beantwoord

Garantie iPhone Telfort

• 11 juli 2012
  • 9 reacties
  • 3321 keer bekeken

Goedemiddag,

Klopt het dat Telfort 6 maanden garantie geeft op de batterij, terwijl Apple daar 1 jaar garantie op geeft?

En klopt het dat Apple zelf de reparaties doet voor Telfort?

Alvast bedankt!
icon

Beste antwoord door Daphne 11 juli 2012, 14:39

@Blitzkikker,

Klopt het dat Telfort 6 maanden garantie geeft op de batterij, terwijl Apple daar 1 jaar garantie op geeft?

Apple en Telfort geven, mits binnen de garantievoorwaarden, 1 jaar garantie op Apple-accessoires (o.a. de accu).

Dat hangt van de reparatieklacht af. Toestellen die worden omgeruild, komen rechtstreeks van Apple af.

Daphne
Bekijk reactie

9 reacties

Badge +2
@Blitzkikker,

Apple en Telfort geven, mits binnen de garantievoorwaarden, 1 jaar garantie op Apple-accessoires (o.a. de accu).

Dat hangt van de reparatieklacht af. Toestellen die worden omgeruild, komen rechtstreeks van Apple af.

Daphne
@Blitzkikker,

Daphne

Beste Daphne,

Mijn iphone word gerepareert en nu stond er bij de status bij e-repair dat de kosten voor mij waren en dat het geen garantie was. Toen ik vanochtend naar de Klantenservice belde vertelde de medewerkster dat Telfort geen garantie geeft op batterijen van de iPhone na 6 maanden en dat ik de reparatie dus zelf moest betalen. Ook gaf deze mevrouw expliciet aan dat Telfort van Apple geen enkele reparatie mag doen en dat het daarom 3-4 weken kon gaan duren. De telefoon moest namelijk naar Apple voor reparatie...

Ergens gaat er dus iets niet helemaal goed??
Badge +2
@Blitzkikker,

Het kan zijn dat het om een tussentijdse status gaat en dat deze achteraf nog wordt aangepast. U kunt het beste de procedure afwachten en aan de hand van de uitkomst, indien nodig, opnieuw contact leggen met de klantenservice.

Daphne
Dat is wel een heel matig antwoord. Er gaat van alles mis en personen spreken elkaar tegen en ik als klant moet gewoon afwachten....
En ook na 4 weken moet ik gewoon de procedure afwachten?? Nieuwe batterij kost bij de Apple store in Amsterdam een uurtje....
Afwachten is schijnbaar het motto van Telfort! Net maar weer gebeld met de klantenservice over waarom ik nu al 4 weken zit te wachten op een reparatie en Telfort gaat het uitzoeken. Binnen een WEEK word ik gebeld over wat er met mijn toestel aan de hand is! 

Mensen die dit lezen en nog niet bij Telfort zitten, ik zou er nog ff heeeeel goed over nadenken!
@daphne

Ik ben nog steeds niet terug gebeld en de status staat nog steeds op 2 à 3 weken.

We zijn nu ruim een maand verder. Is het antwoord van telfort nog steeds afwachten??

Of is de iPhone soms zoek??
Badge +2
@Blitzkikker,

Het is niet netjes dat u niet bent teruggebeld. Mijn excuses daarvoor. Het enige wat ik kan aangegeven, hoe vervelend het ook is en ik zeker uw situatie begrijp, dat u het toch dient af te wachten. Meer kan ik / of een collega niet doen op dit moment. We zijn allemaal afhankelijk van het reparatiecentrum.

Daphne
@Blitzkikker

Telfort heeft een leveringsprobleem met de IPhone!!!
Tenminste, dat wordt mij al drie weken wijsgemaakt.
Mijn iPhone is in een jaar 5 keer kapot gegaan, en bij Telfort doen ze niets om mij te helpen.

Succes ermee!

Reageer