beantwoord

Eens in de zoveel dagen kan ik geen SMS'jes meer ontvangen

• 18 oktober 2019
  • 9 reacties
  • 248 keer bekeken

Reputatie 1

Sinds een paar weken is het zo dat ik geen SMS’jes meer kan ontvangen. Ik moet dan de telefoon uitzetten en weer opnieuw aan. Dan komen de SMS’jes wel weer door. Maar een paar dagen later houdt het weer op en moet ik de telefoon opnieuw opstarten.

Kan iemand aan de kant van Telfort zien waarom dit gebeurt? En nog belangrijker, dit oplossen? En de SMS’jes die ik evt. in de tussentijd zou hebben ontvangen, krijg ik die dan gegarandeerd of zijn ze voor eeuwig kwijt?

Ik heb een Nokia 8110.

icon

Beste antwoord door JeroenW12 24 oktober 2019, 11:59

Ik bedoelde dat ik vanaf een ander toestel met andere provider naar de mijne een test SMS stuur en dat deze dan ook niet aankomt. Ik heb jarenlang een Nokia 3310 gehad met jullie netwerk en daar heb ik nog nooit een probleem mee ondervonden.

Ik heb net weer een verificatie sms getest en deze komt gewoon aan. Ik heb het probleem nu 5 dagen niet meer gehad. Misschien dat er iets raars in het netwerk/mijn telefoon heeft gezeten? Geen idee.

Ik houd het nog een paar dagen in de gaten en hopelijk komt het niet meer voor. Ik zal over enkele dagen nog wel een update geven.

Bekijk reactie

9 reacties

Reputatie 8
Badge +11

Hoi@JeroenW12, welkom op ons forum. Wat gek dat je eens in de paar dagen geen smsjes meer kunt ontvangen. Ik zoek graag met je mee naar de oplossing.

Fijn dat je gegevens al in je profiel staan! Ik heb ze erbij gepakt en eerst de instellingen voor het netwerk nagekeken. Hier zie ik geen bijzonderheden, de instellingen voor sms staan goed.

Het opnieuw opstarten van je telefoon helpt dus even, maar het probleem komt terug. Blijft je telefoon wel verbonden met het Telfort netwerk en kan je nog wel bellen op het moment dat je dit merkt? Hoe merk je precies dat je geen smsjes meer ontvangt? Gaat het specifiek om ontvangen van smsjes en gaat versturen wel goed? Heb je je sms inbox al eens volledig leeggemaakt, en geprobeerd of dat verschil maakt? 

Reputatie 1

Hallo @Alexandra - Telfort ,

Verder geen enkel probleem met het netwerk. Telefoontjes komen gewoon door. Ik weet niet of ik dan een SMS kan versturen. Dat zal ik proberen op het moment dat het weer voorkomt.

Bij sommige sites heb ik 2 factor authenticatie aanstaan, waarbij ik een SMS zou moeten krijgen maar deze komt dan niet. Dan probeer ik met een andere telefoon (met andere provider) een test sms naar mijzelf te sturen, en die krijg ik dan ook niet. Als ik de telefoon vervolgens opnieuw opstart en de test SMS of 2 factor authenticatie SMS opnieuw laat versturen, dan komt het wel aan.

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @JeroenW12, dat is prima, ik ben benieuwd of zelf een SMS versturen wel goed gaat!

Ik begrijp dat je die verificatie sms niet ontvangt, maar op een ander toestel ook niet. Is dit een volledig ander toestel met andere simkaart en ander mobiel nummer? Of bedoel je dat je jouw simkaart hebt getest in dat andere toestel? Dat laatste is een aanrader, ik ben benieuwd of je dit probleem ook ervaart met jouw simkaart in een andere telefoon. Is het mogelijk om dat te testen?

Reputatie 1

Ik bedoelde dat ik vanaf een ander toestel met andere provider naar de mijne een test SMS stuur en dat deze dan ook niet aankomt. Ik heb jarenlang een Nokia 3310 gehad met jullie netwerk en daar heb ik nog nooit een probleem mee ondervonden.

Ik heb net weer een verificatie sms getest en deze komt gewoon aan. Ik heb het probleem nu 5 dagen niet meer gehad. Misschien dat er iets raars in het netwerk/mijn telefoon heeft gezeten? Geen idee.

Ik houd het nog een paar dagen in de gaten en hopelijk komt het niet meer voor. Ik zal over enkele dagen nog wel een update geven.

Reputatie 8
Badge +11

Goedemorgen @JeroenW12, dan snap ik wat je bedoelt :slight_smile: Goed om te horen dat het tot je laatste bericht goed ging! Hoe staat het er nu voor? Mocht je het nog wel merken, dan ben ik benieuwd hoe het gaat als je jouw simkaart in een ander toestel test. Ik hoor graag hoe het afgelopen is.

Reputatie 1

Helaas is mijn telefoon uitgevallen omdat de batterij leeg was, dus moest ik hem weer opnieuw starten. Dus de SMS’jes komen weer aan. Ik kijk het even aan tot vrijdag. Als het in de tussentijd niet meer voorkomt, dan ga ik ervan uit dat het gewoon weer werkt. In ieder geval bedankt voor de reacties.

Reputatie 8
Badge +11

@JeroenW12 Graag gedaan, dat is helemaal goed. Laat het me gerust weten als je toch iets opmerkt of als je vragen hebt.

Reputatie 1

De SMS’jes komen nog steeds aan. Dus ik ga ervan uit dat het een tijdje iets raars is geweest ergens. Mocht het weer voorkomen, dan laat ik het weten.

Reputatie 8
Badge +11

@JeroenW12 Fijn om te horen :slight_smile: Dat is prima, dan weet je me te vinden.

Reageer