handig in....
Deborah - Telfort
Reputatie 2
Badge +1
Hey mandy, ja graag :$. Je kan rustig op je gemak de stappen doorlopen. Je ziet aan de linkerkant ook plaatjes die het makkelijker maken om de juiste gegeven in te vullen.
mandy
Badge
Hoi Deborah,

Dit zijn heel wat stappen om te doen.
Ben toch bang, dat als ik het zelf ga doen, mijn toestel helemaal overstuur help.
mandy
Badge
Hoi Deborah,

Ik wil je wel bedanken voor je hulp.
Deborah - Telfort
Reputatie 2
Badge +1
Hi Mandy, je hoeft je geen zorgen te maken over het overstuur helpen van je toestel. Je maakt een nieuwe verbinding aan en de oude verbinding wordt niet verwijderd, waardoor je altijd kan terugvallen op de oude verbinding. Mijn advies is om een keer langs een Telfort winkel te gaan. Een collega kan je dan hiermee helpen :$.
mandy
Badge
Hi Deborah,

Dank je wel, dat zal ik doen.
Nogmaals hartelijk bedankt!
Deborah - Telfort
Reputatie 2
Badge +1
Graag gedaan mandy!:$
mandy
Badge
Hallo Deborah,

Ik ben ondertussen bij een Telfort winkel geweest.
Daar heb ik geprobeerd uit te leggen wat er aan de hand was.
Dat er staat 4G/3G/2G automatisch verbinden.
De medewerker keek op mijn telefoon, zag bovenin het scherm 4G staan,
zonder bij instellingen te kijken en daarbij was de kous af.
Hij wilde verder niet kijken en voor dat ik het wist ging hij al anderen helpen.
Niet netjes.

Ik moest toch, zoals in een eerdere post van jou, iets met de instellingen doen?
Of heeft de medewerker toch gelijk?
Nu snap ik het helemaal niets meer van?
Enterprise
Reputatie 5
Badge +2
mandy schreef:

[...]
Dat er staat 4G/3G/2G automatisch verbinden.
De medewerker keek op mijn telefoon, zag bovenin het scherm 4G staan,
zonder bij instellingen te kijken en daarbij was de kous af.


Geen Deborah, maar toch een antwoord... ;)
Als er nu bovenin je scherm 4G staat dan heb je een 4G dataverbinding, zo simpel is het, en daarom hoefde de winkelmedewerker verder niet in de instellingen te kijken omdat de instellingen goed staan.

Ik neem toch aan dat je nu een werkende mobiele internetverbinding hebt..?
mandy
Badge
Hartelijk bedankt Enterprise!
Ja, ik heb gewoon internet.
Nu is de 'spraakverwarring' over.
Deborah - Telfort
Reputatie 2
Badge +1
Hi mandy, fijn dat 4G werkt! Uit je berichten kon ik opmaken dat je 4G verbinding niet werkt. Klopt het dat je dacht dat je geen 4G verbinding had? Zag je wel 4G in je beeldscherm eerder staan?

@Enterprise,

Bedankt voor de verduidelijking :D
mandy
Badge
Hi Deborah,

Ik had al geschreven dat er 4G in mijn display stond.

mandy schreef:

Enterprise,

Ik had er ook compleet overheen gelezen.

Mijn GSM sim, (althans dit staat bovenin), blijkt dus wel 4G te zijn maar het is zo klein op mijn toestel dat ik dat niet kon lezen.

Maar misschien een domme vraag, is het op afstand te lezen door de klantenservice welke sim ik gebruik?
Het lijkt erop dat de klantenservice mij verkeerd ingelicht heeft?



Daar heb jij dan waarschijnlijk overheen gelezen.
En ik dacht dat jij gekeken had naar mijn simkaart.
Tsja, toen was ik de weg kwijt......

Maar dat automatisch verbinden snapte ik niet.

Vandaar de 'spraakverwarring'. :D

Maar het werkt gelukkig!

Reageer

    • :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)