Galaxy S3 registreert niet op netwerk

• 18 januari 2013
  • 6 reacties
  • 4626 keer bekeken

Ik heb kort geleden een abonnement verlenging aangevraagd met de lease van een Samsung Galaxy S3.
De nieuwe contractperiode is inmiddels ingegaan en ik heb het toestel ontvangen, maar ik kan er niet mee bellen of gebeld worden.
Het toestel heeft wel bereik (het grootste deel van de tijd gewoon netjes 4 streepjes) en na een aantal pogingen via het instellingen menu geeft ie ook aan zich op het netwerk te registreren, maar wanneer ik dan een nummer probeer te bellen krijg ik steevast de melding "Not registered on network"?

Kan dit een administratief probleem zijn of ligt het aan het toestel?

6 reacties

Badge +1
Waarschijnlijk heb je bij je toestel een nieuwe simkaart ontvangen (een micro sim).
Deze moet eerst via Mijn Telfort of de klantenservice geactiveerd worden voordat je hem kunt gebruiken.

Doet je oude simkaart (in je oude toestel) het nog wel?
Mijn oude SIM kaart heb ik niet meer.

Wanneer ik inlog op Mijn Telfort vind ik daar inderdaad een link "Activeer uw nieuwe simkaart", maar wanneer ik die volg krijg ik de melding "Uw activatie is reeds uitgevoerd. De status kan niet automatisch ververst worden. Zodra u opnieuw inlogt ziet u de juiste status.".
Echter dat laatste is inmiddels al meer dan een week het geval - opnieuw inloggen veranderd niets.
Reputatie 3
Badge +1
@Lars_88,

Balen dat je niet direct gebruik hebt kunnen maken van jouw toestel. Wat pruygje aangeeft klopt. Het lijkt erop dat de simkaart niet succesvol is geactiveerd. Is dit probleem inmiddels verholpen? Zo niet, dan help ik je graag verder. Hiervoor heb ik jouw naw-gegevens, 06-nummer, e-mailadres en simkaartnummer nodig. Deze kun je in een privébericht aan mij kenbaar maken.

Denise
Ik heb een soortgelijke ervaring als Lars_88. Ik heb 11-02-2013 een verlenging van mijn abonnement bij Telfort aangevraagd. Nu heb ik eindelijk pakket met de de daarbij behorende Micro SIM kaart binnen en heb die vandaag in mijn Samsung SIII geplaatst.

Ik zie wel vier tot vijf balkjes van netwerkontvangst oplichten, krijg bij Netwerk operators na het zoeken ook de bekende drie netwerken te zien. Maar zodra ik Automtisch Selecteren kies, dan krijg ik de melding "Kan niet verbinden, probeer het later opnieuw". Wanneer ik inlog op Mijn Telfort vind ik geen link "Activeer uw nieuwe simkaart". Tevens zie ik bij Simkaartnummer nog het oude nummer vermeld staan.

Moet er bij Telfort nog iets ingesteld of aangepast worden of moet ik nog iets doen om het nieuwe geheel werkend te krijgen?
...Moet er bij Telfort nog iets ingesteld of aangepast worden of moet ik nog iets doen om het nieuwe geheel werkend te krijgen?

SIM-kaart moest bij Telfort nog geactiveerd worden. Dit is inmiddels gebeurd en ik kan bellen.

Groet, TomT
Reputatie 3
Badge +1
@TomT,

Fijn dat het is opgelost, veel belplezier!

Denise

Reageer