Geen 4G netwerk - Samsung S7 - abonnement verlengd

• 3 november 2016
  • 16 reacties
  • 949 keer bekeken

Badge
Ik heb afgelopen zomer mijn abonnement verlengd (per 2-11-2016) inclusief een nieuw toestel Samsung S7. Ik heb sinds gisteren wel mijn aangepaste abonnement (meer Mb en meer belminuten), maar toestel geeft geen 4G aan. Bij instellingen - mobiele netwerken - netwerkmodus gekozen voor 4G/3G/2G (automatisch verbinden). Op mijn simkaart staat duidelijk een U + een lang nummer. Waarom geeft netwerk nog steeds 3G aan i.p.v. 4G? Moet ik nog iets instellen? M.vr.gr. Bert190

16 reacties

Reputatie 1
Badge +1
Hey Bert190,

Wat vervelend om te horen! Zou je me je gegevens : 06-nummer, postcode+huisnummer en de laatste 3cijfers van het rekeningnummer waar Telfort op incasseert, in een privébericht willen sturen?
Ik zal het dan voor je nakijken. Je zou ook even kunnen kijken of je toestel nog goed staat ingesteld dit doe je als volgt :

Als je op deze site bent kies je het type toestel. Dan vind je rechts op je scherm de instellingen. Om te verbinden met het network pak je : "Bellen en contacten" dat verdeeld zich weer onder in nog meer opties, daar kies je "Heb je problemen met netwerkdekking?" Deze stappen volg je om het toestel opnieuw te laten verbinden met netwerk. Mocht het toestel daarna nog niet goed werken kun je de instellingen in het toestel controleren. Dit doe je als volgt : Je gaat terug naar het beginscherm waar je je toestel uit had gekozen. Dan scroll je iets na beneden tot je de dikgedrukte tekst "Internet" ziet. Hier kies je "handmatig instellen" dan volg je de stappen die de site aangeeft. Na afloop toestel uit en aan zetten dan zou het opgelost moeten zijn!

Laat je het me even weten! 🙂
Badge
Beste Marissa,
Ik heb je een prive bericht gestuurd.
M.vr.gr.
Bert190
Badge
Beste Marissa,

Heb je mijn prive bericht gelezen?

Ik heb helaas nog steeds geen 4G....

M.vr.gr.
Bert190
Badge
Hey Bert190,

Wat vervelend om te horen! Zou je me je gegevens : 06-nummer, postcode+huisnummer en de laatste 3cijfers van het rekeningnummer waar Telfort op incasseert, in een privébericht willen sturen?
Ik zal het dan voor je nakijken. Je zou ook even kunnen kijken of je toestel nog goed staat ingesteld dit doe je als volgt :

Als je op deze site bent kies je het type toestel. Dan vind je rechts op je scherm de instellingen. Om te verbinden met het network pak je : "Bellen en contacten" dat verdeeld zich weer onder in nog meer opties, daar kies je "Heb je problemen met netwerkdekking?" Deze stappen volg je om het toestel opnieuw te laten verbinden met netwerk. Mocht het toestel daarna nog niet goed werken kun je de instellingen in het toestel controleren. Dit doe je als volgt : Je gaat terug naar het beginscherm waar je je toestel uit had gekozen. Dan scroll je iets na beneden tot je de dikgedrukte tekst "Internet" ziet. Hier kies je "handmatig instellen" dan volg je de stappen die de site aangeeft. Na afloop toestel uit en aan zetten dan zou het opgelost moeten zijn!

Laat je het me even weten! :)

Hoi Marissa,
Bedankt voor de info.
Alles gedaan wat je vroeg, helaas nog steeds geen 4G.
Heb je een prive bericht gestuurd met mijn gegevens.
Gaarne info.
In afwachting, m.vr.gr.
Bert190
Reputatie 1
Badge +1
Hey Bert190,

Wat vervelend dat deze stappen niet geholpen hebben!
Ik heb je gegevens nagekeken, de instellingen bij ons in het systeem stonden niet goed. Ik heb ze nu voor je aangepast, zou je het toestel een keer uit en aan willen zetten? Het probleem zou nu opgelost moeten zijn. Werkt het nog steeds niet? Probeer dan voor de zekerheid na deze stappen het toestel nogmaals te laten verbinden met het netwerk NL KPN.

Ik hoor graag van je wat de uitkomst is.
Badge
Beste Marissa,

4G werkt nu goed.

Hartelijk dank, m.vr.gr.

Bert
Reputatie 1
Badge +1
Hey Bert190,

Fijn om te horen! :)

Graag gedaan.
Beste Marissa, fijn dat je bovenstaand probleem hebt kunnen verhelpen. Ook ik heb sinds kort een telfort abonnement met een Sony x performance. De instelling staat op 4 G maar zie bij de actieve verbinding alleen H+ of 3G staan. Ook het bereik is redelijk slecht te noemen.... Zou jij ook bij mijn instellingen kunnen kijken ? Dat zou ik erg waarderen!

Bedankt, Niels
Reputatie 1
Badge +1
Hey Nwitting,

Natuurlijk wil ik dat voor je doen! :)
Stuur me even je gegevens: 06-nummer, postcode+huisnummer en laatste 3 getallen van het rekeningnummer in een privébericht toe, dan kan ik het voor je nakijken.

Ik hoor het graag van je.
Hi Marissa, bedankt voor de reactie!
Ondertussen heb ik met Telfort gebeld en nu heb ik wel de 4G mogelijkheid. Helaas blijft het ontvangst / de verbinding heel slecht. Dit heb ik nog nooit zo meegemaakt. Vanochtend weer een gesprek moeten afbreken omdat men mij niet kon verstaan. Hopelijk is dit te verhelpen, kan jj hier iets mee? Weer bedankt, Niels
Reputatie 1
Badge +1
Hey Nwitting,

Wat vervelend om te horen! :(
Zou je me je gegevens : 06-nummer, postcode+huisnummer en laatste 3 cijfers van je rekeningnummer in een privébericht toe willen sturen.
Ik zal het dan intern voor je nakijken :)

Ik hoor het graag van je.
Reputatie 1
Badge +1
Hey Nwitting,

Ik heb het intern voor je nagekeken. Hier staan alle instellingen juist. Je zou de instellingen in je toestel kunnen controleren via www.telfort.nl/instellen. Op deze site vind je ook terug hoe je het toestel opnieuw kan laten verbinden met het netwerk.

Ik hoor graag van je of deze stappen geholpen hebben. 🙂
Hi Marissa,

De instellingen heb ik nagelopen, het netwerk staat op KPN 4G, mogelijk nadat Telfort deze heeft toegevoegd.
De netwerkdekking zou hier in de regio voldoende moeten zijn, maar helaas heb ik slecht contact als ik wordt gebeld. Men hoort mij niet of ik klink alsof ik in een emmer zit. Af en toe valt de hele verbinding zelfs weg. Nieuwe, goede telefoon dus daar zou het niet aan moeten liggen aangezien deze bij mijn vorige Vodafone abonnement geen problemen gaf. Alvast bedankt voor de verdere hulp!

Grt,

Niels
Reputatie 1
Badge +1
Hey Nwitting,

Je zou het kunnen instellen op KPN 3G, dan heb je nog wel eens kans dat de verbinding beter wordt. Heb je het toestel ook al eens opnieuw laten verbinden met het netwerk?

Groetjes Marissa.
Hi Marissa,

Het stond ingesteld op 3G, vandaar dat ik hoopte dat het voorbij was als het op 4G stond. Telefoon al meerdere keren herstart en ook opnieuw netwerk geselecteerd. Had mooi geweest, maar ook dit is al geprobeerd..
Goedemorgen Marissa,

Had jij nog suggesties ?

Alvast bedankt voor de reactie,

Niels

Reageer