beantwoord

Galaxy S2 Android 4.0 update

• 21 maart 2012
  • 18 reacties
  • 7955 keer bekeken

Badge
Kan iemand vertellen wanneer deze update in het netwerk van Telfort uitgerold gaat worden?
icon

Beste antwoord door Laila 24 april 2012, 11:18

@all,

Samsung bepaalt wanneer de update beschikbaar komt, Telfort heeft hier geen invloed op. Samsung bepaalt dus wanneer en voor wie de update wordt vrijgegeven. De volgorde is als eerste voor de “open markt” toestellen; dit zijn toestellen die niet via een specifieke operator worden verkocht. Daarna volgen de toestellen die verkocht zijn via de providers.

Op dit moment is alleen de update voor "open markt" (Software code XEN) modellen via KIES beschikbaar op de Samsung server. De rest volgt later. Samsung doet geen toezeggingen wanneer dat is.

Laïla
Bekijk reactie

18 reacties

Badge +4
XEN (unbranded), TNL (T-Mobile) en VDF (Vodafone) zijn al beschikbaar dus. Alleen KPN nog niet.
Badge +4
En het lijkt er toevallig op dat vandaag KPN-branded ICS voor SGS2 beschikbaar is/komt!
Badge +2
Zijn er meer mensne die na de update last hebben dat het toestel steeds uit gaat?
Badge +4
Ja: http://forum.telfort.nl/android-262/waarschuwing-sgs2-valt-spontaan-ics-update-kpn-26239/
Reputatie 8
Badge +17
De update van de Galaxy S2 is géén OTA uitrol omdat het iets van 230MB is. De providers hebben er NIETS mee te maken.

Je moet Samsung KIES installeren en dan kijken of de Update voor jouw telefoon er al is.

Als je een beetje technisch onderlegd bent en je kan met ODIN of Heimdal overweg, dan kan je de ROM ook downloaden van diverse sites en dan installeren. Zo niet (technisch onderlegd) dan raad ik je zéker af om het op die manier te proberen en het via de Samsung KIES manier te doen!!
Badge
Geen OTA update? Volgens mij wel, en de medewerker van de PhoneHouse bevestigd dit. Maar ik zal eens kijken naar de handmatige manier.
Reputatie 8
Badge +17
Bij een ge-SIM-lockte of branded telefoon is het vaak de provider die specifieke aanpassingen doet aan de Firmware van de telefoon, bijvoorbeeld extra functionaliteiten...
Omdat de aanpassingen bij een nieuwe firmware ook weer door de provider gedaan moeten worden is het daarom vaak de provider die de firmware uitgeeft en via OTA kan aanbieden, maar vaak gaat dat óók via de Samsung firmware servers...
Alle telefoons (in NL) die met abbo worden geleverd of "los" worden verkocht zijn NIET ge-SIM-locked en de firmware komt dus van de fabrikant zélf, in jouw geval van Samsung.

In de Samsung telefoons/firmware zit niets wat met OTA te maken heeft, omdat Samsung daarvoor KIES heeft gemaakt. De upgrade van firmware voor jouw telefoon MOET je dus via KIES installeren. KIES (op je PC) zal bij de Samsung firmware servers checken of er een firmware-upgrade beschikbaar is voor de telefoon die op dat moment gekoppeld is aan de PC.

Sorry, maar de ICS firmware voor jouw telefoon komt NIET via OTA (technisch kán het niet :roll: ) , dus de medewerker van de PhoneHouse bevestigd dit
is: #-o [-X

succes met KIES! 😉 :mrgreen:
Badge +4
Samsung rolt gewoon OTA updates uit hoor, ook voor de SGS2. Schijnt ergens begin april te worden.
Reputatie 8
Badge +17
De update voor de SGS2 wordt vanaf 1 maart uitgerold; begonnen in Azie, maar sinds een paar dagen óók voor Europa.

In de SGS2 zit idd een update mogelijkheid =D> dus daar was ik incorrect.

Ik raadt wél aan om de update via WiFi binnen te halen, het is een download van ~190MB en da's zonde van je Datagebruik om het via 3G of H te doen... :mrgreen:

Het heeft oveigens nog steeds niets te maken met het KPN/Telfort netwerk uiteraard...
Badge
Via Samsung Kies is er geen update beschikbaar. Schiet dus nog steeds niet op.
Enig idee wanneer de ICS voor telfort telefoons komt?
Blijkbaar moeten de providers de nieuwe versie vrijgeven....
En ik kan nergens vinden of ze dat gaan doen en wanneer dan. (Niet echt communicatie om over naar huis te schrijven)
Kees-Jan: het heeft dus wel degelijk met Telfort/KPN te maken of je al dan niet een update krijgt.
Badge +2
Waar zit de update mogelijkheid in sgs2?

De update voor de SGS2 wordt vanaf 1 maart uitgerold; begonnen in Azie, maar sinds een paar dagen óók voor Europa.

In de SGS2 zit idd een update mogelijkheid =D> dus daar was ik incorrect.

Ik raadt wél aan om de update via WiFi binnen te halen, het is een download van ~190MB en da's zonde van je Datagebruik om het via 3G of H te doen... :mrgreen:

Het heeft oveigens nog steeds niets te maken met het KPN/Telfort netwerk uiteraard...
Badge +1
Enig idee wanneer de ICS voor telfort telefoons komt?
Blijkbaar moeten de providers de nieuwe versie vrijgeven....
En ik kan nergens vinden of ze dat gaan doen en wanneer dan. (Niet echt communicatie om over naar huis te schrijven)
Kees-Jan: het heeft dus wel degelijk met Telfort/KPN te maken of je al dan niet een update krijgt.

Gewoon aansluiten op de pc en met Kies kijken of er een update is.
Badge +4
De KPN-branded versie is voor zover ik weet nog niet uit. De unbranded NL wel.
Badge +1
Applicaties / Instellingen / Over het Toestel / Software update
Gewoon aansluiten op de pc en met Kies kijken of er een update is.

Dat deel weet ik, maar om nou elke keer voor niets te blijven kijken of de update er al is.
Badge
@all,

Samsung bepaalt wanneer de update beschikbaar komt, Telfort heeft hier geen invloed op. Samsung bepaalt dus wanneer en voor wie de update wordt vrijgegeven. De volgorde is als eerste voor de “open markt” toestellen; dit zijn toestellen die niet via een specifieke operator worden verkocht. Daarna volgen de toestellen die verkocht zijn via de providers.

Op dit moment is alleen de update voor "open markt" (Software code XEN) modellen via KIES beschikbaar op de Samsung server. De rest volgt later. Samsung doet geen toezeggingen wanneer dat is.

Laïla
Badge +4
Onzin. T-Mobile en Vodafone hebben hem ook al beschikbaar voor hun branded toestellen Alleen KPN (Telfort) niet 🙂

Reageer