email instellen Huawei p8Lite lukt niet

• 1 november 2016
  • 11 reacties
  • 1353 keer bekeken

Diverse keren via "toestelhulp mobiel" getracht mijn emailaccount van Telfort toe te voegen. Ik dien bij Server in te voeren: "imap.telfort.nl" en vervolgens bij Poort: 993, beveiligingstype SSL (in mijn telefoon kan ik kiezen voor SSL/TLS of SSL/TLS (alle certificaten accepteren). Als ik dan op "volgende" druk, krijg ik de melding "kan niet voltooien, kan niet verbinden met server". Ik ben naar de winkel geweest en ook hen lukte het niet. Fabrieksinstellingen hersteld, geen resultaat. Twee keer met Telfort gebeld: ik moet met het toestel naar Helmond (48 km hier vandaan), of het toestel opsturen. Wie, o wie heeft een oplossing?

11 reacties

Reputatie 8
Badge +18
Heb een linkje van Vodafone, probeer het eens handmatig dus niet met de imap en kies wel de poorten van Telfort en daar waar nodig de telfort mail adressen gebruiken natuurlijk

https://handleidingen.vodafone.nl/web/huawei-ascend-p8-lite/basisfuncties/e-mail/de-telefoon-instellen-voor-e-mail

Telfort instellingen

https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/toestelhulp/toestelhulp-mobiel.htm#/device/huawei/p8-lite-model-ale-l21/topic/e-mail/handmatig-instellen/choice
Reputatie 1
Badge
Hi Sammiebammie,

Wat rottig dat je het e-mailaccount van Telfort niet kunt instellen op je toestel. Ik wil graag voor je kijken of het op te lossen is. Welk merk en type toestel gebruik je?

@jimny, top dat je een link geeft naar onze toestelhulp!
Hallo Jimny, hartelijk dank voor je reactie. Ik heb via de Vodafone-link de instructies gevolgd, maar krijg nadat ik alles heb ingevoerd (pop3.telfort.nl, poort 995, beveiligingstype geen, e-mail verwijderen van server de melding) de melding "serverinstellingen inkomende e-mail controleren......." dat duurt heel erg lang en vervolgens krijg ik de melding; "kan niet voltooien, kon niet verbinden met server".
Hallo Roos, ik heb een Huawei P8Lite en met jullie toestelhulp lukt het dus niet.
Hallo Roos, ik heb een Huawei P8Lite en met jullie toestelhulp lukt het dus niet.
Het is nog steeds niet gelukt om email op mijn mobiel te installeren. Hoe nu verder?
Reputatie 2
Badge +4
Vul je wel de SMTP server in anders krijg je een foutmelding ( je doet het handmatig denk ik)
smtp.telfort.nl
TLS
Poort 587
Inloggen verplicht

Marcel
Reputatie 1
Badge +1
Hey Sammiebammie,

Dit is inderdaad erg vervelend! :(
Wie is je e-mail provider? Het wil ook nog wel es helpen om je wachtwoord bij hun te laten wijzigen. Wanneer je dan opnieuw inlogt kun je wel gebruik maken van je mail.

Probeer dit eens, helpt het niet hoor ik het graag van je.
Hey Sammiebammie,

Dit is inderdaad erg vervelend! :(
Wie is je e-mail provider? Het wil ook nog wel es helpen om je wachtwoord bij hun te laten wijzigen. Wanneer je dan opnieuw inlogt kun je wel gebruik maken van je mail.

Probeer dit eens, helpt het niet hoor ik het graag van je.

Telfort is mijn email-provider.
Reputatie 1
Badge +1
Hey Sammiebammie,

Dan zou je het beste in kunnen loggen in je MijnTelfort Vast omgeving. Inloggen bij je vaste internet en televisie. Hier kun je het wachtwoord voor je e-mail wijzigen. :)

Ik hoor graag van je of het geholpen heeft.
Hey Sammiebammie,

Dan zou je het beste in kunnen loggen in je MijnTelfort Vast omgeving. Inloggen bij je vaste internet en televisie. Hier kun je het wachtwoord voor je e-mail wijzigen. :)

Ik hoor graag van je of het geholpen heeft.

Het is gelukt!! Super, dankjewel!! Hier ben ik erg blij mee.
Reputatie 1
Badge +1
Hey Sammiebammie,

Wat fijn! :)
Goed om te horen. Graag gedaan.

Geniet van je weekend! 🙂

Reageer