beantwoord

Enorm spijt toestel bij verlenging abonnement

• 5 december 2018
  • 4 reacties
  • 314 keer bekeken

Reputatie 1
Een aantal maanden bleek het oplaadpunt van mijn Samsung galaxy s5 kapot met nog maar 7 procent batterij.
Direct naar phone house gegaan voor hulp. Ook zij konden de telefoon niet opladen.
Gelukkig kon ik mijn abonnement al verlengen maar moest dus heel snel beslissen omdat er toen nog maar 5 procent over was en anders mijn gegevens niet meer over gezet konden worden.
Door de positieve woorden van de medewerker gekozen voor de Huawei p10 lite, en daarna heel snel nog net alles over kunnen zetten.
Vrij snel al enorme spijt van dit toestel, wat een waardeloos toestel.
Snel leeg, pagina's open traag of niet, Camara werkt niet altijd.
Terug naar de winkel en wordt er gekeken en zeggen ze dat ik teveel apps open heb staan, euh daar is het een telefoon voor toch.
Telefoon is met het uitzetten van zo goed als alles tot 100% te brengen maar daardoor is de telefoon zo goed als niet meer bruikbaar.
Mails komen niet binnen, berichten komen niet binnen enz. Dus instellingen weer aangepast. Telefoon is nu niet meer boven de 70%te krijgen.
Wat een spijt van dit toestel, had ik maar naar mezelf geluisterd en voor mijn vertrouwde Samsung gekozen die ik al jaren heb in samenstelling met Telfort.
Ben nu aan het kijken om toestel los te kopen maar helaas is dat onbetaalbaar. Wil best ervoor betalen maar kan Telfort mij aub tegemoet komen? Ben al jaren klant, zowel mobiel als thuis, ook meerdere abonnementen binnen ons gezin.
Graag zie ik een reactie terug.

Met vriendelijke groet,
Liesje1978
icon

Beste antwoord door Cindy - Telfort 5 december 2018, 20:20

Hoi Liesje, wat jammer om te lezen dat je niet tevreden bent over je toestel. Juist wanneer je je mobiele telefoon veel gebruikt, wil je dat dit vlekkeloos gaat.
Om op je vraag te antwoorden of we je tegemoet kunnen komen in de kosten voor een nieuw toestel; dat kan ik helaas niet en dat is iets wat we vanuit Telfort niet doen.

Waar ik benieuwd naar ben, is wat de Phone House aangaf als teveel apps open? En hoe lang gaat je toestel ongeveer mee wanneer je die gebruikt?
Bekijk reactie

4 reacties

Reputatie 8
Badge +11
De P10 lite is nou niet echt een toestel om je voor te schamen. Ik heb de specs even bekeken en hij is ruimer bemeten dan de door jou genoemde S5.
Je hebt het over "niet meer boven de 70% te krijgen". Dat kan ik niet plaatsen. Heb je het daar over de acculading of over geheugenruimte? Hoeveel apps je hebt draaien heeft invloed op je (vrije) geheugenruimte (en hoe vlot alles dus gaat) en niet op hoe vol je de accu kunt krijgen.
Welke apps heb je draaien? Misschien is daar iets in ontdekken. Ik kan me geen stroomvreter bedenken die ervoor zou kunnen zorgen dat je de accu niet vol krijgt.

Je zou, als je sim-only al drie maanden loopt, dit abonnement kunnen omzetten naar abonnement met toestel:
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/van-sim-only-naar-abonnement-met-toestel.htm

......euh daar is het een telefoon voor toch......
Dat ben ik niet helemaal met je eens trouwens, maar ik ben nog van de vorige eeuw😁. Een telefoon is om te bellen.

Natuurlijk snap ik best dat je er meer mee wilt. Die van mij laat ik ook flink werken.
Reputatie 8
Badge +11
Ow, wacht. Het is al een verlenging met toestel 🤔
Dan zal het omzetten naar een abonnement met toestel niet lukken.
Geen idee of Telfort hier wat mee kan of wil, maar wij hier op het forum kunnen wel met je meedenken wat de mogelijkheden/beperkingen van je huidige toestel en gebruikte apps zijn.
Ik gebruik de p10 lite zelf uiteraard is de gewone p10 en nu de P20 net iets beter maar ik herken me totaal niet in deze bevindingen.

Dat geschreven hebbende er staan bij mij niet veel apps op en sluit altijd alles af.

Een Samsung s9 is ten opzichte van de s5 ook veel beter maar daarmee uiteraard ook de kosten.

Verder sluit ik me bij GJC aan hoewel het lijkt erop dat bellen en gebeld kunnen worden bijzaak is.
Reputatie 6
Badge +12
Hoi Liesje, wat jammer om te lezen dat je niet tevreden bent over je toestel. Juist wanneer je je mobiele telefoon veel gebruikt, wil je dat dit vlekkeloos gaat.
Om op je vraag te antwoorden of we je tegemoet kunnen komen in de kosten voor een nieuw toestel; dat kan ik helaas niet en dat is iets wat we vanuit Telfort niet doen.

Waar ik benieuwd naar ben, is wat de Phone House aangaf als teveel apps open? En hoe lang gaat je toestel ongeveer mee wanneer je die gebruikt?

Reageer