beantwoord

Email wordt automatisch verwijderd op Iphone en Ipod

• 29 oktober 2013
  • 6 reacties
  • 19028 keer bekeken

Ik heb 3 emailadressen, 1 voor mijzelf en 2 voor de kinderen, alle mail komt op mijn iphone en laptop binnen, tevens komt hij van 1 adres ook binnen op de Ipod. Zodra je de mail hebt aangeklikt, maar ook zonder te openen, wordt hij automatisch verwijderd?? alleen op pc blijven ze staan maar op iphone en ipod volledig verwijderd, wat gaat er mis? Hoor het heel graag, bedankt alvast!
icon

Beste antwoord door maris73 29 oktober 2013, 23:21

Top, gevonden aangepast en het werkt! Bedankt!!!!!!

Hoe kan ik ervoor zorgen dat het niet verdwijnt?
Dat kan je instellen in het email-programma dat je gebruikt op je laptop. Voor emailcliënts op de iPod en iPhone zal die mogelijkheid er ook wel zijn. Bij Windows Live Mail en de diverse webmailservers zal je in de instellingen ook wel ergens kunnen instellen dat er een kopie van de mail op de server bewaard moet blijven.
Bekijk reactie

6 reacties

Reputatie 8
Badge +10
Heb je op de mailservers van de respectievelijk mailadressen ingesteld dat er een kopie van de mail op de server moet blijven staan..?
Als dat niet zo is dan is een email weg als je die eenmaal met bijvoorbeeld je laptop hebt opgehaald.
Als je diezelfde mail nog eens wil ophalen met bijv. de iPhone dan kan dat niet meer want er staat geen kopie op de server.
Ik heb daarnaar gezocht maar weet niet waar ik dat kan instellen? Ik zag inderdaad als ik de mail niet op mn laptop binnenhaal de mail wel blijft staan, haal ik de mail daar op dan verdwijnt het zowel op mn iphone als op de ipod. Verwijder ik het op mn iphone dan wordt het ook op de ipod verwijderd. Dit gebeurt niet met mijn eigen mail die op de iphone en laptop binnenkomt, behalve dat als ik het op een van de 2 verwijder het ook in de webmail verwijderd wordt maar dat is prima. Hoe kan ik ervoor zorgen dat het niet verdwijnt?
Alvast bedankt!

Heb je op de mailservers van de respectievelijk mailadressen ingesteld dat er een kopie van de mail op de server moet blijven staan..? Als dat niet zo is dan is een email weg als je die eenmaal met bijvoorbeeld je laptop hebt opgehaald. Als je diezelfde mail nog eens wil ophalen met bijv. de iPhone dan kan dat niet meer want er staat geen kopie op de server.
Reputatie 8
Badge +10

Dat kan je instellen in het email-programma dat je gebruikt op je laptop.
Voor emailcliënts op de iPod en iPhone zal die mogelijkheid er ook wel zijn.
Bij Windows Live Mail en de diverse webmailservers zal je in de instellingen ook wel ergens kunnen instellen dat er een kopie van de mail op de server bewaard moet blijven.
Top, gevonden aangepast en het werkt! Bedankt!!!!!!

Dat kan je instellen in het email-programma dat je gebruikt op je laptop. Voor emailcliënts op de iPod en iPhone zal die mogelijkheid er ook wel zijn. Bij Windows Live Mail en de diverse webmailservers zal je in de instellingen ook wel ergens kunnen instellen dat er een kopie van de mail op de server bewaard moet blijven.
Reputatie 8
Badge +10
Graag gedaan.
Hou er wel rekening mee dat nu je mailbox op de server(s) geregeld geleegd dient te worden omdat een kopie van de opgehaalde mail blijft staan.
Als die mailbox vol zit accepteert deze geen nieuwe email meer totdat de mailbox leeg is of in ieder geval genoeg ruimte heeft.
De mailboxen van Telfort zijn 50 MB.
Badge +1
een goede optie is om het zo in te stellen dat de mail na een x aantal dagen alsnog van de server wordt verwijderd.
Dit stel je op dezelfde plek in als waar je op je laptop hebt ingesteld dat de mail op de server bewaard moet worden.

Door bijv 14 dagen in te stellen worden mailtjes 14 dagen nadat je laptop ze binnen heeft gekregen gewist bij de server, waardoor deze niet onnodig vol loopt.
Uiteraard worden de mailtjes dan ook na 14 dagen van de iPod en iPhone verwijderd.

Reageer