beantwoord

Galaxy S Advance netwerk valt weg

• 4 december 2013
  • 7 reacties
  • 1522 keer bekeken

Hallo,

Ik heb een Galaxy S Advance waar ik de laaste tijd een probleem mee heb. Geregeld valt mijn volledige verbinding weg, daardoor kan ik niet gebelt worden, smsjes ontvangen en interneten. Dit wordt weer verholpen zodra ik mijn toestel opnieuw opstart. Als ik dit doe ontvang ik vervolgens smsjes van mijn voicemail dat ik verschillende gesprekken gemist heb. Mensen hebben me dus geprobeert te bellen maar kregen te horen dat mijn toestel uitstond dan wel niet te bereiken was. Erg vervelend aangezien ik hierdoor een aantal zeer belangrijke afspraken gemist heb omdat ik onbereikbaar was. Wat kan het probleem hiervan zijn en hoe valt dit op te lossen?
icon

Beste antwoord door Matthijs1986 5 december 2013, 11:16

Hallo,

Ik heb een Galaxy S Advance waar ik de laaste tijd een probleem mee heb. Geregeld valt mijn volledige verbinding weg, daardoor kan ik niet gebelt worden, smsjes ontvangen en interneten. Dit wordt weer verholpen zodra ik mijn toestel opnieuw opstart. Als ik dit doe ontvang ik vervolgens smsjes van mijn voicemail dat ik verschillende gesprekken gemist heb. Mensen hebben me dus geprobeert te bellen maar kregen te horen dat mijn toestel uitstond dan wel niet te bereiken was. Erg vervelend aangezien ik hierdoor een aantal zeer belangrijke afspraken gemist heb omdat ik onbereikbaar was. Wat kan het probleem hiervan zijn en hoe valt dit op te lossen?

Voor de Samsung S Advance is een grote update beschikbaar. Deze is te verkrijgen via Samsung Kies, het installatieprogramma van Samsung. Deze is te downloaden via de website van Samsung. Binnen dat programma kan je zowel een back-up maken van belangrijke bestanden (altijd handig) als ook de nieuwste software installeren. Daarnaast heeft bij de Advance de simkaart zeker invloed.

Als na de update en de nieuwe sim de problemen nog steeds blijven bestaan kan je het toestel het beste aanbieden ter reparatie.
Bekijk reactie

7 reacties

Wel heb ik een telfort simkaart die al 8 jaar oud is, zou dat het probleem kunnen veroorzaken?
Reputatie 8
Badge +15
Een verouderde type simkaart kan (hoeft niet) problemen veroorzaken omdat de technologie van toen niet goed communiceert met de technologie van nu.
Heb je de nieuwste software op het toestel staan?
Je zou nog een crosscheck kunnen doen door een andere simkaart in jouw toestel te plaatsen. Zijn de problemen weg dan ligt het aan de simkaart. Zijn de problemen er nog dan ligt het aan de toestel.
Badge +2
Hallo,

Voor de Samsung S Advance is een grote update beschikbaar. Deze is te verkrijgen via Samsung Kies, het installatieprogramma van Samsung. Deze is te downloaden via de website van Samsung. Binnen dat programma kan je zowel een back-up maken van belangrijke bestanden (altijd handig) als ook de nieuwste software installeren. Daarnaast heeft bij de Advance de simkaart zeker invloed.

Als na de update en de nieuwe sim de problemen nog steeds blijven bestaan kan je het toestel het beste aanbieden ter reparatie.
Reputatie 3
Badge +1
@jonathanvandoornum,

Erg vervelend dat je problemen met de verbinding ervaart. Ik stuur je graag een nieuwe simkaart toe. Hiervoor ontvang ik graag jouw naw-gegevens en 06-nummer via een privébericht. Je ontvangt de simkaart binnen vijf werkdagen.

Denise
Ik heb hetzelfde probleem met dezelfde telefoon (wegvallen verbinding netwerk, weer verbinding na opnieuw opstarten telefoon). Nu heb ik gisteren via Samsung Kies de nieuwste versie van Android erop gezet in de hoop dat het probleem verholpen zou zijn. Echter, nu krijg ik vrijwel geen verbinding meer met het Telfort netwerk, valt om de paar seconden weer uit!
Weet iemand wat te doen?!
Mijn telefoon is 1 jaar oud, simkaart ook.
@ Telfort: kan het ook met mijn simkaart te maken hebben of is dit onwaarschijnlijk met een 1 jaar oude simkaart?
Alvast bedankt!
Reputatie 8
Badge +15
Als je simkaart nog maar 1 jaar oud is dan denk ik niet dat het aan de simkaart ligt.

- Heb je de simkaart al eens uit het toestel gehaald en opnieuw geplaatst?
- Als netwerk op automatisch staat kun je dan eens controleren wat er verbinding gebeurt als je op handmatig netwerk zet?
Dank je voor je reactie.

Inmiddels heb ik een factory reset gedaan. Ook vanwege andere happerigen op de telefoon (toetsenbord en geheugen steeds vol). Na de reset vond de telefoon de simkaart helemaal niet. Toen heb ik de simkaart eens schoon geveegd en geblazen en nu doet alles het weer... Fingers crossed. 

(eerder vond de telefoon het Telfort netwerk niet eens bij handmatig netwerk zoeken, enkel andere netwerken...erg bizar)

Als je simkaart nog maar 1 jaar oud is dan denk ik niet dat het aan de simkaart ligt.

- Heb je de simkaart al eens uit het toestel gehaald en opnieuw geplaatst?
- Als netwerk op automatisch staat kun je dan eens controleren wat er verbinding gebeurt als je op handmatig netwerk zet?

Reageer