beantwoord

E-mail verzenden op mobiel internet lukt niet

• 16 april 2018
  • 3 reacties
  • 110 keer bekeken

ik heb een email adres van xmsnet.nl. verzenden via Wifi gaat prima.
Echter via de telefoon gaat ontvangen van email wel, maar niet versturen. Wel als ik thuis via wifi verstuur, maar dus niet via mobiel internet.
Er staan heel wat voorbeelden op internet, maar wijziging van de smtp naar bijv. telfortglasvezel.nl of kpn heeft geen effect. wijziging van gebruikersgegevens met verificatie lukt ook niet.

wat moet ik nu doen om dit werkbaar te krijgen? Heb een Motorola Moto G Play.
Ook de helpdesk van Telfort zelf kon me niet helpen.
icon

Beste antwoord door Wieger DB 18 april 2018, 11:40

Hoi br658823, welkom terug! Deze vraag hoor je vaker bij mobiele telefoons. Vaak hangt dit samen met de instellingen voor de uitgaande e-mail. Kan je eens bij de instellingen voor de uitgaande e-mail kijken? Hier hoort het volgende te staan:

smpt.xmsnet.nl
poort 587
Beveiliginstype (START)TLS
Verificatie/Authenticatie vereist aangevinkt
Gebruikersnaam: het stukje van je mailbox voor de @xmsnet.nl
Wachtwoord: wachtwoord van je mailbox

Als je namelijk de instellingen gebruikt over poort 25 zonder authenticatie, dan kan je niet verbinden met onze mailserver als je niet op ons netwerk zit. Dat is een beveiligingsmaatregel die wij hebben getroffen om spammers het leven wat lastiger te maken.
Bekijk reactie

3 reacties

Reputatie 7
Badge +13
Hoi br658823, welkom terug! Deze vraag hoor je vaker bij mobiele telefoons. Vaak hangt dit samen met de instellingen voor de uitgaande e-mail. Kan je eens bij de instellingen voor de uitgaande e-mail kijken? Hier hoort het volgende te staan:

smpt.xmsnet.nl
poort 587
Beveiliginstype (START)TLS
Verificatie/Authenticatie vereist aangevinkt
Gebruikersnaam: het stukje van je mailbox voor de @xmsnet.nl
Wachtwoord: wachtwoord van je mailbox

Als je namelijk de instellingen gebruikt over poort 25 zonder authenticatie, dan kan je niet verbinden met onze mailserver als je niet op ons netwerk zit. Dat is een beveiligingsmaatregel die wij hebben getroffen om spammers het leven wat lastiger te maken.
Dag Wieger,

Bedankt voor de informatie! Het was nog even uitproberen, maar met het beveilgingstype STARTTLS is het gelukt, toen kreeg ik poort 587 en kon ik emails mobiel versturen!

Groet, Roelof de Bruin.
Reputatie 7
Badge +13
Uit de kunst! Mooi dat je nu ook onderweg mails kan versturen! 😃

Reageer