beantwoord

Gebeld door buitenlandse nummers

Ik krijg zeer regelmatig een telefonische oproep op mijn 06 nummer. 90% uit engeland maar ook uit frankrijk, zwitserland, afrika, canada. etc.
Een enkele keer heb ik aangenomen, maar het is altijd een reclamepraat over beleggen. Tegenwoordig voeg ik ze aan de blacklist maar het zijn er al ca 100. Het houdt niet op.
Op internet lees ik dat het om Robocalls gaat.
Is er iets tegen te doen?
Speelt dat in NL ook?
Kan ACM of consumentenbond er iets doen?
Ben benieuwd of er nog meer mensen zijn die deze klacht hebben. Ik hoor graag van jullie. mvrgr. Hans

Admin: topic verplaatst naar juiste categorie en titel aangepast i.v.m. vindbaarheid
icon

Beste antwoord door Jasper - Telfort 11 januari 2019, 13:33

Hallo @Hansvanspam, welkom op het Telfort forum! Als je zoveel wordt gebeld door buitenlandse nummers is het inderdaad erg vervelend. Doordat het over buitenlandse nummers gaat hebben wij en KPN hierin helaas geen mogelijkheden, zoals op deze pagina wordt beschreven. Het blokkeren van zulke nummers is dan de enige optie, of je kunt een nieuw nummer overwegen. Dat nummer kennen ze niet bij de diensten die nu naar jou bellen waardoor ze je daarna niet meer kunnen bereiken.

Bekijk reactie

5 reacties

Geen idee of je hier iets aan hebt, maar ik heb dit gelezen op de website van Telfort.

Spamcop gebruiken voor het aanmelden van spam

Spam, phishing en internetveiligheid

Dit is wat je misschien ook kunt doen.

Het wettelijke Bel-me-niet Register

MOA Onderzoekfilter
Reputatie 8
Badge +9
Hallo @Hansvanspam, welkom op het Telfort forum! Als je zoveel wordt gebeld door buitenlandse nummers is het inderdaad erg vervelend. Doordat het over buitenlandse nummers gaat hebben wij en KPN hierin helaas geen mogelijkheden, zoals op deze pagina wordt beschreven. Het blokkeren van zulke nummers is dan de enige optie, of je kunt een nieuw nummer overwegen. Dat nummer kennen ze niet bij de diensten die nu naar jou bellen waardoor ze je daarna niet meer kunnen bereiken.
Misschien nog een verbeterpunt voor Telfort om ook zoiets als KPN in te zetten?
Voor zolang het nog Telfort is dan?
Je kunt ook niet al die nummers direct blokkeren bij binnenkomst omdat je nooit weet wie er belt.
Een ander nummer lijkt dan de beste optie maar dan moet je wel weer iedereen benaderen.
Dit kan soms ook lastig zijn, zeker met instellingen en instanties.
Reputatie 8
Badge +9
mandy schreef:

Misschien nog een verbeterpunt voor Telfort om ook zoiets als KPN in te zetten?
Voor zolang het nog Telfort is dan?

Daarmee werken we al heel nauw samen, op de Telfort pagina om telefonische overlast te melden wordt je juist doorverwezen naar die KPN pagina in mijn vorige bericht 😉
Dan heb ik dat gemist.

Reageer