beantwoord

Galaxy S mini; netwerk valt vaak weg

• 7 december 2013
  • 3 reacties
  • 1794 keer bekeken

Sinds een maand heeft mijn vriendin een Galaxy S mini. Zeer geregeld valt het netwerk weg, waardoor ze niet meer bereikbaar is. Herstart van het toestel is dan het enige wat werkt. Inmiddels is ze 2x bij de Telfortwinkel geweest, eerste keer hebben ze iets aan een instelling gewijzigd, tweede keer hebben ze een nieuwe SIM-kaart geplaatst. Het probleem blijft echter bestaan. Zijn er snelle (software of instellingen gerelateerde) oplossingen of moet het toestel vervangen worden?
icon

Beste antwoord door rogertelfort 8 december 2013, 17:31

Het is een Samsung galaxy S3 mini
Het betreft een abonnement waarmee ze alleen kan bellen, niet internetten: dat gaat pas 1 januari 2014 in
Ik heb de instelling Netwerktype: auto (GSM/WCMDA) gewijzigd in 'Alleen GSM'
Het toestel is nu al een dag niet meer uitgevallen, voorheen gebeurde dat meerdere keren. Hopelijk is daarmee het probleem opgelost

Mijn vraag is dan natuurlijk hoe dat werkt na 1 januari 2014 als ze wel internettoegang heeft. Valt het netwerk wellicht weg omdat internet niet is toegestaan maar wel GSM/WCMDA aan staat? De keuze 'alleen GSM' is natuurlijk niet handig voor snel internet. Heeft Telfort uberhaupt WCMDA mogelijkheden?

groet
roger
Bekijk reactie

3 reacties

Badge +2
Het betreft een abonnement waarmee ze alleen kan bellen, niet internetten: dat gaat pas 1 januari 2014 in
Het toestel is nu al een dag niet meer uitgevallen, voorheen gebeurde dat meerdere keren. Hopelijk is daarmee het probleem opgelost

Mijn vraag is dan natuurlijk hoe dat werkt na 1 januari 2014 als ze wel internettoegang heeft. Valt het netwerk wellicht weg omdat internet niet is toegestaan maar wel GSM/WCMDA aan staat? De keuze 'alleen GSM' is natuurlijk niet handig voor snel internet. Heeft Telfort uberhaupt WCMDA mogelijkheden?

groet
roger

Absoluut.
Ik raad je aan bovenstaande tips te volgen. Met de S3 mini zouden er geen problemen horen te zijn, dus het probleem ligt hoogstwaarschijnlijk aan het toestel. 

groet
roger
Badge +2
Sinds een maand heeft mijn vriendin een Galaxy S mini. Zeer geregeld valt het netwerk weg, waardoor ze niet meer bereikbaar is. Herstart van het toestel is dan het enige wat werkt. Inmiddels is ze 2x bij de Telfortwinkel geweest, eerste keer hebben ze iets aan een instelling gewijzigd, tweede keer hebben ze een nieuwe SIM-kaart geplaatst. Het probleem blijft echter bestaan. Zijn er snelle (software of instellingen gerelateerde) oplossingen of moet het toestel vervangen worden?

1: De Galaxy S mini is geen bestaand model. Graag speciferen of het om de Galaxy S3 mini, S4 mini, S Plus, etc.. gaat. Het typenummer vermelden mag ook (staat onder de batterij).

2: Vaak zijn er extra updates verkrijgbaar via de website van Samsung. Bijv voor de S4 mini op:
http://www.samsung.com/nl/consumer/mobile-phone/mobile-phones/mobile-phone/GT-I9195ZKXPHN-support
Daar kies je dan voor het downloaden van het programma 'Samsung Kies'. Zodra je de telefoon dan met je PC/laptop verbind, krijg je te zien of er updates zijn. 
2b: op de website van Samsung staat ook de mogelijkheid voor een kopje 'Live Chat' (bij een selectie van de modellen).
3: Je kan eens proberen of terugzetten naar de fabrieksinstellingen helpt.

Helpt dit allemaal niet, dan rest er niks anders dan het toestel ter reparatie aanbieden. Is het een Lease toestel, dan hoef je hiervoor niet langs de winkel te gaan, maar kan je zelfs direct de klantenservice bellen om het toestel na te laten kijken.

Succes!

Reageer